Blog

Passion theater

Ακρόαση ηθοποιών για ταινία μικρού μήκους

Καλούνται ηθοποιοί και μαθητές δραματικών σχολών με γνώση της Αγγλικής γλώσσας σε ακρόαση για συμμετοχή σε ταινία μικρού μήκους με τον τίτλο ‘’Role play’’.

• Άνδρας, ερμηνευτικής ηλικίας 27-35, με γυμνασμένο σώμα. Άνδρας, ερμηνευτικής ηλικίας 27-35, μελαχρινός με σκούρο χρώμα δέρματος, μακρύ μούσι και κατά προτίμηση σγουρά μαλλιά.

• Άνδρας, ερμηνευτικής ηλικίας 27-35, μεγαλόσωμος με αθλητικό παρουσιαστικό.

Για τους αντρικούς ρόλους θα βοηθούσε γνώση κάποιας πολεμικής τέχνης.

• Άνδρας, ερμηνευτικής ηλικίας 25-30,γνώση αγγλικών και εξοικείωση με τα Αραβικά.

• Γυναίκα, ερμηνευτικής ηλικίας 25-30 ετών, λεπτή.

• Γυναίκα, 25-30 ετών, λεπτή, ξανθιά.

Οι γυναίκες ηθοποιοί να μην έχουν αντίρρηση σε αισθητικές παρεμβάσεις όσον αφορά τα μαλλιά και το μακιγιάζ.

Άντρες Ηθοποιοί με γνώση κάποιου εγχόρδου οργάνου εξαιρετικά χρήσιμοι.

Ζητούνται άνδρες ή γυναίκες για ρόλο transsexual. Θα προτιμηθούν transsexual ή cross dresser ηθοποιοί. Απαιτούνται γνώσεις χορού, ιδιαίτερα flamenco.

Η ταινία θα προβληθεί ως portfolio για το πανεπιστήμιο κινηματογραφικών σπουδών NFTS (National Film & Television School) στο Λονδίνο, το πανεπιστήμιο UCLA και το California Institute of the Arts στην Καλιφόρνια, το New York University της Νέας Υόρκης και το University of Texas, Austin στο Τέξας, ΗΠΑ. Επίσης θα προβληθεί σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ. Συνεπώς δεν προβλέπεται χρηματική αμοιβή.

Παρακαλώ αποστείλατε βιογραφικό και φωτογραφία στο e-mail roleplaymovie@yahoo.com, το αργότερο ως τις 10 Φεβρουαρίου 2016.

Όσοι από τους ηθοποιούς επιλεγούν σε πρώτη φάση, θα ενημερωθούν για την ημέρα και τον χώρο της ακρόασης με e-mail.

Passion theater Αλέξης ΣταμάτηςPassion theater Αλέξης Σταμάτης

Συγγραφικό εργαστήρι με τον Αλέξη Σταμάτη στο Κολλέγιο Αθηνών Ψυχικού

Το Κολλέγιο Αθηνών Ψυχικού διοργανώνει το ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ, ένα σεμινάριο Δημιουργικής Γραφής, με εισηγητή τον καταξιωμένο και βραβευμένο συγγραφέα Αλέξη Σταμάτη.

Ο Αλέξης Σταμάτης έχει γράψει εικοσιπέντε δημοσιευόμενα βιβλία (πεζό, ποίηση, παιδικό, θέατρο), μεταξύ των όποιων και 13 μυθιστορήματα. Βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε 9 γλώσσες. Το μυθιστόρημα του Αμερικάνικη Φούγκα εκδόθηκε το 2008 στις ΗΠΑ, έχοντας κερδίσει το International Literature Award από το “National Endowment for the Arts”. Το μυθιστόρημά του Βίλα Κομπρέ ήταν υποψήφιο για το Βραβείο Αναγνωστών του ΕΚΕΒΙ (2007). Για την δεύτερη συλλογή του, Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων του απονεμήθηκε το 1994 από τον Δήμο Αθηναίων το Βραβείο Ποίησης στη μνήμη Νικηφόρου Βρεττάκου. Το παιδικό του μυθιστόρημα Ο Άλκης και ο Λαβύρινθος κέρδισε το Πρώτο Βραβείο του Κύκλου του Παιδικού Βιβλίου.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους θέλουν να μπουν στα ενδότερα της συγγραφής, αυτής της «Μάγισσας Τέχνης», και να αναπτύξουν την αποκλειστικά δική τους συγγραφική «φωνή».

Τα μαθήματα θα αναπτυχθούν σε μια ατμόσφαιρα διάδρασης και λογοτεχνικότητας, μέσα από θεωρία αλλά και ασκήσεις. Μαζί θα ανιχνεύσουμε τι σημαίνει αυτός ο «άλλος τρόπος να βλέπεις τα πράγματα» στον οποίο βασίζεται η λογοτεχνία. Θα μπούμε στην «κουζίνα» του πεζογράφου, και θα δούμε πώς δουλεύει με τα διάφορα «υλικά». Κι όλα αυτά με την καθοδήγηση ενός έμπειρου συγγραφέα, ο οποίος, εκτός από τη μεγάλη και επιτυχημένη προσωπική συγγραφική διαδρομή και τη θεωρητική του κατάρτιση, διαθέτει και μια μελετημένη μέθοδο προσέγγισης της Λογοτεχνίας, που έχει ήδη εφαρμοστεί σε πολλές τάξεις.

