Privatopia

παίχτηκε

Aπό 19/09/2017 μέχρι 20/09/2017

Μια «Κοινότητα Ελεγχόμενης Πρόσβασης», όπου απαγορεύεται η είσοδος σε κάθε είδους παρείσακτο. Συνέλευση της Διοικούσας Επιτροπής για την επίλυση ενός μείζονος προβλήματος: τι μέτρα πρέπει να ληφθούν εναντίον της μαύρης γάτας που παρεισέφρησε στο άβατον χωρίς να γίνει αντιληπτή από φρουρούς και κάμερες;

Συντελεστές

Κείμενο: Μαρία Ευσταθιάδη
Σκηνοθετική Επιμέλεια: Δαμιανός Κωνσταντινίδης

Παίζουν οι ηθοποιοί: Ελισσαίος Βλάχος, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Έλλη Μερκούρη, Σύνθια Μπατσή, Νίκος Παντελίδης, Δημήτρης Παπαβασιλείου, Δέσποινα Σαραφείδου, Στεργιάνα Τζέγκα.

Μέρες και ώρες

Τρίτη 21:00
Τετάρτη 19:00

Περιγραφή της Παράστασης

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Είμαι ο διάβολος. Ο διάβολος, λέει η γάτα.
Δώστε μου πίσω το χώρο που μου ανήκει,
γιατί τίποτα δεν είναι εδώ δικό σας».”

To Φεστιβάλ «Αναλόγιο 2017» παρουσιάζει στο κοινό νέους δημιουργούς και τα καλύτερα, σύγχρονα και πιο ανήσυχα δείγματα γραφής. Ένα από τα 8 ελληνικά έργα που παρουσιάζονται για πρώτη φορά επί σκηνής είναι το «PRIVATOPIA» της Μαρίας Ευσταθιάδη, που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη την Τρίτη, 19/9 στις 21.00 και την Τετάρτη, 20/9 στις 19.00, στο Θέατρο Τέχνης, Φρυνίχου 14.

*Η PRIVATOPIA παίχτηκε για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη, το Νοέμβριο 2015, στο LaGuardia Performing Arts Center, σε σκηνοθεσία Handan Ozbilgin.

Λίγα Λόγια για το έργο
Μια «Κοινότητα Ελεγχόμενης Πρόσβασης», όπου απαγορεύεται η είσοδος σε κάθε είδους παρείσακτο. Συνέλευση της Διοικούσας Επιτροπής για την επίλυση ενός μείζονος προβλήματος: τι μέτρα πρέπει να ληφθούν εναντίον της μαύρης γάτας που παρεισέφρησε στο άβατον χωρίς να γίνει αντιληπτή από φρουρούς και κάμερες; Μια τηλεοπτική εκπομπή, όπου εξαίρεται η δημιουργία «Κοινοτήτων Ελεγχόμενης Πρόσβασης», παρά τις όποιες επιστημονικές αντιρρήσεις. Οι «εκτός των τειχών», που γίνονται ορατοί χάρη στις αφηγήσεις ενός φετιχιστή Εμπόρου ύπνου και ενός Ανθρώπου που περπατάει, και οι οποίοι κάποια στιγμή θα θελήσουν να ταράξουν τα νερά… 

Αντί σκηνοθετικού σημειώματος
Στην PRIVATOPIA, μέσα από τις παράλληλες «δράσεις» και την αλληλοεμπλοκή τους, που στόχο έχουν την απόδοση μιας πολυεπίπεδης, σύνθετης πραγματικότητας, η Μαρία Ευσταθιάδη συλλαμβάνει τον σύγχρονο φόβο απέναντι στο[ν] ξένο, τον παρία, τον παρείσακτο, απέναντι εντέλει στην ίδια την φύση, και την συμφυή επιθυμία απόλυτου ελέγχου των πραγμάτων με την προσδοκία μιας απόλυτης ασφάλειας. Δεν διακατέχεται ωστόσο από καμιά διάθεση για «νατουραλιστική» αναπαράσταση, ή για θέατρο «ντοκουμέντο», -κι αυτό παρά την χρήση «μαρτυριών» και παρά τον ρεαλισμό των καταστάσεων και της γλώσσας, ή μάλλον, σωστότερα, εξ αιτίας τους. Γι’ αυτό θεωρεί το έργο της ως μια «κλοουνερί», όπως όμως θα εννοούσε την λέξη ο Ζενέ, δηλαδή ως δήλωση και έξαρση της θεατρικότητας, και γι’ αυτό δίνει στα πρόσωπά της ονόματα με προφανή συμβολισμό και ανάλογες μάσκες.

