Περιμένοντας τον Γκοντό

Παρακολουθήστε την

Aπό 01/11/2018 μέχρι
Διάρκεια 90'

Η προσπάθεια επικοινωνίας και συνύπαρξης με τον Άλλο, μ’ αυτόν που έχουμε απέναντί μας, παρά τα όποια εμπόδια, ακόμα κι όταν αυτά φαίνονται αξεπέραστα! Αλλά και η προσπάθεια επικοινωνίας με τον Άλλον μέσα μας, μ’ αυτή την άγνωστη και σκοτεινή περιοχή των απωθημένων επιθυμιών και φόβων, των ξεχασμένων αισθήσεων κι ενστίκτων, την περιοχή του ζωώδους και του θεϊκού, εκεί όπου γεννιέται η τρέλα και το όνειρο, το παραλήρημα και ο εφιάλτης.

Συντελεστές

Μετάφραση: Θωμάς Συμεωνίδης
Σκηνοθεσία: Σάββας Στρούμπος
Σκηνική Εγκατάσταση: Ηλίας Παπανικολάου
Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης
Κατασκευή σκηνικού χώρου:
Χαράλαμπος Τερζόπουλος, Απόστολος Ζερβεδάς
Χειριστής φωτός: Απόστολος Ζερβεδάς
Δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο
Photo credits: Αντωνία Κάντα
Δημιουργία αφίσας: Soul Design
Video & trailer credits: Χρυσάνθη Μπαδέκα
Επικοινωνία: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας

Παίζουν οι ηθοποιοί: Έλλη Ιγγλίζ, Έβελυν Ασουάντ, Κωνσταντίνος Γώγουλος, Χρήστος Κοντογεώργης

Μέρες και ώρες

Πέμπτη 20:30
Παρασκευή 20:30
Σάββατο 20:30
Κυριακή 19:00

Περιγραφή της Παράστασης

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

«…Έπρεπε ν’ απαλλαγώ απ’ όλα τα δηλητήρια – τη διανοητική ευπρέπεια, τη γνώση, τις βεβαιότητες που απορρέουν απ’ αυτή, την ανάγκη να κυριαρχήσεις πάνω στη ζωή – να βρω την κατάλληλη γλώσσα…». Σάμουελ Μπέκετ*

Η παράσταση του έργου του Σάμουελ Μπέκετ, «Περιμένοντας τον Γκοντό» από την Ομάδα Σημείο Μηδέν, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, συνεχίζεται με επιτυχία, στο «Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος» και το 2019!

Η Ομάδα Σημείο Μηδέν, μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου παραστάσεων (Μάρτιος – Απρίλιος 2018), παρουσιάζει εκ νέου το έργο του κορυφαίου Ιρλανδού συγγραφέα Σάμουελ Μπέκετ, «Περιμένοντας τον Γκοντό».

Σκηνοθετικό Σημείωμα

Η παράστασή μας παίζεται πάνω στα ερείπια του κόσμου, σ’ ένα μέλλον λιγότερο ή περισσότερο κοντινό σε μας, όπου διατηρούνται ανοιχτά όλα τα τραύματα απ’ το παρόν και το παρελθόν της ανθρωπότητας… Αλλά και οι προσδοκίες… Σ’ αυτό το οριακό σημείο ύπαρξης του ανθρώπου, ποιες είναι οι ελάχιστες δυνατές προϋποθέσεις επανεκκίνησης της ζωής, μιας ζωής που ν’ αξίζει να τη ζήσει κανείς; Στο «Περιμένοντας τον Γκοντό» βρήκαμε δυο πιθανές απαντήσεις κι εκεί στηρίξαμε τη δουλειά μας:

Η προσπάθεια επικοινωνίας και συνύπαρξης με τον Άλλο, μ’ αυτόν που έχουμε απέναντί μας, παρά τα όποια εμπόδια, ακόμα κι όταν αυτά φαίνονται αξεπέραστα! Αλλά και η προσπάθεια επικοινωνίας με τον Άλλον μέσα μας, μ’ αυτή την άγνωστη και σκοτεινή περιοχή των απωθημένων επιθυμιών και φόβων, των ξεχασμένων αισθήσεων κι ενστίκτων, την περιοχή του ζωώδους και του θεϊκού, εκεί όπου γεννιέται η τρέλα και το όνειρο, το παραλήρημα και ο εφιάλτης.

