Οι Μίμοι

παίχτηκε

Aπό 08/02/2019 μέχρι 09/06/2019

Οι μίμοι δεν έπαψαν να ξεχωρίζουν ανάμεσά μας σαν οι πιο θαυματουργοί ιεροφάντες της ψευδαίσθησης και να κατασκευάζουν με τα πολλά τους ψέματα πολλές αλήθειες. Η τέχνη τους είναι η μόνη δύναμη που βάσταξε αδιάσπαστη τη δύναμη του θεάτρου.

Συντελεστές

Μετάφραση: Θεοδώρος Στεφανόπουλος
Σκηνοθεσία: Άννα Κοκκίνου
Σκηνικά – Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Μάσκες: Μάρθα Φωκά
Επιμέλεια κίνησης: Ανδρονίκη Μαραθάκη
Πρωτότυπη μουσική: Νίκος Βελιώτης
Βοηθός Σκηνοθέτιδος: Μιχάλης Αγγελίδης
Φωτογραφίες: Δημήτρης Ταμπάκης
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Ελεάννα Γεωργίου

Παίζουν οι ηθοποιοί: Ρηνιώ Κυριαζή, Νίκος Νίκας, Ρίτα Λυτού, Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, Αλκίνοος Δωρής, Άννα Κοκκίνου, Ειρήνη Κουμπαρούλη

Μέρες και ώρες

Τετάρτη 18:30 (εκτός από 24/04)
Πέμπτη 21:00
Παρασκευή 21:00
Σάββατο 21:00
Κυριακή 18:30

Περιγραφή της Παράστασης

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Οι Μίμοι, το σπουδαίο σατιρικό έργο του Ηρώνδα σε σκηνοθεσία Άννας Κοκκίνου, παρατείνεται έως την Κυριακή 9 Ιουνίου στο θέατρο Σφενδόνη.

Το μαγικό σύμπαν των Μίμων, πιο κοντά στις περιοχές της Νέας Κωμωδίας, έρχεται πληθωρικό και υποκριτικά ακραίο, ν’ αποκαλύψει τις πρώτες ακόμα πηγές της έκφρασης. Με τους ανθρώπινους τύπους του, μαστροπούς, μεσίτρες, δασκάλους, βιοτέχνες, την ατμόσφαιρα της πολιτείας, το θόρυβο των δρόμων της, τα μαγαζιά, τα δικαστήρια, τα σχολεία και τα κακόφημα σπίτια της. Ένας κόσμος που βρίσκει τρόπους να ευχαριστιέται και να ευχαριστεί, να διασκεδάζει, να επιβιώνει με πονηριά και χάρη, αν και φτωχός και ξεπεσμένος, προσφέροντας στιγμές ακριβής ευφορίας. Γιατί πάντα, σε στιγμές που όλα είναι μπερδεμένα  και σκοτεινά, πηγαίνοντας κανείς στις πηγές, αποκομίζει γνώση κι ευχαρίστηση, την οποία ελπίζει απλόχερα να προσφέρει στους άλλους.

Οι μίμοι ήταν σύντομοι θεατρικοί διάλογοι που ζωντάνευαν μυθολογικά επεισόδια ή στιγμιότυπα του καθημερινού βίου. Η δωρική αυτοσχέδια φάρσα ήταν η πρώτη μορφή που είχε η δραματική τέχνη στην Ελλάδα. Με την άνθηση, όμως, της μεγάλης ποιητικής θεατρικής τέχνης στις αρχές του 5ου π.Χ. αιώνα, η εικόνα άλλαξε. Το αυτοσχέδιο θέατρο συγκέντρωσε τα έθιμα και τα θέματά του και μετανάστευσε στις δωρικές αποικίες της Σικελίας. Η λέξη μίμος πρωτακούστηκε εκεί. Ο Ηρώνδας σταδιοδρόμησε στο πρώτο μισό του 3ου π.Χ. αιώνα, πιθανότατα στην Αλεξάνδρεια και την Κω. Το έργο του ήταν άγνωστο έως το 1889, όταν βρέθηκε ένας παπύρινος κύλινδρος με οχτώ μιμοδράματά του. Βρέθηκε σ’ έναν τάφο στην πόλη Μαιγίρ (Μοίρες) της Αιγύπτου μαζί με μια μούμια. Η ανακάλυψη, μάλιστα, αυτή ενέπνευσε στον Κωνσταντίνο Καβάφη το ποίημά του “Οι μιμίαμβοι του Ηρώνδα” (1892).

Όπως αναφέρει ο Αλέξης Σολωμός στο έργο του ο Άγιος Βάκχος “[Από τον μίμο] λείπει ο τελετουργικός χαρακτήρας της τραγωδίας και η μαχητική επικαιρότητα της κωμωδίας. Του λείπει και ο χορός. Είναι ένα θέατρο δωματίου, όπως θα λέγαμε σήμερα, με τάση για στοχασμό και επιγραμματισμό. Ένα ταπεινό ξύλινο πατάρι και ένας κουρελομπερντές τους είναι αρκετά. Η μόδα τους ξεπετάγεται σαν ρουκέτα στα μεγάλα ελληνικά κέντρα που είναι κορεσμένα από καλλιτεχνική ποιότητα και κουρασμένα από ωριμότητα σκέψης. Κερδίζουν επιδέξια τις λαϊκές μάζες, τον καιρό που αρχίζει η χρεοκοπία της ποιητικής τέχνης. Από 'δω και μπρος ο μίμος είναι ένας αυτοσχεδιαστής θεατρίνος που χορεύει, γελάει, τραγουδάει, κάνει τούμπες και μαϊμουδίζει τα πάντα με την έκφραση και την κίνηση. Τα πιο πολλά μιμοδράματα της ελληνιστικής εποχής, στηρίζονται στις πρωτεϊκές ικανότητες των εκτελεστών.

