Blog

Διαγωνισμός για δύο (2) διπλές προσκλήσεις για την μουσικοθεατρική παράσταση “Αλκιβιάδης Άγιος”, στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Κηφισιάς 2016, στο Ζηρίνειο Δημοτικό Στάδιο (Λεωφ. Κηφισιάς 192, Κηφισιά) για την Τρίτη 19/07/2016 στις 21:00

Διαγωνισμός για δύο (2) διπλές προσκλήσεις για την μουσικοθεατρική παράσταση “Αλκιβιάδης Άγιος”, στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Κηφισιάς 2016, στο Ζηρίνειο Δημοτικό Στάδιο (Λεωφ. Κηφισιάς 192, Κηφισιά) για τη Δευτέρα 18/07/2016 στις 21:00

59ο Φεστιβάλ Φιλίππων – Γιώργος Σεφέρης – Χορηγός Αισιοδοξίας

Το φεστιβάλ Φιλίππων
Έχει χορηγό αισιοδοξίας τον Ποιητή Γιώργο Σεφέρη
Και είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό

 Όπως τα πεύκα / κρατούνε τη μορφή του αγέρα
ενώ ο αγέρας έφυγε, δεν είναι εκεί
το ίδιο τα λόγια φυλάγουν τη μορφή του ανθρώπου

Τα λόγια του είναι πάντα εδώ, κρατούν τη μορφή του, περιμένουν να μας γαληνέψουν, να μας παρηγορήσουν, να μας γλυκάνουν. Είναι πάντα εδώ, δεν έχουμε παρά να τρέξουμε σ’ αυτόν τώρα που δε βρίσκουμε στέρεο έδαφος πουθενά, τώρα τον χρειαζόμαστε όσο ποτέ. Θα μας ανοίξει, θα μας δεχτεί. Είναι έτοιμος να μας βοηθήσει και σε τούτη την περίσταση, με το νηφάλιο λόγο του, την καθαρή του τη ματιά. Τη σωφροσύνη και την ακρίβεια. Τα λόγια του είναι πάντα εδώ, συμμετέχουν στις δυσκολίες της ζωής μας, στα γυρίσματά της, μας δείχνουν το δρόμο, μας μαθαίνουν να σκεφτόμαστε, να ανακτούμε το χαμένο μας θάρρος, την αισιοδοξία μας, να βρίσκουμε το βήμα μας, την αναπνοή μας, τα λόγια μας στο σωστό τους τόνο.

«Η απέραντη αλληλεγγύη πεθαμένων και ζωντανών» – όχι σαν εκδήλωση τυπικής ευλάβειας, αλλά σαν μια αδιάκοπη, δυναμική ανταλλαγή. Θα το νιώσουμε, θα το καταλάβουμε στη χειραψία από τους ρόζους της παλάμης. Από τη σκυτάλη. Θα το δούμε στα ερωτήματα, στις αμφιβολίες, στα όνειρα, στα σχέδια. Θα το ακούσουμε στη θαρραλέα φωνή του. Διαβάζοντάς τον, μελετώντας τον, βλέπουμε τι σημαίνει Δάσκαλος. Κάποιος που μας μαθαίνει να σκεφτόμαστε, να ξαναβρίσκουμε  σε μια δύσκολη στιγμή τη δύναμη, το κουράγιο  να περάσουμε απέναντι, εκεί που «η φωνή της ζωής» χρειάζεται το ελεύθερο δημιουργικό πνεύμα για να ανασάνει. Μας δείχνει το δρόμο ανάμεσα στην παράδοση και την αναζήτηση, την «επιδρομή στο ανέκφραστο», την κατάκτηση του νέου με όλη τη ζωντανή τέχνη να ρέει στο αίμα του. «Είναι παιδιά πολλών ανθρώπων τα λόγια μας» θα γράψει στα Κρυφά ποιήματα το 1966 αυτός, ένας πολίτης του κόσμου αλλά και ταυτόχρονα βαθιά  Ελληνικός.

Οι μεταφράσεις του, τα ποιήματά του, οι Μέρες, οι επιστολές, οι Δοκιμές, οι Έξι νύχτες στην Ακρόπολη,  τα πορτραίτα του, οι φωτογραφίες του,  τα τραγούδια του θα μπουν στη ζωή της πόλης.

