Προσωπική Συμφωνία (Taking Sides)

Παρακολουθήστε την

Aπό 07/11/2018 μέχρι

Στη Ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένγλερ θεωρείται ο σημαντικότερος Διευθυντής Ορχήστρας γι’ αυτό και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, στο κατεχόμενο Βερολίνο, ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το Ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους Αμερικανούς.

Συντελεστές

Μετάφραση: Αθανασία Καραγιαννοπούλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνικά – Κοστούμια: Αγγελικη Αθανασιάδου, Λήδα Σπερελάκη
Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου
Παραγωγή: Από Μηχανής θέατρο

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Νικήτας Τσακίρογλου………….Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ
Χρήστος Βαλαβανίδης…………Χέλμουτ Ρόντε
Αλέξανδρος Μπουρδούμης…….Ταγματάρχης Άρνολντ
Άννα Ελεφάντη…………………Έμμυ Στράουμπε
Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου….Ταμάρα Ζαχς
Παναγιώτης Γουρζουλίδης……..Υπολοχαγός Ντέιβιντ Γουίλς
Κώστας Κουτρούλης…………….Φαντάρος
Δημήτρης Μπούρας………………Φαντάρος

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ

ΤΡΙΤΗ 25/12/2018: 21:00

ΤΕΤΑΡΤΗ 26/12/2018: 18:00

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28/12/2018: 21:00

ΣΑΒΒΑΤΟ 29/12/2018: 21:00

ΚΥΡΙΑΚΗ 30/12/2018: 18:00

ΤΕΤΑΡΤΗ 2/1/2019: 18:00

ΠΕΜΠΤΗ 3/1/2019: 21:00

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 /1/2019: 21:00

ΣΑΒΒΑΤΟ 5/1/2019: 21:00

ΚΥΡΙΑΚΗ 6/1/2019: 18:00

 

Μέρες και ώρες

Τετάρτη 18:00
Πέμπτη 21:00
Παρασκευή 21:00
Σάββατο 21:00
Κυριακή 18:00

Περιγραφή της Παράστασης

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

ΚΑΤΩ ΣΚΗΝΗ

Λίγα λόγια για το έργο
Στη Ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένγλερ θεωρείται ο σημαντικότερος Διευθυντής Ορχήστρας γι’ αυτό και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, στο κατεχόμενο Βερολίνο, ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το Ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους Αμερικανούς. Την ανάκριση του μαέστρου αναλαμβάνει ο ταγματάρχης Άρνολντ ο οποίος δείχνει αποφασισμένος να αποδείξει πως ο μουσικός υπήρξε στέλεχος των Ναζί κι εκμεταλλεύτηκε τα προνόμια που του προσέφερε το Κόμμα. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι μηδαμινά μόλο ταύτα, τα επιχειρήματα του Φουρτβένγκλερ σχετικά με τη «διατήρηση της Γερμανικής μουσικής παράδοσης και των υψηλών αξιών», συγκρούονται με τις ανεξίτηλες μνήμες του Ταγματάρχη από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους αμέτρητους νεκρούς. O μάρτυρας που θα αλλάξει την τροπή της ανάκρισης είναι ο Ρόντε, δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, ο οποίος με αντάλλαγμα την προσωπική του απαλλαγή, προδίδει κρυφές πτυχές του μαέστρου.

«Στα ερείπια τοποθετηθεί ο Χάργουντ τη δράση της Προσωπικής Συμφωνίας, το ιδανικό σκηνικό ενός πολέμου που μόλις έχει τελειώσει. Ή μάλλον δεν έχει τελειώσει. Διότι ακόμη κι αν έχει υπάρξει κατάπαυση του πυρός, τα πρόσωπα του έργου κουβαλάνε την οδύνη και τις μνήμες αυτού του πολέμου.

Στον πόλεμο δεν υπάρχουν καθαροί νικητές. Πρόκειται για μια συνθήκη ακραία, ολοκληρωτική, βάναυση. Όλοι κάτι χάνουν. Σε τέτοιες συνθήκες οι συμπεριφορές είναι αποκαλυπτικές. Κι εκεί ακριβώς συναντιέμαι με αυτό το σπουδαίο έργο, όχι μόνο σε μια προσπάθεια να αποτυπώσω σκηνικά μία από τις χειρότερες σελίδες της ανθρώπινης Ιστορίας αλλά να αναζητήσω αντιστοιχίες σε ένα σήμερα που αν και με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά, έχει επίσης ακραίες εκδοχές.»