Το σεμινάριο θα έχει διάρκεια 20 ωρών, και θα υλοποιηθεί σε δέκα δίωρα εβδομαδιαία μαθήματα, αρχής γινομένης από τις 22 Φεβρουαρίου, κάθε Δευτέρα, ώρες 5.30-7.30 μ.μ.

Μετά το πέρας του σεμιναρίου θα δοθεί στους συμμετέχοντες Βεβαίωση Παρακολούθησης.

facebook event: https://www.facebook.com/events/973758086010739/

ΠΡΟΕΓΓΡΑΦΕΣ Από Δευτέρα 4/1/16
ΑΡΧΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ 18/1/16
Τηλέφωνα Κολλεγίου Αθηνών Κολλεγίου Ψυχικού (Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Ενηλίκων): 210 6748160, 210 6748153 και 210 6798191.

Passion theater Αλέξης Σταμάτης

Σεμινάριο θεατρικού παιχνιδιού για εφήβους @ Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Από τις 6 Φεβρουαρίου έως τις 23 Απριλίου 2016, κάθε Σάββατο | 12 μαθήματα |

ώρες : 13:00 → 14:30

Η ομάδα Elephas tiliensis, σε συνεργασία με το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, πραγματοποιεί έναν δεύτερο εργαστηριακό κύκλο εκπαιδευτικού δράματος για εφήβους. Τα σεμινάρια συντονίζουν η Δέσποινα Αναστάσογλου και η Ειρήνη Γκαρανέ.

Σκοπός των μαθημάτων είναι οι έφηβοι γνωρίσουν και να καταλάβουν τον εαυτό τους και τον κόσμο γύρω τους, ώστε να αντιληφθούν καλύτερα τη θέση τους μέσα στο σύνολο και στο κοινωνικό περιβάλλον, με εργαλεία το θέατρο και το παιχνίδι. Πρόκειται για μια διαδικασία συλλογική, συνεργατική και δημιουργική, πυρήνας της οποίας είναι η σχέση μεταξύ του άτομου και της ομάδας. Στόχος δεν είναι το αποτέλεσμα μιας θεατρικής παράστασης, αλλά η ίδια η διαδικασία, σα μια πορεία προς την ανακάλυψη του εαυτού. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος, αλλά μόνο η γνωριμία με έννοιες και συνθήκες, τις οποίες επανανακαλύπτουμε, σαν από την αρχή, ορίζοντας ξανά τον εαυτό μας και τη θέση του σε σχέση τους άλλους.

Αυτοσχεδιασμός, παιχνίδια ρόλων, σωματική άσκηση, ασκήσεις φαντασίας, γραπτά κείμενα των ίδιων των παιδιών είναι, μεταξύ άλλων, τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται. Η αφορμή μπορεί να είναι οτιδήποτε, ένα τραγούδι, μια ιστορία, ένα βιβλίο, ένα παραμύθι, μια εικαστική εγκατάσταση, ένα ιστορικό γεγονός, μια είδηση, μια φωτογραφία.

Λίγα λόγια για τη Δέσποινα Αναστάσογλου

Η Δέσποινα Αναστάσογλου έχει εκπαιδευτεί στο εργαστήρι του Θεάτρου Πόρτα πάνω στο Δράμα στην Εκπαίδευση (Drama in Education). Εργάζεται με ομάδες ενηλίκων στο πλαίσιο εργαστηρίων υποκριτικής και με ομάδες παιδιών και εφήβων. Κέντρο της εργασίας της είναι το κείμενο και η γλώσσα. Ως σκηνοθέτης και ηθοποιός έχει συνεργαστεί με το Εθνικό θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, το Θέατρο του Νέου Κόσμου και το Θέατρο Πορεία. Σχεδιάζει παραστάσεις και εργαστήρια για εφήβους τα οποία εντάσσονται και λειτουργούν συμπληρωματικά με το αναλυτικό πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι καθηγήτρια ελληνικής φιλολογίας.

Ειρήνη Γκαρανέ

Η Ειρήνη Γκαρανέ είναι νηπιαγωγός, ειδικευμένη στην θεατρική αγωγή μετά από διετή φοίτηση στα σεμινάρια θεατρικής αγωγής του εργαστηρίου του θεάτρου Πόρτα.

Περισσότερες πληροφορίες: www.elephastiliensis.gr

Συνολικό κόστος συμμετοχής: 120 ευρώ. (12 μαθήματα, από τις 6 Φεβρουαρίου, έως τις 23 Απριλίου)Δηλώσεις συμμετοχής στο: info@polychorosket.gr και στο τηλέφωνο: 213.00.40.496
(περιορισμένος αριθμός συμμετοχών)

Πολυχώρος Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, 11361, Κυψέλη, Αθήνα
Τηλ: (00 30) 213 00 40 496
Κινητό: (00 30) 69 45 34 84 45
Ώρες τηλεφωνικών κρατήσεων: 11:00-14:00 και 18:00-21:00
Email: info@polychorosket.gr
http://tvcontrolcenter.com/
https://www.facebook.com/kentron.el
https://www.instagram.com/tvcontrolcenter/

Passion theater Festen

Ειδική παράσταση για τα Παιδικά Χωριά SOS: 1η Φεβρουαρίου στο θέατρο Baumstrasse

1η Φεβρουαρίου: ειδική παράσταση για τα Παιδικά Χωριά SOS

Η πολυβραβευμένη ταινία του Τόμας Βίντερμπεργκ – ένα από τα κορυφαία φιλμ της τελευταίας 15ετίας και ίσως το καλύτερο του ”Δόγματος 95” – FESTEN (Oικογενειακή Γιορτή) μεταφέρεται επί σκηνής σε σκηνοθεσία Μιχάλη Πανάδη.

