Νικολέτα Νομικού-Συγγρού: Ο Ανδρέας μου

Παρακολουθήστε την

Aπό 11/11/2017 μέχρι
Διάρκεια 90 ' (χωρίς διάλειμμα)

Επτά μάνες μιλάνε για τους γιους τους. Επτά γυναίκες ηθοποιοί θα παρουσιάσουν επτά μονολόγους απλών γυναικών που μιλάνε για τα παιδιά τους, που εμείς γνωρίσαμε ως άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους, που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το έργο, την ευφυΐα, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους (Καβάφης, Μάντζαρος, Σολωμός, Συγγρός, Μακρυγιάννης, Ψυχάρης, Μέγας Αλέξανδρος). Επτά σημαντικοί άντρες του παρελθόντος που η ζωή και το έργο τους παραμένει ακόμα πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους, μέσα από μια γυναικεία ματιά.

Συντελεστές

Κείμενο-Σκηνοθεσία: Σίμος Παπαναστασόπουλος
Εικαστική Επιμέλεια: Ιωάννα Γκαβάκου – Σίμος Παπαναστασόπουλος
Μουσική: Νένα Βενετσάνου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Άκης Σαμόλης
Καπέλα: Έφη Καρακώστα
Κοστούμι: Κωνσταντίνα Φιλιππάκου
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Video: Γιώργος Οικονομέας
Παραγωγή: Πολυχώρος Vault

Ερμηνεία: Ιωάννα Γκαβάκου

 

Μέρες και ώρες

Σάββατο 19:00
Κυριακή 21:00

Περιγραφή της Παράστασης

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Το έργο “Νικολέτα Νομικού-Συγγρού: Ο Ανδρέας μου” είναι ο δεύτερος από τους επτά Μονολόγους που θα παρουσιαστούν τη νέα θεατρική περίοδο στον Πολυχώρο Vault, με αφορμή το θεατρικό project “Ο Γιος μου…”.

   Επτά σκηνοθέτες ετοιμάζουν επτά παραστάσεις, στηριγμένες πάνω σε επτά βιογραφίες. Επτά μάνες μιλάνε για τους γιους τους. Επτά γυναίκες ηθοποιοί θα παρουσιάσουν επτά μονολόγους απλών γυναικών που μιλάνε για τα παιδιά τους, που εμείς γνωρίσαμε ως άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους, που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το έργο, την ευφυΐα, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους (Καβάφης, Μάντζαρος, Σολωμός, Συγγρός, Μακρυγιάννης, Ψυχάρης, Μέγας Αλέξανδρος). Επτά σημαντικοί άντρες του παρελθόντος που η ζωή και το έργο τους παραμένει ακόμα πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους, μέσα από μια γυναικεία ματιά.

   Ήδη από τον Οκτώβρη παρουσιάζεται με επιτυχία “ο Γιος μου Νικόλας Μάντζαρος” της Χρύσας Σπηλιώτη σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου με την Χρύσα Σπηλιώτη στο ρόλο της Ρεγγίνας Μάντζαρου.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

  Γεννημένη στη Χίο το 1807, ορφανή από πολύ μικρή, αλλά από εύπορη οικογένεια, η Νικολέτα Νομικού-Συγγρού σε ηλικία 13 ετών, παντρεύεται τον Δομένικο, γιατρό σπουδασμένο στο Παρίσι και 21 χρόνια μεγαλύτερό της. Η επανάσταση στη Χίο ενάντια στους Τούρκους κατακτητές και η απάντηση των Οθωμανών με την καταστροφή του νησιού το 1822, αναγκάζει την οικογένεια, που χάνει όλη την περιουσία της, να ξεκινήσει μια περιπλάνηση από Άνδρο, Τήνο και Σύρο μέχρι Κωνσταντινούπολη και Ταϊγάνι της Ρωσίας. Με τη σκληρή δουλειά του Δομένικου αποκτούν οικονομική ευχέρια και φήμη. Η Νικολέτα φέρνει στον κόσμο δύο παιδιά, το Γιώργο, που μέλλει να ζήσει μόνο 28 χρόνια, και τον Ανδρέα με τον οποίο συνδέεται με μια σχέση «μητέρας διευρυμένων καθηκόντων» όπως λέει η ίδια.