Δημήτρης Μυλωνάς

Στο «Προσωπική Συμφωνία» η δράση συμβαίνει σε ένα τοπίο από ερείπια. Διόλου τυχαία. Γιατί εκτός από τα ορατά ερείπια του πολέμου, των βομβαρδισμών, υπάρχουν κι εκείνα τα βαθιά ριζωμένα στις ψυχές των ανθρώπων, αποτέλεσμα ενός άλλου «πολέμου» εσωτερικού, υπαρξιακού. Τα πρόσωπα στέκονται στα ορατά ερείπια για να μιλήσουν τη δική τους ιστορία, ιστορία-ψηφιδωτό της «μεγάλης» Ιστορίας, σε μια προσπάθεια να διαχειριστούν και να επουλώσουν τις ψυχικές τους πληγές. Αυτές οι «μικρές» ιστορίες είναι που θα φωτίσουν στα μάτια μας τη «μεγάλη» Ιστορία για να μας επιτρέψουν τελικά και τη δική μας προσωπική εμπλοκή σε γεγονότα του παρελθόντος τα οποία αν και με διαφορετικά χαρακτηριστικά, φωτίζουν πρακτικές του μέλλοντος.

Το «Προσωπική Συμφωνία» του Ρόναλντ Χάργουντ (συγγραφέα του επίσης βραβευμένου έργου The dresser), γράφτηκε το 1995 και βασίζεται σε πραγματικά ημερολόγια του σπουδαίου μαέστρου Βίλχελμ Φουρτβένγλερ, τα οποία κρατούσε κατά τη διάρκεια της ανάκρισής του. Πρεμιέρα του έργου έγινε στην Αγγλία, στο Minerva Theatre του Τσίτσεστερ σε σκηνοθεσία Χάρολντ Πίντερ. Για την ερμηνεία του μαέστρου ο Ντάνιελ Μάσεϊ απέσπασε το βραβείο Laurence Olivier Award for Best Actor ενώ το έργο τιμήθηκε με το βραβείο Laurence Olivier Award for Best New Play. Το 2001 μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη σε διασκευή του ίδιου του συγγραφέα, σκηνοθεσία του Ούγγρου Ίστβαν Σάμπο και με τον Χάρβευ Καϊτέλ στο ρόλο του ανακριτή Άρνολντ.

H παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Τιμή εισιτηρίου: Κανονικό 18€, Άνω των 65 ετών 15€, Φοιτητικό –Ανέργων –Αμεα 12€, Aτέλεια 5€
Τηλέφωνο: 210.5232097

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Μοιράστε το...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0

Πρόσφατα Σχόλια

  • ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΠΠΑΤΟΣ
    11/01/2019 - 8:36 πμ ·

    Παρακολουθήσαμε προχθές την παράσταση!
    Υψηλής ποιότητας από όλες τις πλευρές, σκηνοθετικής προσέγγισης, υποκριτικής από πλευράς ηθοποιών.Και αρκετά επίκαιρης , σε προβληματίζει με την άνοδο ακροδεξιών τάσεων.
    Κατάφερε να μας μεταφέρει στην ατμόσφαιρα εκείνης της εποχής δημιουργώντας μας ανάμικτα συναισθήματα.
    Θίγονται θέματα, πόλεμος, προδοσία, τέχνη, επιβίωση και της ”θέσης” που παίρνει κάποιος σε τέτοιες καταστάσεις.
    Ο Τσακίρογλου αριστουργηματικός, μας άφησε αποσβολωμένους με την εξαιρετική του ερμηνεία και η εκφορά του λόγου του συναρπαστική.
    Ο Μπουρδούμης εξαιρετικός στο ρόλο του ανακριτή αν και έβγαζε υπερβολικές εκρήξεις και ”γαυγίσματα”.
    Η παράσταση ίσως αδικείται από το μικρό θέατρο και δεν έχει την προβολή που θα έπρεπε.
    Την συνιστώ!!!