Ένα αριστοτεχνικό εκρηκτικό ψυχολογικό θρίλερ, μια σκοτεινή κωμική γιορτή που δε θα ξεχάσει ποτέ κανείς καθώς μας «σερβίρει στο τραπέζι» το θέμα της σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών.

Τη Δευτέρα, 1η Φεβρουαρίου, τα έσοδα θα διατεθούν για την ενίσχυση του έργου των Παιδικών Χωριών SOS και ειδικά του Ξενώνα-SOS ΕΛΙΖΑ, όπου προστατεύονται βρέφη και νήπια, που έχουν υποστεί κακοποίηση και παραμέληση.

Ένα στα πέντε:

Η Κακοποίηση και Παραμέληση Παιδιών είναι ένα υπαρκτό αλλά δυστυχώς όχι ορατό πρόβλημα στην κοινωνία. Η κακοποίηση – και ειδικά η σεξουαλική κακοποίηση- είναι πολύ «ήσυχη» και σε πολλές περιπτώσεις παραμένει ένα «ισόβιο μυστικό» ανάμεσα στον δράστη και το θύμα. Τα διαθέσιμα στοιχεία καταδεικνύουν ότι περίπου 1 στα 5 παιδιά παιδιά στην Ευρώπη πέφτει θύμα σεξουαλικής κακοποίησης: ποσοστό που έδωσε και την ονομασία της Εκστρατείας του Συμβουλίου της Ευρώπης για τον τερματισμό της σεξουαλικής βίας κατά των παιδιών (www.facebook.com/EnaStaPente/info/?tab=page_info)

 

Όταν υπάρχει υποψία κακοποίησης, οι αρμόδιες αρχές που μπορούν να βοηθήσουν είναι:

  • Αστυνομία (τηλ: 100)
  • Κέντρο Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας (τηλ: 197)
  • Χαμόγελο του Παιδιού (Τηλεφωνική Γραμμή SOS: 1056),
  • Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών (τηλ: 210 3613340),
  • Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πειραιά (τηλ: 210 4177876),
  • Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων Υπουργείου Δικαιοσύνης (τηλ: 210 8701319),
  • Συνήγορος του Πολίτη (τηλ: 210 7289600),
  • Συνήγορος του Πολίτη-Κύκλος για τα δικαιώματα του Παιδιού (τηλ: 8001132000),
  • ΕΠΙΨΥ (τηλ: 801-801-1177),
  • Τμήμα Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (τηλ:1890, email: ccu@ath.forthnet.gr)
  • Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων «Άρσις» (τηλ: 210 8259880)[4]
  • ΕΛΙΖΑ-Εταιρία κατά της Κακοποίησης του Παιδιού (τηλ: 210 3231704, email: info@eliza.org.gr)

*Για την παράσταση της 1η Φεβρουαρίου, ισχύει η γενική είσοδος των 12 €

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΓΙΑ ΑΝΗΛΙΚΟΥΣ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 17 ΕΤΩΝ

 

Πληροφορίες για την παράσταση:http://passiontheater.gr/parastasi/festen-ikogeniaki-giorti/

Passion theater Πρεμιέρα Τι κοιτάτε ρε Συριώτης

Επίσημη πρεμιέρα της παράστασης “Τι κοιτάτε, ρε;”

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19 Ιανουαρίου η επίσημη πρεμιέρα της παράστασης «Τι κοιτάτε, ρε;» του Χρήστου Συριώτη, που ανεβαίνει στο θέατρο Αγγέλων Βήμα. Την παράσταση παρακολούθησαν φίλοι και συνεργάτες από τον καλλιτεχνικό και πνευματικό χώρο όπως: η Χριστίνα Τσάφου, ο Κώστας Παύλου Παναγιωτόπουλος, ο Σπύρος Μπιμπίλας, ο Θεόδωρος Συριώτης, η Παναγιώτα Βλαντή, ο Παντελής Καναράκης, η Μάγκυ Ασβεστά, η Έλλη Θανόγιαννη, η Ματίνα Καρρά, ο Γιώργος Γεωγλερής, η Κατερίνα Μάντζιου, ο Λευτέρης Πλασκοβίτης, ο Γιώργος Μπανταδάκης, ο Δημήτρις Παπανικολάου, ο Ηλίας Ασπρούδης, η Μαίρη Ραζή κ.ά.

Ένα αγέννητο πλάσμα, περιτριγυρισμένο από νερό, μέσα στη μήτρα μιας μάνας. Μια νέα ζωή που έρχεται στον κόσμο για  να γεμίσει αισιοδοξία τους ανθρώπους που νιώθουν άδειοι, χαμένοι, χωρίς ελπίδα.

«Τι κοιτάτε, ρε; τι κοιτάτε;»

«Και εσείς έτσι ήσασταν στην κοιλιά της μάνας σας.»

«Γυμνοί και μόνοι.»

«Έχετε χάσει τις ελπίδες σας; μόνο οι νεκροί δεν έχουν ελπίδες.»  

Ένα έργο ύμνος στη μάνα, που αναζητά την χαμένη μας ελπίδα μέσα από την επιστροφή στην αρχή, στην μήτρα.