   Ο Ανδρέας Συγγρός θεωρείται ο μεγαλύτερος εθνικός ευεργέτης, αλλά και μια από τις περισσότερο αμφιλεγόμενες και πολυσυζητημένες προσωπικότητες της Ελληνικής κοινωνίας του 19ου αιώνα. Ξεκινώντας τη σταδιοδρομία του στα 15 ως βοηθός λογιστή σε μία εμπορική επιχείρηση της Κωνσταντινούπολης, κατορθώνει σε ηλικία 24 ετών να γίνει ένας από τους πλουσιότερους εμπόρους και αργότερα ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους σε όλον τον κόσμο, δημιουργώντας τράπεζες σε Ελλάδα και Κωνσταντινούπολη, εισάγοντας τον καπιταλισμό και την έννοια του χρηματιστηρίου στην Ελλάδα. Η ανάμειξή του στην υπόθεση των μεταλλείων του Λαυρίου το 1871, μετά από απαίτηση του Βασιλιά Γεώργιου, που γίνεται η αιτία οικονομικής καταστροφής πολλών Ελλήνων (μεταξύ όλων και του Εμμανουήλ Ροΐδη) πυροδοτεί βέλη ενάντια στο όνομα και την προσωπικότητά του. Αργότερα παντρεύεται και στο τέλος της ζωής του, τόσο ο ίδιος, όσο και η γυναίκα του διαθέτουν ολόκληρη σχεδόν την περιουσία τους σε αγαθοεργίες και στη διάθεση του ελληνικού κράτους.

   Η παράσταση παρακολουθεί την πορεία της οικογένειας Συγγρού σε μία ταραγμένη, μεταβαλλόμενη εποχή της Ελληνικής ιστορίας, βουτάει βαθιά στην ψυχή της ηρωίδας και ανιχνεύει τη συμβολή της στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του επιφανούς γιού της.

Τιμή εισιτηρίου:Γενική είσοδος: 12 €,Μειωμένο: 10 € Φοιτητές / Μαθητές / Σπουδαστές / Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) / ΑμΕΑ / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) /Συνταξιούχοι,Ατέλειες: 5 €

Λίγα λόγια για το θεατρικό project : Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ

   Επτά μάνες μιλάνε για τους γιους τους. Επτά σκηνοθέτες ετοιμάζουν επτά παραστάσεις, στηριγμένες πάνω σε επτά βιογραφίες. Επτά γυναίκες ηθοποιοί θα παρουσιάσουν επτά μονολόγους απλών γυναικών που μιλάνε για τα παιδιά τους, που εμείς γνωρίσαμε ως άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους, που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το έργο, την ευφυΐα, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους (Καβάφης, Μάντζαρος, Σολωμός, Συγγρός, Μακρυγιάννης, Ψυχάρης, Μέγας Αλέξανδρος)

   Ο Αυγουστίνος Ρεμούνδος σκηνοθετεί και παρουσιάζει τη Ρεγγίνα Τουρίνη –  Μάντζαρου (μητέρα του Νικόλαου Μάντζαρου), μονόλογο που έγραψε και θα ερμηνεύσει η Χρύσα Σπυλιώτη, ο Σίμος Παπαναστασόπουλος έγραψε και σκηνοθετεί το μονόλογο της Νικολέτας Νομικού – Συγγρού (μητέρας του Ανδρέα Συγγρού) που θα ερμηνεύσει η Ιωάννα Γκαβάκου, ο Κοραής Δαμάτης έγραψε και σκηνοθετεί το μονόλογο της Χαρίκλειας Καβάφη (μητέρα του Κωνσταντίνου Καβάφη), που θα ερμηνεύσει η Βάνα Παρθενιάδου, ο Περικλής Μοσχολιδάκης έγραψε και σκηνοθετεί το μονόλογο της Αγγέλικας Νίκλη – Σολωμού (μητέρα του Διονύσιου Σολωμού) που θα ερμηνεύσει η Μάγδα Κατσιπάνου, ο Μενέλαος Καραντζάς σκηνοθετεί το κείμενο που έγραψε ο Χρήστος Καρασαββίδης για τη Φροσύνη Μπιάζη – Ψυχάρη (μητέρα του Γιάννη Ψυχάρη) που θα ερμηνεύσει η Αγγελική Καρυστινού, η Κατερίνα Πολυχρονοπούλου σκηνοθετεί το μονόλογο που έγραψε ο Γιώργος Μεσσολογγίτης για τη Βασιλική Τριανταφύλλου (μητέρα του Ιωάννη Μακρυγιάννη) που θα ερμηνεύσει η Ευγενία Αποστόλου, και o Σήφης Μάινας θα σκηνοθετήσει το μονόλογο την έγραψε και θα ερμηνεύσει η Κάτια Σπερελάκη για την Ολυμπιάδα (μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου)