Ηθοποιοί, σκηνοθέτες, μουσικοί, χορευτές,  τραγουδιστές, δημοσιογράφοι, ζωγράφοι,  συγγραφείς  μαζί με τους  σπουδαιότερους μελετητές του έργου του  θα στήσουν τη γιορτή του, τη γιορτή που αυτός ο ίδιος  τόσο γενναιόδωρα στηρίζει με το  μεγάλο του έργο.

Θα τρέξουμε και φέτος στα γνωστά στέκια  που μας έχει συστήσει το φεστιβάλ,  αλλά θα προτείνουμε  πάλι και άλλους απρόβλεπτους χώρους, χώρους που το φεστιβάλ έχει τον τρόπο  του να ανακαλύπτει και να αναδεικνύει.

Και φυσικά στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων, τον ιστορικό πυρήνα του φεστιβάλ, θα υποδεχθούμε τις μεγάλες παραστάσεις αρχαίου δράματος του φεστιβάλ Επιδαύρου και Αθηνών, παραγωγές του Εθνικού, του ΚΘΒΕ αλλά και του ελεύθερου θεάτρου. Το φετινό πρόγραμμα συμπληρώνουν ένας θίασος από την Ινδονησία που δοκιμάζεται στο αρχαίο δράμα και ένα κλασικό μπαλέτο από τη Μόσχα.

Θοδωρής Γκόνης

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ: ΧΟΡΗΓΟΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ

1 Αυγούστου

Ioli _ photo by Paris Tivitian_passion theater

Φυλακές Φρουρίου

ΙΟΛΗ ΑΝΔΡΕΑΔΗ
Φονικό στην εκκλησιά του Τ.Σ. Έλιοτ

Murder in the Cathedral. Το φονικό στην εκκλησιά. Δύο κορυφαίοι ποιητές του 20ου αιώνα, δυο νομπελίστες, παραδίδουν στην ελληνική γλώσσα ένα σπουδαίο έργο. Το πρώτο ολοκληρωμένο κείμενο του Τ.Σ. Έλιοτ για το θέατρο, ένα ποιητικό όραμα που γράφτηκε για τις γιορτές του Καντέρμπουρι το 1935 και που μεταφράστηκε το 1963 από τον Γιώργο Σεφέρη, λίγους μήνες πριν την απονομή του από τη Σουηδική Ακαδημία. Παρότι στο έργο παρουσιάζονται περισσότεροι από δέκα χαρακτήρες, στον πρόλογό του ο Σεφέρης γράφει: «τα πρόσωπα του έργου δεν είναι πολλά – είναι ένας, ο Θωμάς. Η μάχη του με το αξεχώριστο κακό. Ο αγώνας ενός ανθρώπου με την περηφάνια του, η προσπάθειά του να καθαριστεί από την ίδια του την περηφάνια. Να μην επιθυμεί τίποτα πια, ούτε καν την δόξα του μάρτυρα. Κάτι που σήμερα δεν το χωράει ο νους μας». Η Ιόλη Ανδρεάδη θα παρουσιάσει στο 59ο Φεστιβάλ Φιλίππων μια εκδοχή για δύο πρόσωπα.

Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Κίνηση: Ιόλη Ανδρεάδη
Διασκευή Κειμένου: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης
Ερμηνεύουν: Μαρίνα Κανελλοπούλου & Νεκτάριος Σμυρνάκης

3 Αυγούστου

asma asmatwn_mia nyxta katw apo ta asteria_passion theater (1)

Φρούριο

ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ – ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ
Άσμα ασμάτων – μια νύχτα κάτω από τ’ άστρα