Το «τι κοιτάτε ρε;»  ανεβαίνει για 2η φορά μετά την επιτυχία που σημείωσε προ διετίας. Μια γυναίκα, όμως, κρατά αυτή τη φορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ερμηνεύει  η Λαμπρινή Αγιαννίτου

Passion theater usurum ket

Usurum ζωντανοί @ΚΕΤ, Tρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Usurum ζωντανοί @ΚΕΤ

Tρίτη 26 Ιανουαρίου 2016 | 21.30 | γενική είσοδος: 6 €

μουσική παράσταση @Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Οι Usurum, έπειτα από τις περσινές τους συναυλίες, επιστρέφουν ανανεωμένοι για ένα live στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.  Ακουμπούν για πρώτη φορά στον ακουστικό χωρίς ενίσχυση ήχο, που προέκυψε στις πρόβες για τον δεύτερο δίσκο τους και τον μεταφέρουν σε μια μουσική παράσταση μικρής διάρκειας.

 

Λίγα λόγια για το μουσικό σχήμα Usurum

Το ιδρυτικό και συνθετικό δίδυμο των Usurum (Κοσμάς Λαμπίδης – Σταύρος Ρουμελιώτης) πλαισιώνεται από νέους συνεργάτες και ταυτόχρονα ήχους και επιρροές. Μια φωνή, ένα νέι, μια κιθάρα και μια οικογένεια εγχόρδων (κοντραμπάσο, τσέλο, βιολί) χρησιμοποιούνται ως μέσο για την απόδοση τραγουδιών. Τραγούδια δικά τους δισκογραφημένα και άλλα που δισκογραφούνται αυτή τη στιγμή βρίσκουν τις ρίζες τους στον Θ. Παπακωνσταντίνου, τον Μ. Χατζιδάκι, τον Σ. Ξαρχάκο και την παράδοση. Ήχοι που αποφεύγουν τις πεπατημένες, αλλά προσέχουν να μη γίνουν εριστικοί και επιτηδευμένοι, δημιουργούν ένα χαλί πάνω στο οποίο ξετυλίγονται οι ιστορίες των τραγουδιών.

Κοσμάς Λαμπίδης: Φωνή, Νέι | Σταύρος Ρουμελιώτης: Κιθάρα | Κώστας Σηφάκης: Κοντραμπάσο |

Σοφία Ευκλείδου: Τσέλο | Μιχάλης Βρέττας: Βιολί

Διάρκεια: 70 λεπτά

 

Περισσότερες πληροφορίες:

https://www.facebook.com/usurumtheband
https://www.youtube.com/user/UsurumBand
https://www.youtube.com/watch?v=RwfMP9XLV1M
https://www.youtube.com/watch?v=hNenVowLyJI|
https://www.youtube.com/watch?v=lb5KTp16Tu0

Πολυχώρος Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, 11361, Κυψέλη, Αθήνα
Τηλ: (00 30) 213 00 40 496
Ώρες τηλεφωνικών κρατήσεων: 11.00 – 14.00 & 18.00 – 21.00
Κινητό: (00 30) 6945348445
Email: info@polychorosket. gr
http://tvcontrolcenter.com/
https://www.facebook.com/kentron.el
https://www.instagram.com/tvcontrolcenter/
https://twitter. com/TVControlCenter

______________________________________________

Το θέατρο και η πόλη @ΚET, μία Τετάρτη κάθε μήνα

Το θέατρο και η πόλη

(Ο χρόνος της γραφής ΙΙ)

Η  Δήμητρα Κονδυλάκη συνομιλεί με συγγραφείς και καλλιτέχνες του θεάτρου

@Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων | είσοδος ελεύθερη (κρατήσεις απαραίτητες)

μία Τετάρτη κάθε μήνα, στις 21:00

Δεύτερη συνάντηση: Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου, με τον Αλέξανδρο Μιστριώτη

Η Δήμητρα Κονδυλάκη συνομιλεί με συγγραφείς και καλλιτέχνες του θεάτρου για τη σύγχρονη δραματουργία και για τη θέση της πόλης στο σημερινό θέατρο. Στη δεύτερη συζήτηση, συνομιλητής της θα είναι ο εικαστικός και συγγραφέας, Αλέξανδρος Μιστριώτης.

Παίρνοντας το νήμα από την, αφιερωμένη στον Δημήτρη Δημητριάδη, εκδήλωση του περασμένου Απριλίου «Ο χρόνος της γραφής», ο κύκλος αυτών των συναντήσεων εστιάζει μέσα από ένα πρακτικό, βιωματικό πρίσμα στη διαδικασία και στα στάδια της γέννησης του θεατρικού έργου και μαζί του, στη εξέλιξη του ίδιου του δημιουργού ως καλλιτέχνη σε σχέση με το «δραματικό» σήμερα. Ειδικά σήμερα, στη δίνη ραγδαίων πολιτικών γεγονότων που επιδρούν στη ζωή του καθενός μας και ορίζουν με νέο τρόπο την έννοια της συλλογικότητας, μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα να σκεφτούμε μαζί με συγγραφείς και δημιουργούς που τηρούν αποστάσεις από ένα στενά «επικαιρικό» θέατρο:

  • Πώς αντιδρούν στις συνθήκες αυτής της κρίσης;
  • Πιστεύουμε ακόμα σήμερα στο πολιτικό θέατρο και τι μορφές παίρνει;
  • Ποιος ο ρόλος της φόρμας σε μια εποχή που διψάει για περιεχόμενο;
  • Σχετίζεται η ιδεολογία με τη γραφή;
  • Πώς περνάμε από το πραγματικό στο δραματικό γεγονός;
  • Τι σχέση διεκδικεί ο σημερινός συγγραφέας με το σημερινό κοινό;
  • Ποιος ο ρόλος του μεταφραστή, του σκηνοθέτη, του εκδότη στη διαμόρφωση ενός νέου δραματουργικού, παρεμβατικού τοπίου ;

