Πέρσες

παίχτηκε

Aπό 30/08/2017 μέχρι 30/08/2017
Διάρκεια 75'

Οι Πέρσες είναι η παλαιότερη σωζόμενη τραγωδία και θεωρείται το κατ’ εξοχήν αντι-πολεμικό έργο του Αισχύλου, καθώς πρωταγωνιστές δεν είναι οι Αθηναίοι, αλλά οι αντίπαλοί τους, οι Πέρσες. Το κοινό παρακολουθεί την οδύνη τους, τη στιγμή που μαθαίνουν για τη συντριπτική ήττα του στρατού τους στη ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Συντελεστές

Μετάφραση: Παναγιώτης Μουλλάς
Σκηνοθεσία – Mουσική δραματουργία: Άρης Μπινιάρης
Δραματουργική συνεργασία: Αντώνης Σολωμού
Μετρική διδασκαλία: Θεόδωρος Στεφανόπουλος
Σκηνικά: Κωνσταντίνος Λουκά
Κοστούμια: Ελένη Τζιρκαλλή
Κινησιολογία: Λία Χαράκη
Σχεδιασμός φωτισμού: Γεώργιος Κουκουμάς
Ηχητικός σχεδιασμός: Γιώργος Χριστοφή
Αγγλικοί υπέρτιτλοι: Μαρία Καλλίδου
Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Άτοσσα), Χάρης Χαραλάμπους (Αγγελιαφόρος), Νίκος Ψαρράς (Δαρείος), Αντώνης Μυριαγκός (Ξέρξης)
Χορός: Ηλίας Ανδρέου, Πέτρος Γιωρκάτζης, Γιώργος Ευαγόρου, Λευτέρης Ζαμπετάκης, Νεκτάριος Θεοδώρου, Μάριος Κωνσταντίνου, Παναγιώτης Λάρκου, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Μίνως, Άρης Μπινιάρης, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Αντρέας Παπαμιχαλόπουλος, Μάνος Πετράκης, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Σεβδαλής

 

Μέρες και ώρες

Τετάρτη 21:00

Περιγραφή της Παράστασης

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Οι Πέρσες του Αισχύλου, η παράσταση που παίχτηκε στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (11 και 12 Αυγούστου) και ενθουσίασε το κοινό και τους κριτικούς, παίζεται για μία μοναδική παράσταση στην Αθήνα, στις 30 Αυγούστου.

Τη σκηνοθεσία και τη μουσική δραματουργία υπογράφει ο Άρης Μπινιάρης, που έχει διακριθεί για τις εκρηκτικές παραστάσεις του τα τελευταία χρόνια. Με τους Πέρσες προτείνει μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης. Στην παράσταση πρωταγωνιστούν σημαντικοί ηθοποιοί: η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Άτοσσα), ο Νίκος Ψαρράς (Δαρείος), ο Χάρης Χαραλάμπους (Αγγελιαφόρος), ο Αντώνης Μυριαγκός (Ξέρξης) και 15μελής χορός.

Οι Πέρσες είναι η παλαιότερη σωζόμενη τραγωδία και θεωρείται το κατ’ εξοχήν αντι-πολεμικό έργο του Αισχύλου, καθώς πρωταγωνιστές δεν είναι οι Αθηναίοι, αλλά οι αντίπαλοί τους, οι Πέρσες. Το κοινό παρακολουθεί την οδύνη τους, τη στιγμή που μαθαίνουν για τη συντριπτική ήττα του στρατού τους στη ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Η παράσταση έγινε δεκτή με ενθουσιασμό στην Κύπρο, όπου παίχτηκε σε Λευκωσία, Λεμεσό, Λάρνακα, Πάφο και Αμμόχωστο. Οι κριτικές στον τύπο μιλούν για μία σπουδαία παράσταση, με εξαιρετικές ερμηνείες, που με όχημα τη μουσικότητα φτάνει στον πυρήνα του αρχαίου δράματος:

Σε κάθε περίπτωση, ο Χορός ήταν άψογος, δεδομένου και του εκτενούς του λόγου. […] Αναφορικά με τη μετάφραση που ακολουθήθηκε, τα νοήματα μεταδίδονταν άνετα προς το κοινό και πράγματι η απόδοση του Παναγιώτη Μουλά δεν θα μπορούσε να μην βοηθήσει τα μέγιστα. Εν συνεχεία ακολουθούν οι ηθοποιοί, με προεξέχουσα μορφή την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, οφείλουμε να υποκλιθούμε στο υποκριτικό της ταλέντο.
Νέαρχος Κουρσάρος – i-eidisi.com