Το project αυτό θα συνεχιστεί και την επόμενη σεζόν 2018-19 με επτά ακόμη μάνες σπουδαίων ανδρών.

Σίμος Παπαναστασόπουλος

   Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και θέατρο στο Παλέρμο της Ιταλίας, από μέλη του Piccolo Teatro του Μιλάνου. Σκηνοθετεί, σκηνογραφεί και συμμετέχει ως ηθοποιός σε παραστάσεις από το  1987. Έχει διασκευάσει κλασικά έργα για παιδικό θέατρο και έχει γράψει, μεταφράσει και διασκευάσει αρκετά θεατρικά έργα. Ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας Θεάτρου «Προσωπείο» εργάστηκε στις παραγωγές της και σε παραγωγές άλλων.

   Ξεχωρίζουν: «Η Σάλπιγγα του Αγγέλου» του Χρήστου Ναούμ στο θέατρο Ελυζέ, «Το Κορίτσι του Μόλου» του Γ. Φραγκούλη στο θέατρο Vault, «Ιστορίες Επιλεκτικής Μνήμης» των Γιώργου Ποτίδη και Rupert Bruck στο Σύγχρονο Θέατρο, ο «Χαρτοπαίχτης» του Μ. Χουρμούζη στο Θέατρο κάτω από τη Γέφυρα. «Κλάξον, τρομπέτες και Πλάκες» του Ντάριο Φο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Σε συνεργασία με την Όπερα Νέων και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σκηνοθέτησε την όπερα του Donizzeti «Ρίτα” (μουσική διεύθυνση Α. Καλκάνης) και σε συνεργασία με την Καμεράτα και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, την οπερέτα του Holst «Η Ιδέα» (μουσική διεύθυνση Νίκος Βασιλείου, πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα). Έγραψε και σκηνοθέτησε για λογαριασμό της Όπερας Νέων την μουσική παράσταση «Μιφασόλασι ρε Υφεση» μετά από παραγγελία του ραδιοφωνικού σταθμού Αθήνα 984, για τη συμπλήρωση 25 ετών από τη λειτουργία της ελεύθερης ραδιοφωνίας στην Ελλάδα. Ασχολήθηκε και με τον κινηματογράφο και την τηλεόραση ως σκηνογράφος – ενδυματολόγος και ηθοποιός.

Ιωάννα Γκαβάκου

   Η Ιωάννα Γκαβάκου είναι απόφοιτος της σχολής του Εθνικού Θεάτρου και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (θεατρολογία).  Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς σκηνοθέτες του θεάτρου και του κινηματογράφου Κάρολο Κουν, Μιχάλη Κακογιάννη, Μίνο Βολανάκη, Νίκο Νικολαΐδη, Λεωνίδα Τριβιζά, Κώστα Μπάκα κ.α. Έχει παίξει σημαντικούς ρόλους, ενδεικτικά, τη Γρούσσα στο “Κύκλο με τη Κιμωλία” του Μ. Μπρέχτ, Κασσάνδρα στις “Τρωάδες” του Ευριπίδη, Τιτάνια στο “Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας” του Σαίξπηρ, Βερόνικα στο “Σπίτι της Βερόνικας” του Άιρα Λέβινγκ, Κλυταιμνήστρα στο “Γράμμα στον Ορέστη” του Ιάκωβου Καμπανέλλη κ.α.