Πέρα από συμπεράσματα και οριστικές θεωρήσεις, εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι η προσωπική σχέση κάθε δημιουργού με το θέατρο μέσα από τον δικό του ορισμό της «δραματουργίας» – είτε την αντιλαμβάνεται ως ποιητικό κείμενο, είτε ως δημιουργία ενός σκηνικού κόσμου με αφορμή ένα κείμενο, είτε ως site specific περφόρμανς – και ο δικός του τρόπος να συνδέεται με το πολιτικό, να παράγει σκέψη για τη σύγχρονη κοινωνική συμ-βίωση. Δεν περιορίζουμε την έννοια του «πολιτικού» στο κοινωνικά παρεμβατικό, όπως και δεν ταυτίζουμε την πόλη με τον δημόσιο χώρο. Το ιδιωτικό βίωμα της πόλης με τις ποιητικές, μυστικιστικές, ονειρικές κι αναστοχαστικές διαστάσεις που μπορεί να πάρει, μας ενδιαφέρει εξίσου, στο μέτρο που μπορούμε να το μοιραστούμε, στο μέτρο που μπορεί να αποκτήσει μια συλλογική εμβέλεια.

Μέσα από ένα ζωντανό και αυτοσχέδιο διάλογο και από νέα υλικά αφήγησης που επινοούνται, αναδεικνύεται κάθε φορά ένας ξεχωριστός τρόπος δουλειάς, που τροφοδοτεί με μοναδικό τρόπο τη σκέψη πάνω στη σύγχρονη δραματουργία και τη φαντασία του κάθε δημιουργικού αναγνώστη.

Πρόγραμμα συναντήσεων

Μαρία Ευσταθιάδη – 27 Ιανουαρίου 2016

Αλέξανδρος Μιστριώτης – 17 Φεβρουαρίου 2016

Βασίλης Νούλας – 23 Μαρτίου 2016

Γιάννης Κωνσταντινίδης – 6 Απριλίου 2016

Τζωρτζίνα Κακουδάκη – 25 Μαΐου 2016

Και έπεται συνέχεια…

 

Οι συναντήσεις απευθύνονται:

Σε ανθρώπους του θεάτρου, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, κριτικούς αλλά και στο ευρύτερο κοινό. Ιδιαίτερα αφορούν νέους θεατρικούς συγγραφείς και καλλιτέχνες του θεάτρου που ενδιαφέρονται για την πρακτική της δραματουργίας.

Για τη Δήμητρα Κονδυλάκη

Η Δήμητρα Κονδυλάκη σπούδασε Επικοινωνία & ΜΜΕ στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Θέατρο στο Παρίσι (DEA Τhéâtre et arts du spectacle, Paris III Sorbonne Nouvelle – DOCTORAT Littérature française et comparée, Sorbonne, Paris IV). Δίδαξε στα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών των Πανεπιστημίων Πατρών και Πελοποννήσου, με κύριο αντικείμενο τη συγκριτική δραματολογία, τη θεωρία σύγχρονου δράματος αλλά και τη σχέση θεάτρου και ΜΜΕ (2004-2011). Από το 2009 διδάσκει στο Eργαστήρι Θεατρικής Μετάφρασης του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδας, έχει συνεργαστεί ως σύμβουλος ρεπερτορίου με το Atelier Européen de la traduction (Scène Nationale d’Orléans), τη Maison Antoine Vitez, το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και το Βυρσοδεψείο, ενώ διευθύνει τη θεατρική σειρά των Εκδόσεων Νεφέλη από 2004. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τη σύγχρονη δραματουργία, την εξέλιξη της δραματικής φόρμας και την έννοια του πολιτικού και του ποιητικού στο μεταδραματικό θέατρο, αλλά και τη θεατρική μετάφραση, τη θεατρική έκδοση, τις πολιτικές ανάδειξης νέων έργων και συγγραφέων στην Ελλάδα και τη Γαλλία από το 1980 και ευρύτερα, τα εναλλακτικά δίκτυα θεατρικής δημιουργίας.

Δραματουργός και σκηνοθέτις των παραστάσεων: Μάτση Χατζηλαζάρου: Σβήσε το πρόσωπό μου και ξαναρχίζουμε. Παραγωγή Φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου 2012 (Θέατρο Νέου Κόσμου, Knot Gallery, Άνδρος 2013), Σόνιετσκα της Μαρίνας Τσβετάγεβα, από το μυθιστόρημα Η ιστορία της Σόνιετσκα: (Θέατρο Φούρνος, 2006 / Βαφοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο, Θεσσαλονίκη, 2006).

Έχει μεταφράσει μεταξύ άλλων: Μωρίς Μαίτερλινκ, Philippe Minyanna, Corine Lacroix, Michel Vinaver, Γκιγιώμ Γκαλιέν, Φρεντερίκ Σοντάγκ, Claudine Galea, Μαρίνα Τσβετάγεβα και στα γαλλικά: Δημήτρη Δημητριάδη, Γιάννη Μαυριτσάκη, Μιχάλη Βιρβιδάκη, Κωνσταντίνο Τζήκα, Έλενα Πέγκα. Μεταφράσεις της έχουν ανέβει στο Théâtre de l’Odéon, στο Théâtre de la Ville και στο Théâtre de l’Atalante στο Παρίσι, στο Φεστιβάλ της Αβινιόν και της Pont-à-Mousson, στο Panta Théâtre της Caen, στο Ίδρυμα Κακογιάννη και στο Ελληνικό Φεστιβάλ.