Αυτό το ταξίδι προσπαθήσαμε να κάνουμε, προς τον Άλλον μέσα μας και προς τον Άλλον έξω, απέναντί μας, μακριά από μας… Αυτό το ταξίδι προσπαθούμε να κάνουμε καθημερινά. Περιμένοντας τι; Τη Λύτρωση της ζωής από τα δεσμά του θανάτου; Τη συνάντηση με το Ανθρώπινο, ως τέλος κάθε εξευτελισμού ανθρώπου από άνθρωπο; Το Τίποτα ή το Περιμένοντας, όπως λέει περιπαικτικά ο Μπέκετ;

Υπάρχει, όμως, άλλος τρόπος να ονειρευτούμε τον χειραφετημένο άνθρωπο, χωρίς να γκρεμίσουμε τα τείχη που χωρίζουν αυτό το «μέσα» από αυτό το «έξω»;

Σάββας Στρούμπος

Έγραψαν για την παράσταση
«Θα έλεγα συνοπτικά ότι η παράσταση του Σάββα Στρούμπου διαθέτει κάτι σπάνιο, αποτελεί μια συνειδητά “σαιξπηρική”, μέσω του ιδιοφυούς Καμύ, ανάγνωση του Μπέκετ, που τον δικαιώνει απόλυτα» [Λέανδρος Πολενάκης, Η Αυγή].

«Ο Σάββας Στρούμπος αντικρίζει κατάματα το κειμενικό θηρίο που δημιούργησε ο Μπέκετ κατ’ εικόνα και ομοίωση της δυσμορφίας και της δυσλειτουργίας της ατελούς ανθρώπινης ύπαρξης» [Ιωάννα Μπλάτσου, Νέα Σελίδα]

 «Η παράσταση μεταφέρει τον θεατή σε ένα απροσδιόριστο τοπίο μετά την καταστροφή, αντικαθιστώντας τα μελόν καπέλα (ίσως το πιο σταθερό στοιχείο του έργου) με στρατιωτικές αρβύλες. Πιστός στη σκηνοθετική γραμμή ενός «φτωχού θεάτρου», εκμεταλλεύεται στο έπακρον τις σωματικές και φωνητικές δυνατότητες των ηθοποιών της ομάδας» [Σπύρος Κακουριώτης, Ο Δρόμος της Αριστεράς].

«Αυτή η θεατρική δημιουργία βρίσκει την τέλεια εφαρμογή της στην τολμηρή σκηνοθετική απόπειρα του Σ. Στρούμπου, στηριζόμενη στην εξαιρετική μετάφραση του Θωμά Συμεωνίδη» […] «Μία παράσταση με το δικό της χρώμα που με τη σφραγίδα της αφήνει ανεξίτηλο αποτύπωμα στο θεατρικό γίγνεσθαι» [Ζωή Τόλη, Culturenowgr].

«Στη σκηνή του θεάτρου Άττις-Νέος Χώρος, στο Μεταξουργείο, η ομάδα Σημείο Μηδέν σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου πραγματεύεται το εμβληματικό έργο του Ιρλανδού συγγραφέα Σάμουελ Μπέκετ σε μια παράσταση που αξίζει να ιδωθεί και να συζητηθεί» [Κυριακή Αγαπητού, Πριν]

«… Ούτε κι ο Σάββας Στρούμπος με την Ομάδα Σημείο Μηδέν δικαιούνται να έχουν παράπονο από τη σαιζόν 2017-18. Τόσο τα μουσικοθεατρικά Θράυσματα από τον Κάφκα του Κούρταγκ όσο και το Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ, έδειξαν  σημάδια μιας ωριμότητας κατακτημένης με μακρόχρονη και σκληρή δουλειά» [Γιώργος Βουδικλάρης, Artivist.gr]

«Μια παράσταση-σταθμός από μία ομάδα με διαυγείς στόχους και άρτια αποτελέσματα σε όλη την μέχρι τώρα πορεία της» [Μαρία Κυριάκη, Episkinis.gr]

«Πρόκειται για μια απόδοση του «Γκοντό» που θα καταγραφεί στο «βιογραφικό» της πορείας αυτού του ήρωα που τον περιμένουμε επί 70 χρόνια και τελικά τον συναντήσαμε φέτος…» [Παναγιώτης Μήλας, Catisart.gr]

«Ο εμπνευσμένος σκηνοθέτης μετατρέπει τη μικροσκοπική σκηνή του Θεάτρου Άττις – Νέος Χώρος σε μια απέραντη αρένα αναμετρήσεως των ζωτικών δυνάμεων του ατόμου με την ουσία του όντος ανάγοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις ελάχιστες ανθρώπινες σιλουέτες σε βαρυσήμαντες κατασκευές». [Μαρίκα Θωμαδάκη, full-time.gr]

«Η μετάφραση του Θωμά Συμεωνίδη δίνει απολύτως αυτή την αδυσώπητη αναμονή, μαζί και η υποκριτική ικανότητα των ηθοποιών» [Μαρία Μαρή, Theatromania.gr]