  • ΕΛΕΝΗ ΜΙΣΚΟΥ
    07/03/2019 - 2:56 μμ ·

    Ένα έργο πολυεπίπεδο, το οποίο ξεκινώντας από το ημερολόγιο του κορυφαίου γερμανού μαέστρου Βίλχελμ Φούρτβενγκλερ, θίγει διάφορα θέματα, ιστορικά στοιχεία, ηθικά διλλήματα, προσωπικές εμμονές και κοινωνικές προσεγγίσεις.
    Μια απαιτητική και δύσκολη παράσταση, κυρίως για τους ηθοποιούς, αλλά και για τους θεατές. Προβληματιστήκαμε αρκετά για τον ρόλο της τέχνης σε σκοτεινές για την ανθρωπότητα εποχές, όπως αυτές του ναζισμού και της θηριωδίας του β’ παγκοσμίου πολέμου, αλλά και για την στάση των ανθρώπων στην ανάληψη ευθύνης για τις πράξεις τους, ή από την άλλη στην επίρριψη ευθυνών σε άλλους για ενέργειες με τόσο βλαπτική επίπτωση στην ανθρωπότητα.
    Τρεις γενιές ηθοποιών συναντώνται επί σκηνής και μας δίνουν εξαιρετικές ερμηνείες. Οι κ.κ. Τσακίρογλου και Βαλαβανίδης δίνουν μαθήματα υποκριτικής. Η κ. Ελεφάντη υποδύεται με ρεαλισμό και λιτότητα τον ρόλο της κόρης του Στράουμπε που φέρει μέχρι τέλους την ενοχή για την φιλοναζιστική στάση του πατέρα της μεταδίδοντας μας συγκίνηση, ενώ ο κ. Μπουρδούμης με έντονα εκφραστικά μέσα δείχνει τον υπερβάλλοντα (;) ζήλο με τον οποίο προσπάθησε ο ανακριτής να διαλευκάνει την στάση του μαέστρου κατά την διάρκεια του ναζισμού και να συμβάλλει αποφασιστικά στην αποναζιστικοποίηση της κοινωνίας μετά τον πόλεμο.
    Μεστή σκηνοθεσία, ωραίο σκηνικό και κουστούμια, απόλυτα ταιριαστή μουσική.
    Μια παράσταση που αξίζει να δει κανείς.

Αφήστε ένα σχόλιο

Θέατρο

Από μηχανής Θέατρο

Διεύθυνση: Ακαδήμου 13 Κεραμεικός Τηλ.: 2105237297

Το κτήριο που στεγάζει το Από Μηχανής Θέατρο χτίστηκε τη δεκαετία του 1930 και αρχικά λειτουργούσε ως εργοστάσιο ειδών κιγκαλερίας. Στα μέσα της δεκαετίας του ’90 αγοράστηκε από τους ηθοποιούς Ασπασία Κράλλη και Χρήστο Βαλαβανίδη και μετατράπηκε με σεβασμό στο αρχιτεκτονικό του ύφος, σε ένα θέατρο που συμφωνούσε απόλυτα με τις τάσεις της εποχής για την ανάπτυξη θεατρικών χώρων σε πρώην βιομηχανικούς και βιοτεχνικούς χώρους, που επιτρέπουν τον καλλιτεχνικό πειραματισμό και την υπέρβαση των ορίων μεταξύ σκηνής και πλατείας. Στο Από Μηχανής Θέατρο παρουσιάστηκαν μερικές από τις πιο δημοφιλείς παραστάσεις των τελευταίων χρόνων, όπως ο Πενθέας Πάσχων και Το κτήνος στο φεγγάρι, ενώ για δύο χρόνια στέγασε την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Τον Σεπτέμβριο του 2008 νοικιάστηκε από την Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί (+, Χ) και, μετά από εντατικές εργασίες ριζικής ανακαίνισης, που επιμελήθηκε ο εικαστικός καλλιτέχνης Νίκος Αναγνωστόπουλος, εξελίχθηκε σε έναν μοντέρνο και εργονομικό χώρο υψηλής αισθητικής.