Οι μίμοι δεν έπαψαν να ξεχωρίζουν ανάμεσά μας σαν οι πιο θαυματουργοί ιεροφάντες της ψευδαίσθησης και να κατασκευάζουν με τα πολλά τους ψέματα πολλές αλήθειες. Η τέχνη τους είναι η μόνη δύναμη που βάσταξε αδιάσπαστη τη δύναμη του θεάτρου. Το μιμοθέατρο ήταν πιο προσιτό σε όλους. Τα θέματά του ήταν απλά κι η γλώσσα του λαϊκή. Δεν υπήρχαν γλωσσικοί φραγμοί. Τους καταργούσε η μιμική του προσώπου, του κορμιού και της φωνής. Οι βιοτικές συνθήκες συζητιούνταν πάνω στη σκηνή, οι αδικίες ξεσκεπάζονταν, οι μεγάλοι και τρανοί σατιρίζονταν.”

Οι πληροφορίες για τις παραστάσεις του Ηρώνδα στην αρχαιότητα είναι περιορισμένες. Οι μίμοι ανέβαζαν μπουφόνικες παραστάσεις περιοδεύοντας σε περιοχές της Αττικής και συμμετέχοντας σε συμπόσια. Σπάνια δείγματα ελληνικού μιμοθεάτρου, που διατήρησαν τη διαχρονικότητά τους. Και με την καρδιά του θεάτρου να χτυπά σήμερα μέσα τους, πιο δυνατά από ποτέ.

Τιμή εισιτηρίου: Κανονικό 15€, Φοιτητικό, Ανέργων, ΑμεΑ, άνω των 65 ετών 10€
Τηλεφωνικές κρατήσεις: 215 515 8968 (Τετάρτη έως Κυριακή 14.00-21.00)
Προπώληση (Από 21/12): ticketservices,gr, 210 72 34567

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Μοιράστε το...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0

Πρόσφατα Σχόλια

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΛΑΣ
    12/04/2019 - 11:17 μμ ·

    Ειδα σημερα τη παρασταση…Δεν γνωριζα ότι απευθύνεται σε εξειδικευμενο κοινο…Εκτος αυτου η αρθρωση των ηθοποιων με τις μασκες δεν εβγαινε καθαρα…Μόνο κατά διαστήματα ημουν σε επαφη με τη παρασταση οποτε δεν μπορω να εκφερω γνωμη.Ας μιλησουν οι “ψαγμένοι” εγω αδυνατω…Ευχαριστω τα σαϊτ για την προσκληση

  • ΤΟΥΛΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ
    13/04/2019 - 12:15 πμ ·

    Πρωτοτυπη διασκεδαστικη παρασταση,με κίνηση χρωματα και θαυμασια κοστουμια και μασκες!Μια υπεροχη και αεικίνητη κ.Κοκκινου,ενας θιασος δεμενος που λειτουργεί σαν γραναζι μηχανης.Μπραβο,θεατρικη παρασταση που δεν θα περασει απαρατηρητη.Σας ευχαριστώ!!!

  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ
    10/05/2019 - 3:55 μμ ·

    Φανταστείτε το “Λα Πουπέ” όπως θα το πείραζε ένας Σίμος Κακάλας βαρεμένος με το π.Χ. δραματολόγιο. Ο Νίκας και η Κυριαζή ξεχωρίζουν από την καλή διανομή, η μουσική του Βελιώτη εντυπωσιάζει, κάποια σκετς (όχι το εναρκτήριο) δεν πάσχουν σχεδόν πουθενά. Αλλά: ενώ το στοιχειώδες σκηνικό παραπέμπει σωστά στον αρχαίο τρόπο ανεβάσματος, δείχνει γυμνό στο εμβαδόν του θεάτρου Σφενδόνη. Οι μαϊμουδιές στα ιντερμέδια, μεταφορά των παραστασιακών καμωμάτων των ηθοποιών τού τότε, μπορούν να δουλευτούν για περισσότερο συντονισμό, ο οποίος θα έπρεπε να χαρακτηρίζει ακόμα και την υπόκλιση, όπου άλλοι έχουν βγει εκτός ρόλου και άλλοι έχουν μείνει εντός του. Οι φωτισμοί δεν παρέχουν στη σκηνική πράξη το απαιτούμενο δεκανίκι. Και το εύρημα του Αρλεκίνου-υποβολέα με αναλόγιο στο περιθώριο της δράσης μήπως εξυπηρετεί τα πραγματικά (εκτός των διακωμωδούμενων) lapsi memoriae της θιασάρχη όσον αφορά κάποια σημεία του κειμένου; Ευχαριστούμε PASSION THEATER.

Αφήστε ένα σχόλιο

Θέατρο

Σφενδόνη

Διεύθυνση: Μακρή 4, Αθήνα Τηλ: 215 5158968 Το Θέατρο Σφενδόνη ιδρύθηκε το 1993 από την Άννα Κοκκίνου με τη συμπαράσταση φίλων της πνευματικής ζωής της Αθήνας. Μια παλιά αποθήκη ξυλείας του Ιδρύματος Ευριπίδη Κουτλίδη, έγινε ένα ατμοσφαιρικό λυόμενο θέατρο.