Η αδιάλειπτη παρακολούθηση του κοινού μέχρι το τέλος των ηχηρών επευφημιών από τους λιγότερο μυημένους έως τους πλέον απαιτητικούς θεατές, επιβεβαίωσε την ενδιαφέρουσα οπτική μιας τέτοιας αντιστικτικής σύνθεσης, στην κυριολεκτική μάλιστα εκδοχή τής μουσικοχορευτικής δραματουργίας, είτε του δραματουργικού ορχηστικού λυρισμού της.
Χρυσόθεμις Χατζηπαναγή – Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη έκανε επίδειξη επαγγελματικής αφοσίωσης σε κάθε γραμμή της παράστασης, αλλά και σωματικών ικανοτήτων, κατά την επίκληση του φαντάσματος του Δαρείου και στη συνομιλία με τον πεθαμένο βασιλιά. Ήταν πραγματικά μια σκηνή ανθολογίας, όταν έθεσε εαυτόν σε μια διαδικασία εκμηδένισης φτάνοντας να στριφογυρνά σαν μεβλεβί ασκήτρια για πάνω από δέκα λεπτά, χωρίς να χάσει ούτε χιλιοστό του βηματισμού της. Κι όλο αυτά καθώς στην παράσταση εφαρμόζονταν τέλεια, μεταξύ αντιφωνιών και επωδών, μια σειρά από στοιχεία τελετουργικής μυσταγωγίας και ιεροπρέπειας.
Γιώργος Σαββινίδης –Ο ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

Η σκηνοθετική πρότασή του μας θύμισε ακόμη τον παλιό δρόμο που κάποτε θέλησε να δημιουργήσει στο αρχαίον κοίλον κάτι υψηλό και μαζί λαϊκό, κάτι που να ακουμπά στον καθένα, κι όμως να υψώνεται (μαζί του) κατακόρυφα […] Η μουσική κλιμάκωση, η μουσική δραματουργία της Επίκλησης (αλλά και το εκτόπισμά της στο κοίλον) συγκρίνονται κατά τη γνώμη μου μόνο με εκείνους τους «Πέρσες» του Κουν. Μόνο εκείνοι είχαν πείσει ένα ολόκληρο κοινό να δει τα πράγματα με το βλέμμα των Άλλων.
Γρηγόρης Ιωαννίδης, Εφημερίδα των Συντακτών – 14/8/2017

Στην πρώτη του αναμέτρηση, κυριολεκτικά και μεταφορικά, με το αρχαίο θέατρο, ο Άρης Μπινιάρης με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου εκμεταλλεύτηκε και ανέδειξε τη μουσικότητα των «Περσών» του Αισχύλου (μετάφραση: Παναγιώτη Μουλλά) με έναν νέο, φρέσκο, μουσικό κώδικα, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του Χορού και την ερμηνευτική δεινότητα των ηθοποιών του, ενώ ως κορυφαία στιγμή του έργου καταγράφεται η σκηνή της «Επίκλησης» του Δαρείου με μια χορογραφία που μοιάζει να έλκεται από τη Γη και τον κόσμο των νεκρών.
Σάκης Ιωαννίδης, Καθημερινή – 15/8/2017

Η σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη καταφέρνει να διατρέξει κάθετα και οριζόντια το ευρύτατο φασματικό τοπίο της τραγωδίας αυτής, ταυτόχρονα με το διαχρονικό, φυσικό και ιστορικό τοπίο της Κύπρου. Όποιος γνωρίζει, καταλαβαίνει. […] Αυτό έκανε με επιτυχία η παράσταση του Άρη Μπινιάρη. Βρήκε το οριακό σημείο συνάντησης του οικείου με το ξένο, της ταυτότητας με την ετερότητα, του παλαιού με το νεό, στο μέτρο και στην αρμονία του λόγου, έμμετρου και πεζού, στη λεπτότατη ύφανση της κίνησης χορού-υποκριτών-μουσικής, χωρίς ψυχολογίζουσες, ρεαλίζουσες, «νεωτεριστικές» πλαγιοσκοπεύσεις.
Λέανδρος Πολενάκης, Αυγή – 15/8/2017

Με αγγλικούς υπέρτιτλους

Τιμή εισιτηρίου: Κανονικό: 10€ έως 45€ – Φοιτητικό: 5€ έως 13€ – ΑΜΕΑ/Ανέργων: 5€

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Μοιράστε το...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0

Αφήστε ένα σχόλιο

Θέατρο

Ωδείο Ηρώδου Αττικού (Ηρώδειο)

Διεύθυνση: Οδός Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Αθήνα Τηλ.: +30 - 210 32 41 807 Fax: +30 - 210 32 48 581

Τοποθεσία

Ωδείο Ηρώδου Αττικού, Αθήνα, Ελλάδα