Από τις Εκδόσεις Νεφέλη κυκλοφορεί το βιβλίο της Ο θεατρικός Δημήτρης Δημητριάδης. Εξερευνώντας τη δυνατότητα του αναπάντεχου, 2015.

 

Για τον Αλέξανδρο Μιστριώτη

Ο Αλέξανδρος Μιστριώτης γεννήθηκε στον Καναδά, μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε εικαστικά στην Γαλλία. Από τη λογοτεχνία και τη ζωγραφική οδηγήθηκε σε διαφορετικές καλλιτεχνικές γλώσσες όπως η φωτογραφία, ο κινηματογράφος και τα “νέα μέσα”. Στο χώρο των παραστατικών τεχνών κάνει συστηματικά βίντεο που εντάσσονται σε παραστάσεις ή επιμελείται τη δραματουργία. Οι δε παρουσιάσεις κειμένων του εντάσσονται στην έρευνά του για ένα «Θέατρο της Ησυχίας» όπου ελέγχεται η διάκριση μεταξύ θεάτρου, ποίησης και στοχασμού. Τα τελευταία χρόνια ταξιδεύει προσκεκλημένος σε διεθνή φεστιβάλ και συναντήσεις που αφορούν θέματα όπως οι σχέσεις της τέχνης με την κοινωνία ή της τεχνολογίας με τον πολιτισμό. Διατηρεί το ιστολόγιο stinathina.wordpress.com

Πρόσβαση
Αυτοκίνητο: άνετο παρκάρισμα.
Λεωφορείο (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8
Τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14 | (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4
ΗΣΑΠ: Άγιος Νικόλαος (12 λεπτά με τα πόδια)

TV Control Center
Kyprou 91A & Sikinou 35A
11361 Kypseli, Athens
213 00 40 496
69 45 34 84 45

Ώρες τηλεφωνικών κρατήσεων: 11:00-14:00 και 18:00-21:00
info@polychorosket.gr
https://www.facebook.com/kentron.el
https://www.flickr.com/photos/79921428@N03/sets
https://twitter.com/TVControlCenter

 

5ο Superstars Dance Show in Athens – Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

 Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά διοργανώνεται στην Αθήνα το 5ο Superstars Dance Show in Athens με την συμμετοχή παγκόσμιων πρωταθλητών αθλητικού Latin χορού από το εξωτερικό. Αυτή τη φορά οι πρωταγωνιστές είναι οι Slavik Kryklyvyy και Karina Smirnoff θρύλοι της παγκόσμιας χορευτικής σκηνής οι οποίοι έχουν σπάσει κάθε ρεκόρ προσέλευσης θαυμαστών από όλο τον Ελλαδικό χώρο και όχι μόνο. Η Karina Smirnoff είναι πρωταρχικό μέλος – χορεύτρια στο team  του Dancing with the Stars της Αμερικής κατάγεται από την Ρωσία και έχει και ελληνική φλέβα καθώς η γιαγιά τη ήταν ελληνίδα. Παγκοσμίου φήμης και ο Slavik Kryklyvyy ο οποίος θεωρείται ο σπουδαιότερος άντρας χορευτής των τελευταίων δεκατιών στον αθλητικό χορό Latin. Και οι δύο θεωρούνται celebrities καθώς έχουν πρωταγωνιστήσει σε ταινίες του Hollywoood και σε χορευτικά ντοκυμαντέρ που διηγούνται την ζωή και την καριέρα τους.

 

Η παράσταση θα πλαισιωθεί από μια επιλεγμένη ελληνική αποστολή, την αφρόκρεμα επαγγελματιών χορευτών και από παρουσιάσεις πρώτων θέσεων από τους διαγωνισμούς χορού satolia productions.

 

Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016
Ώρα έναρξης 11.00μμ
ΚΤΗΜΑ ΛΙΑΡΟΥ – ΒΑΡΗ
Πίσω από τη σχολή Ευελπίδων
Εισιτήρια θα προμηθευτείτε από τη διοργάνωση

satolia.com

12496472_10154511061369966_8216296062418437927_o  12180115_10154332433274966_2098966053_n 12188700_10154332433964966_632589821_n

 

210 9605202, 6974191707
Passion theater Χρήστος Συριώτης -τι κοιτάτε ρε

Συνέντευξη με τον δημιουργό και σκηνοθέτη της παράστασης “Τι κοιτάτε,ρε;” Χρήστο Συριώτη

10945870_10153054393364691_3752937194273345367_oΥπεύθυνη Συνέντευξης: Άννα Μαύρου (Anna Black)

Λίγο μετά την Επίσημη Πρεμιέρα της παράστασης «Τι κοιτάτε, ρε;», συναντήσαμε τον ηθοποιό Χρήστο Συριώτη (σκηνοθέτη και συγγραφέα του συγκεκριμένου έργου) και είχαμε την ευκαιρία να του απευθύνουμε μερικές ερωτήσεις.