   Για περίπου δέκα χρόνια έζησε στις Ηνωμένες Πολιτείες και συνεργάστηκε με επαγγελματικά Αμερικανικά Θέατρα στην Ουάσινγκτον και τη Νέα Υόρκη όπου απέσπασε και εξαιρετικές κριτικές από τον έγκυρο αμερικανικό τύπο Washington Post, Review magazine κ.α παίζοντας με το Scena Theater, την Washington Shakespeare company, το Strawberry festival  κ.α. μερικοί από τους ρόλους που έπαιξε στις Ηνωμένες Πολιτείες, Κλυταιμνήστρα στην “Ηλέκτρα” του Ευριπίδη, Κονστάνς στη “Τρελλή του Σαγιό” του Ζαν Ζιροντού, Εκάβη στις “Τρωάδες” του Ευριπίδη, τη Mrs. Death στο “Μein Kampf”G.Tabori, την Ηλέκτρα στον “Ορέστη” του Ευριπίδη κ.α.  Έχει παίξει επίσης στη τηλεόραση και το κινηματογράφο. Στη “Φόνισσα” ταινία βασισμένη στο διήγημα του Α.Παπαδιαμάντη σε σενάριο και σκηνοθεσία Στέλλας Αρκέντη έπαιξε το ρόλο της Φόνισσας, στο “Εγώ ο Γιαννούλης Χαλεπάς” ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία Στέλλας Αρκέντη, έπαιξε το ρόλο της Ειρήνης, μητέρας του Γιαννούλη Χαλεπά κ.α. Την άνοιξη του 2017 έπαιξε στο θέατρο Αλκμήνη στο “Ημερολόγιο Επιστροφής” , το ρόλο της Μαρίας Τσισκάκη-Γαλιατσάτου, θεατροποίηση του βιβλίου “Ελληνίδες σε Ναζιστικά Στρατόπεδα”  της Μαρίας Τσισκάκη-Γαλιατσάτου.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Μοιράστε το...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0

Πρόσφατα Σχόλια

  • ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΖΗΣΗ
    06/12/2017 - 3:42 μμ ·

    Η παράσταση καθώς και η ερμηνεία της ηθοποιού ήταν παρα πολύ καλές. Η υπόθεση πολύ ενδιαφέρουσα, γιατί μαθαίνουμε την οικογενειακή ιστορία πίσω από σημαντικούς άνδρες. Ειναι πραγματικά άξια συγχαρητηρίων η ιδέα να ανέβουν θεατρικά έργα με τις μητέρες σπουδαίων ανδρών να διηγούνται την οικογενειακή ιστορία καθώς και το πώς οι γιοί τους έγιναν σπουδαίοι. Το Vault ειναι ένα θέατρο που ποτέ δεν μας απογοητεύει, με πολύ ξεχωριστές παραστάσεις πάντα.Μπράβο και πάλι Μπράβο!

  • ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
    12/12/2017 - 7:53 μμ ·

    Καλογραμμένο κείμενο, δυνατός μονόλογος με ενδιαφέροντα ιστορικά στοιχεία. Πολύ καλή η σκηνοθεσία, όπως και η ερμηνεία της ηθοποιού. Το θέμα της παράστασης (η βιογραφία της μητέρας του εθνικού ευεργέτη Ανδρέα Συγγρού) αποτελεί από μόνο του κίνητρο για τον θεατή. Εξαιρετικά εμπνευσμένη η ιδέα να παρουσιάζεται η ζωή σπουδαίων και διακεκριμένων Ελλήνων μέσα από τα μάτια των μητέρων τους. O Πολυχώρος Vault συνεχίζει να μας ψυχαγωγεί με τις πάντα ποιοτικές παραγωγές του. Ευχαριστώ πολύ το Passion Theater για την πρόσκληση.

Αφήστε ένα σχόλιο

Θέατρο

VAULT Theatre Plus

Διεύθυνση: Μελενίκου 26 Γκάζι, Βοτανικός τ.κ 10447 Τηλ. : 213 0356472, 6949 534889 email: Vaultvotanikos@gmail.com

Εναλλακτικός Πολυχώρος στο Βοτανικό με πυρήνα του το θέατρο, με εναλλασσόμενο ρεπερτόριο στις δύο σκηνές του, εκθέσεις, εκδηλώσεις κλπ.