Ερωτικά ποιήματα έχουν γραφτεί πολλά. Αναμφισβήτητα όμως, το Άσμα Ασμάτων είναι το ωραιότερο. Φτάνει σ’ εμάς από τα βάθη του χρόνου με δύναμη και καθαρότητα σαν ένα ποτήρι δροσερό νερό. Φλεγόμενο. Η Όλια Λαζαρίδου σκηνοθετεί μια παράσταση που στηρίζεται πάνω στην κίνηση, τον λόγο και τη μουσικότητα του λόγου. Επιλέγει τη μετάφραση του Σεφέρη επειδή σε εποχές τόσο μεγάλης πνευματικής ένδειας, μια γλώσσα παιδεμένη σαν τη δικιά του, γλώσσα ενός αληθινά μεγάλου ποιητή που είναι θησαυρός για τη λογοτεχνία μας, έχει σημασία ν‘ ακούγεται, για να μη ξεχνιέται. Να περνάει και να ζωντανεύει μέσα από τα στόματα των νέων ηθοποιών – τριών αγοριών και τριών κοριτσιών – αποφοίτων και σπουδαστών της σχολής του Θεάτρου Τέχνης που συμμετέχουν στην παράσταση.

Σκηνογραφία: Εμμανουήλ Ζαχαριουδάκης
Μουσική: Jason
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Διδασκαλία στροβιλισμού: Aλέξανδρος Φαρμάκης
Επιμέλεια κίνησης: Μαρίζα Τσίγκα
Κρουστά: Νίκος Χαλδαιάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Άννα Μαρία Πασχάλη
Παίζουν: Λήδα Κουτσοδασκάλου, Παναγιώτα Παπαδημητρίου, Νόρα Παντου, Δημήτρης Τσιγκριμάνης, Βαγγέλης Αμπατζής, Ευθύμης Χαλκίδης. Συμμετέχουν: Νίκος Χαλδαιάκης, Άννα Μαρία Πασχάλη

 

5 Αυγούστου

andreou_passion theater

Φρούριο

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΝΔΡΕΟΥ
Ημερολόγιο καταστρώματος Γ’- Κύπρον, ου μ’ εθέσπισεν

Ο Γιώργος Ανδρέου ανθολογεί κομμάτια κι αποσπάσματα από τα εξαίσια ποιήματα της συλλογής Ημερολόγιο Καταστρώματος Γ’ του Γιώργου Σεφέρη. Τα μελοποιεί και τα περιβάλλει με μουσικές και ήχους μιας ορχήστρας που είναι εξίσου συμφωνική, κινηματογραφική, μεσογειακή. Τα συνδέει με μελοποιημένα αποσπάσματα από ποιήματα του Πάουντ και του Έλιοτ – στις γνωστές μεταφράσεις τους από τον Γιώργο Σεφέρη  – καθώς και του Μπρεχτ. Πίσω από το ποιητικό Σεφερικό σύμπαν στο Ημερολόγιο καταστρώματος, υψώνονται σκιές γιγάντων: Όμηρος, Ευριπίδης – έμμεσα αλλά επιτακτικά μελοποιείται εξίσου ο δικός τους Κόσμος, αφού τα ποιήματα του Ημερολόγιου διαρκώς μαζί τους συνομιλούν, στα αρχετυπικά τους αριστουργήματα «κλίνουν γόνυ». Στη σκηνή δύο πρόσωπα – μια νεαρή γυναίκα ερμηνεύτρια κι ένας νέος άνδρας χορευτής: Η γυναίκα είναι η Φωνή, ο Λόγος, η Ηχώ του ποιητικού σύμπαντος του Σεφερικού Τρόπου. Ο άνδρας είναι η άλκιμη σωματικότητα του ποιητή Σεφέρη – επειδή οι ποιητές είναι πάντοτε νέοι, ωραίοι, αινιγματικοί. Προσωποποιούν το αίνιγμα της Ποίησης, της ζωής πίσω από την Ποίηση, της Ποίησης δίπλα στη ζωή. Το Ημερολόγιο Καταστρώματος Γ’ ο Σεφέρης το αφιέρωσε στην Κύπρο. Κι αυτό μετράει. Ξεχωριστά. Χορογραφεί, χορεύει κι οργανώνει τον σκηνικό χώρο ο Ερμής Μαλκότσης. Ερμηνεύει η Κορίνα Λεγάκη.