Είμαστε λοιπόν στο θέατρο, φανερά και δηλωμένα από την αρχή μέσα από έναν σαιξπηρικής εμπνεύσεως πρόλογο-απεύθυνση στους θεατές. Κι επειδή ο πρόλογος λέγεται από κάποιον που ανήκει στους «εκτός των τειχών», έχουμε την αίσθηση ότι την παράσταση την στήνουν για χάρη μας ακριβώς αυτοί οι εκτός, οι παρείσακτοι, (άστεγοι, πρόσφυγες, μετανάστες), για να μας δείξουν την παράνοια μέσα στην οποία ζούμε, για να μας κάνουν να γελάσουμε με, -ή ενδεχομένως [και] για να επιβεβαιώσουν και να ενισχύσουν- τους φόβους μας.

Επί του πρακτέου, το μέλημα της σκηνοθεσίας θα είναι να προβάλει αυτό το «θέατρο εν θεάτρω», χρησιμοποιώντας τόσο τις προτάσεις της ίδιας της συγγραφέως (μάσκες, κοστούμια σχεδόν κλοουνίστικα, παραπομπές σε άλλα κείμενα, θεατρικά και μη…), όσο και τις άλλες δυνατότητες μιας τέτοιας επιλογής: ένας ηθοποιός για παραπάνω από έναν ρόλους, ή το αντίθετο, πολλοί ηθοποιοί για έναν ρόλο, ταυτόχρονα ή διαδοχικά, συνεκφορά του κειμένου (χορικότητα), ένταξη στον σκηνικό λόγο των σκηνικών οδηγιών, κλπ. Ακόμη αυτή η θεατρικότητα θα πρέπει συχνά να συμπορεύεται με ένα παίξιμο που θα το χαρακτήριζα ως κατά βάση ρεαλιστικό, κυρίως στις σκηνές της συνέλευσης και της τηλεοπτικής εκπομπής. Αλλά και αυτή η φαινομενική αντίφαση είναι ένα επιπλέον στοιχείο που εντείνει την θεατρικότητα και επικυρώνει την σύμβαση.

Τιμή εισιτηρίου: 7 € (γενική είσοδος), 10 € (για 2 έργα), 14 € (για 3 έργα), 5 € (για ανέργους, ΑΜΕΑ).
Ισχύουν ειδικές προσφορές για: Ομαδικά εισιτήρια, Ημερήσια εισιτήρια, Όλο το πρόγραμμα των παραστάσεων.

Χώρος: Θέατρο Τέχνης – Σκηνή Φρυνίχου, Φρυνίχου 14, Πλάκα, τηλ. 210 32 22 464 / Μετρό, Σταθμός Ακρόπολη.
Περισσότερες πληροφορίες για το Πρόγραμμα και οπτικό υλικό στα: www.analogiofestival.org και analogiofestival

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Μοιράστε το...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0

Πρόσφατα Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Θέατρο

Τέχνης Καρόλου Κουν (Φρυνίχου)

Διεύθυνση: Φρυνίχου 14, Πλάκα Τηλέφωνα ταμείου: 2103222464 & 2103236732

Το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ιδρύθηκε το 1942 και έχει θέσει ως στόχους του την ανάδειξη και καθιέρωση νέων ελλήνων συγγραφέων, τη δημιουργία «Σχολής» με δικό της «ύφος» για την κατάκτηση της θεατρικής τέχνης, τη γνωριμία και συνεπώς την επικοινωνία του ελληνικού κοινού με τους μεγάλους ξένους κλασικούς και σύγχρονους συγγραφείς, την ερμηνεία του Αρχαίου Δράματος και, από τότε μέχρι σήμερα, υπηρετεί και πραγματώνει αδιάλειπτα τους αρχικούς στόχους του.

Τίτλος και πεμπτουσία του : ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ Ιδρυτής του: ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ Στίγμα του: Θέατρο συνόλου, κοινής θεατρικής παιδείας, κοινών καλλιτεχνικών επιδιώξεων.

Τοποθεσία

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ», Φρυνίχου, Αθήνα, Ελλάδα