«Η ομάδα Σημείο Μηδέν ενέταξε στο ρεπερτόριο της ένα αριστουργηματικό έργο – ακόμα και σήμερα πειραματικής σκηνής – και κατάφερε να βγει αλώβητη από την αρένα». [Λάζαρος Αντωνιάδης, tetragwno.gr]

«Ο Στρούμπος ξέφυγε από την πεπατημένη οδό και μας πρόσφερε μια ιδιαίτερη σκηνοθετική οπτική του έργου». [Eυθύμιος Ιωαννίδης, stellasview.gr]

«Όταν κάποτε ζήτησαν από τον Μπέκετ την συμβουλή του για μια παράσταση του Γκοντό, είπε: «Δεν μπορώ να κάνω τίποτα γιατί δεν γνωρίζω το κείμενο». Ο Μπέκετ, δηλαδή, αντιμετώπιζε τα παλαιότερα κείμενά του όπως οι χαρακτήρες των έργων του το παρελθόν τους: το ανασυνθέτουν γιατί αδυνατούν να το αναγνωρίσουν και να το ανασυγκροτήσουν. Αυτό, κατά τη γνώμη μου, επιχείρησε να κάνει ο Σάββας
Στρούμπος. Κι αυτό με έκανε να φύγω από την παράσταση χαμογελώντας γιατί επιτέλους είχα δει έναν άλλο Μπέκετ. [Πηνελόπη Χατζηδημητρίου, Lavart.gr]

«Με την παράσταση αυτή, η ομάδα «Σημείο Μηδέν» ανανεώνει την οπτική μας πάνω στον Μπέκετ και δημιουργεί νέα σημεία εστίασης της ανάλυσής του» [Μαρώ Τριανταφύλλου, Artplay.gr]

«Οι ρόλοι είναι άρτια δουλεμένοι και οι ηθοποιοί απόλυτα συγκεντρωμένοι από την αρχή μέχρι και το τέλος, αφοσιωμένοι κυριολεκτικά ψυχή τε και σώματι, κρατούν το ενδιαφέρον αμείωτο» [Όλγα Μπιάγκη, debop.gr]

«Βλέποντας όχι απλά αυτό το έργο, αλλά τη συγκεκριμένη παράσταση με τους συγκεκριμένους συντελεστές και το συγκεκριμένο τους όραμα για το τι θέλουν να εμφανίσουν στη σκηνή, επιστρέφεις σπίτι σου θέλοντας να μάθεις περισσότερα για το τι είδες και τι ένιωσες». [Σπύρος Γούλας, frapress.gr]

Περισσότερες πληροφορίες για την Ομάδα Σημείο Μηδέν, τους συντελεστές και τις παραστάσεις που έχει παρουσιάσει, μπορείτε να βρείτε στο  www.simeiomiden.gr

Το έργο «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σ. Μπέκετ σε μετάφραση Θωμά Συμεωνίδη κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Νεφέλη

*Πηγή: Επίμετρο του Θωμά Συμεωνίδη (Thomas Symeonidis) στη μετάφραση της “Τελευταίας Τριλογίας” του Σ. Μπέκετ, εκδ. Γαβριηλίδης, σελ. 269)

Με την Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού

Τιμή εισιτηρίου: 12 € (κανονικό), 10 € (μειωμένο: φοιτητές, άνεργοι ΟΑΕΔ, ΑμΕΑ)
Πληροφορίες – Κρατήσεις Θέσεων: Τηλ.: 210-3225207

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Μοιράστε το...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0

Πρόσφατα Σχόλια

  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ
    04/01/2019 - 1:33 μμ ·

    Ο Στρούμπος ξέφυγε από την πεπατημένη οδό και μας πρόσφερε μια ιδιαίτερη σκηνοθετική οπτική του έργου.Σε πολλους ισως δεν τους αρεσει(σε έναν από αυτους τοποθετω και τον εαυτο μου).Με αποζημιωσαν όμως οι ηθοποιοι.Α Π Ι Σ Τ Ε Υ Τ Ο Ι.Μικροι θεοι-ολοι τους.Ο Μπεκετ αν ζουσε πιστευω αυτους θα διαλεγε.Ο Ποτζο όμως σε κερδιζει(Εβελυν Ασουαντ)υπεροχος,υπεροχη όπως και να την χαρακτηρισω .Ευχαριστω passiontheater για την προσκληση.

Αφήστε ένα σχόλιο

Θέατρο

Άττις - Νέος χώρος

Διεύθυνση: Λεωνίδου 12, Μεταξουργείο 10437 Αθήνα Τηλ.: 210-3225207 Φαξ: 210 5224422 Το θέατρο Άττις ιδρύθηκε το 1985 από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο με βασικό στόχο την έρευνα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας και σημαντικών κειμένων της παγκόσμιας δραματουργίας.