Καλησπέρα Χρήστο. Θα ήθελα να πούμε λίγα πράγματα για την παράσταση «Τι κοιτάτε, ρε;» που έχει ανέβει από τις 11/01 στο θέατρο Αγγέλων Βήμα, και θα παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη μέχρι τις 09/02. Στην πρώτη εκτέλεση του έργου πριν από 2 χρόνια, έχοντας γράψει και το έργο, πρωταγωνιστούσες ο ίδιος. Φέτος δίνεις την σκυτάλη στην Λαμπρινή Αγιαννίτου. Αλήθεια, ποια τα συναισθήματα ενός δημιουργού, βλέποντας το έργο του να ερμηνεύεται αυτήν την φορά από έναν άλλον ηθοποιό;

Χρήστος Συριώτης: Η Λαμπρινή δεν ήταν απλά μία άλλη ηθοποιός, υπήρξε πραγματικά ένας άγγελος που εμφανίστηκε στη ζωή μου ξαφνικά! Είχα κανονίσει να επαναλάβω και φέτος το «Τι κοιτάτε ρε;», μετά την επιτυχία που γνώρισε προ διετίας, παίζοντας ο ίδιος ξανά τον κεντρικό ρόλο. Πηγαίνοντας σε μία ακρόαση για μία άλλη παράσταση, μία κωμωδία, συνάντησα την Λαμπρινή και όταν την είδα να ερμηνεύει πάνω στην σκηνή, είπα: «Αυτό το πλάσμα, πρέπει να παίξει αυτόν τον ρόλο και όχι εγώ». Πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις για να υλοποιήσει το όνειρό μου για το έργο που έγραψα.

Αυτό δείχνει μεγάλη γενναιοδωρία και παντελή έλλειψη εγωισμού. Πολλές φορές οι ηθοποιοί που τυχαίνει να συγγράφουν κιόλας, κρατούν αυτό το κομμάτι ως προσωπικό και δεν το μοιράζονται με ευκολία.

Χρήστος Συριώτης: Εγώ δεν ανήκω σε αυτήν την κατηγορία. Κάνω συχνά αυτοκριτική. Ξέρω πως  δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλοι όλα, να επωμισθούμε όλους τους ρόλους. Όσοι το κάνουν, πάσχουν από οίηση, πράγμα που προσωπικά σιχαίνομαι. Όσον αφορά την συγγραφή αυτού του κειμένου, οι συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκε ήταν ιδιαίτερες. Όταν το παίρνω στα χέρια μου και το διαβάζω, είναι σαν να το έχει γράψει ένας «άλλος», ο οποίος τυγχάνει… να είμαι εγώ.

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το κείμενο αυτό γράφτηκε την περίοδο που ασθενούσες από καρκίνο. Τι σε οδήγησε στην συγγραφή αυτού του έργου; Φτάνοντας στα όρια σου, ήταν η ανάγκη σου να αναζητήσεις από την αρχή το κουβάρι της ζωής σου;

Χρήστος Συριώτης: Στη μέση των χημειοθεραπειών μου, είχα πάθει και  θρόμβωση, ήμουν στην πιο φρικτή μου στιγμή και είπα στον πατέρα μου ότι δεν αντέχω άλλο, ότι θέλω να πεθάνω. Εκείνος μου απάντησε αυστηρά  ότι δεν θέλει να ξανακούσει κάτι τέτοιο και τότε εγώ ξεστόμισα: «Εντάξει να μην πεθάνω, τουλάχιστον να ξαναγεννηθώ, να ξαναγυρίσω στην μήτρα της μάνας μου». Την επόμενη μέρα πήρα ένα χαρτί και ένα μολύβι και έγραψα το «Τι κοιτάτε, ρε;».

Ένοιωσες ότι ξαναγεννήθηκες μέσα από τον καρκίνο;

Χρήστος Συριώτης: Πρακτικά, άμεσα, ντόμπρα και σταράτα : Άλλαξε εντελώς η ζωή μου! Μπήκα στο Πανεπιστήμιο, ανέβασα στο θέατρο το έργο που έγραψα, ξεκαθάρισα σχέσεις και φίλους, σταμάτησα να αγχώνομαι με προβλήματα που δεν αξίζουνε, όπως αν θα έχω ή δεν θα έχω δουλειά ή χρήματα, άρχισα να εκτιμώ περισσότερο τα μικρά πράγματα, τον ήλιο, την θάλασσα, μια καλή παρέα. Κάνω πράγματα που αγαπώ αληθινά. Φυσικά εξακολουθώ να αγχώνομαι, τουλάχιστον όμως τώρα πια γι’ αυτά που αγαπώ, για αυτά που αξίζουν.

Σοκαριστικό, να φτάνεις σε ένα σημείο και να λες «Δεν θέλω άλλο να ζήσω».

Χρήστος Συριώτης: Είναι ναι, αλλά τώρα πια δεν θα το έλεγα…

Στο οπισθόφυλλο του όμορφου προγράμματος της παράστασης έχεις γράψει: «Μια γιγάντια σκούπα ο χρόνος σπρώχνει τα νεκρά κουφάρια των ανθρώπων πίσω από τον τοίχο, που πάνω γράφει Λησμονιά». Θεωρείς ότι οι άνθρωποι ζούνε με τον παρελθόν τους;

Χρήστος Συριώτης: Θεωρώ ότι δεν μένει τίποτα. Όλοι κάποια στιγμή θα χαθούμε  στη λησμονιά.

Έχεις πει πολλές φορές σε ανθρώπους «Τι κοιτάτε, ρε;»

Χρήστος Συριώτης: Εννοείται! Όπως και «Ξυπνήστε!». Και εμένα μου το έχουν πει.  Οι άνθρωποι πολλές φορές στεκόμαστε  παθητικοί, άβουλοι. Σκέψου, ότι στο έργο μιλάει ένα πλάσμα που δεν έχει έρθει ακόμη στη ζωή, δεν έχει γεννηθεί ακόμη και απορεί με  τους ανθρώπους που τους αισθάνεται να στέκονται παθητικά απέναντι στη ζωή. 

Ποια ατάκα από το έργο θεωρείς ότι θα μείνει σε έναν θεατή που θα παρακολουθήσει την παράσταση;

Χρήστος Συριώτης: Η εξής: «Το μόνο σημείο που ενώνει τα όνειρα με την ιστορία, το μόνο σημείο που ενώνει το παρελθόν με το μέλλον είναι η σιωπή». Αναφέρομαι στην σιωπή της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ότι το «Τώρα», το «Παρόν»,  μπορείς να το ορίσεις μόνο με την καλλιτεχνική δημιουργία. Φαντάσου ότι και η λέξη παρόν, που μόλις είπαμε, και αυτή στο παρελθόν ειπώθηκε. Άρα το τώρα «ορίζεται» μόνο με την δημιουργία. Όσο πιο πολύ κατέχει κανείς την Μανία των Μουσών τόσο πιο δύσκολα θα περάσει στην λησμονιά.

Καλή συνέχεια Χρήστο σου ευχόμαστε και πολλές παρατάσεις στην ιδιαίτερη αυτή παράσταση που παρακολουθήσαμε και πραγματικά απολαύσαμε.

Χρήστος Συριώτης: Σας ευχαριστώ κι εγώ. Καλή συνέχεια σε σας και στην νεοσύστατη ιστοσελίδα σας.

afisa

Κριτική για την παράσταση “Επάγγελμα Πόρνη”

Από την Άννα Μαύρου.

«Επάγγελμα Πόρνη»-1978, το κατά σειράν 13ο έργο της Κρητικιάς συγγραφέως, (από ένα σύνολο 24 έργων) και το δεύτερο μεγαλύτερο σε επανεκδόσεις της (37 επανεκδόσεις ως το 1998). Το έργο της Λιλής Ζωγράφου, γνωστής και ως σκοτεινή θεά Εκάτη της λογοτεχνίας μας λόγω της πύρινης, μαχητικής και αντισυμβατικής γραφής της, είναι αυτό που θα αναβιώσει τη θεατρική περίοδο που διανύουμε δια στόματος Αλεξάνδρας Παλαιολόγου και σκηνοθεσίας Ένκε Φεζολλάρι.

Ένας σοκαριστικός αυτοβιογραφικός μονόλογος που τσακίζει κόκκαλα, ξυπνάει μνήμες και επιχειρεί να αφυπνίσει συνειδήσεις. Χωρίζεται σε δύο μέρη,  το πρώτο μέρος, πραγματεύεται την απάνθρωπη δύναμη της δικτατορικής εξουσίας ως μέσο εξαθλίωσης της προσωπικής ελευθερίας πνεύματος και λόγου. Το δεύτερο μέρος, η φρικιαστική εμπειρία της στο ψυχιατρείο όπου βρέθηκε αλυσοδεμένη μετά την απόπειρα αυτοκτονίας της, παραμονές Πρωτοχρονιάς του 1973, όπου βιαζόταν από τρεις νυχτοφύλακες για ένα ολόκληρο βράδυ.

Στην παράσταση που παρακολούθησα στο θέατρο Vault, είδα μια Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, αγνώριστη, ώριμη θεατρικά, εντελώς ενσταντική. Από το πρώτο δευτερόλεπτο που εισέβαλε στη σκηνή, μέχρι το τσιγάρο αποφόρτισης στο τέλος της παράστασης, φαίνεται ότι έβαλε την ψυχή της σε αυτόν τον απαιτητικό μονόλογο. Άνοιξε την παλέτα των συναισθημάτων της και ζωγράφισε τη κάθε φράση με ότι της έπρεπε: απογοήτευση, ειρωνεία, περιφρόνηση, αυτοπεποίθηση, αηδία, αγωνία, φόβος, τρόμος, φρίκη, θυμός, ντροπή, θλίψη, μοναξιά, είναι με τη σειρά κάποια από αυτά που μπόρεσα ευδιάκριτα να ξεχωρίσω στη μία ώρα της παράστασης. Ειδικά στο δεύτερο μέρος, που το ξεχωρίζει και η ίδια η ηθοποιός, ως μάνα το αγαπημένο της παιδί, η ρεαλιστική της θεατρική απόδοση ήταν τέτοια που μας οδήγησε να φαντασιωθούμε ότι δεν είναι μόνο μια γυναίκα που αφηγείται αλλά η Ελλάδα ολόκληρη ως πολύπαθος λαός που εκδίδεται και βιάζεται, συνειδητά και ασύνειδα.

Ο Ένκε Φεζολλάρι σκηνοθετικά επιτέλεσε με επιτυχία όχι μόνο τα προαπαιτούμενα, αφ’ενός την πλήρη αφοσίωση του θεατή προς τον μονολογούντα και αφ’ ετέρου το περιθώριο στην πρωταγωνίστρια του να αναδείξει τις ερμηνευτικές της δυνατότητες, αλλά και να εγείρει πολιτικούς, κοινωνικούς, ιστορικούς και ανθρωπιστικούς προβληματισμούς, που θεωρώ ότι ήταν και ο ευσεβής πόθος του.

Στα συν της παράστασης, το τραγούδι με το οποίο πέφτει η αυλαία και έγραψε ο Σταμάτης Κραουνάκης, μελοποιώντας φράσεις της Λιλής Ζωγράφου από το βιβλίο.

Παρουσιάστηκε στο θέατρο Vault από 03-10-2015 έως 13-12-2015