 

8 Αυγούστου

Αίθριο Νομαρχίας

ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
-Ματζουράνα μου
– Γιωργή μου

Αλληλογραφία  Μαρώς και Γιώργου Σεφέρη

 Πέμπτη, 2 πρωί [Αθήνα, 4 Σεπτεμβρίου 1936]

Τώρα κοιμάσαι. Για να μπορέσω να σου γράψω πρέπει να περιμένω ως τις οκτώ και τέταρτο. Θα ήταν υπερβολικό. Αυτό σημαίνει ότι δεν ξέρω ακόμη να σου μιλώ με τα γράμματα. Είναι κι αυτό μια γυμναστική που εύχομαι να μη χρειαστεί να τη δοκιμάσω. 

Ο ηθοποιός Χρήστος Χατζηπαναγιώτης ανθολογεί και παρουσιάζει την αλληλογραφία της Μαρώς και του Γιώργου Σεφέρη.

Συμμετέχει η ηθοποιός Ελευθερία Μπενοβία

9 Αυγούστου

xoukli_passion theater

Αίθριο Νομαρχίας

ΜΑΡΙΑ ΧΟΥΚΛΗ
Συνέντευξη με τον Γιώργο Σεφέρη

Κύριε Σεφέρη ξαφνιαστήκατε που σας απέδωσαν την ιδιότητα του χορηγού αισιοδοξίας; Μπορείτε να αισιοδοξείτε στις μέρες μας;
Γ.Σ: Δεν μένω τυφλός στα ψεγάδια μας, αλλά έχω την ιδιοτροπία  να πιστεύω στον εαυτό μας. Το σπουδαίο δεν είναι ν’ αλλάξουμε τη ζωή μας, ονειροπολώντας μιαν άλλη πιο ενδιαφέρουσα, αλλά να κάνουμε να λαλήσει τούτη η ζωή, όπως μας δόθηκε, την καθημερινή, την ταπεινή, την ανθρώπινη, όπου το καθετί που μπορούσε να γυρέψουμε πρέπει να υπάρχει.
-Στους πολιτικούς πιστεύετε;
Γ.Σ: Είναι πιο εύκολο να περάσει καμήλα από την τρύπα βελόνας, παρά Έλληνας πολιτικός να καταλάβει την Ελλάδα. Στη βάση κάθε συζήτησης εξυπακούεται ένα σιωπηρό συμβόλαιο. Χωρίς αυτό έχουμε ίσως πολλούς παράλληλους μονολόγους, αλλά δεν έχουμε διάλογο. Για την ώρα, είμαστε η χώρα των παράλληλων μονολόγων.
-Ο Δημήτρης Μαρωνίτης, αναφερόμενος στην αγάπη σας για τη μουσική, χρησιμοποίησε την έκφραση “δεύτερη παιδεία”.  Συμφωνείτε;
-Γ.Σ: Αν ήμουν ελεύθερος θα πήγαινα στο Παρίσι να σπουδάσω μουσική. Αν ήμουν μουσικός θα ‘ γραφα μια μουσική που θα λεγότανε Το ρολόι και η αργοναυτική εκστρατεία: πέντε έξι πνευστά, το σιδερένιο τρίγωνο και τα κύμβαλα (δεν ξέρω τα σωστά τους ονόματα). Θα ’ταν η θάλασσα, τα κουπιά, και ο ήχος του ρολογιού θα ’ρχότανε a contrattempo να τα χαλάσει όλα…

Το κείμενο θα εκδοθεί από τις εκδόσεις «Ποταμός» της Αναστασίας Λαμπρία.


10 Αυγούστου

Φρούριο

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΚΘΒΕ
Ο κύριος Γιώργος Σεφέρης – Ένας βαθύσκιωτος και εντεψίζης Έλληνας

Τραυματισμένο κορμί,
τραυματισμένος ο τόπος,
τραυματισμένος ο καιρός

 Γιώργος Σεφέρης, Φιλοκτήτης

Ήταν κάποτε ένας άντρας, με μνήμες τραυματισμένες. Και προσπάθησε να τις επουλώσει παίζοντας με τη ζωή, με τα παιδιά, με τις γυναίκες. Ήταν κάποτε ένα άντρας που ζούσε σ’ έναν τραυματισμένο τόπο. Και προσπάθησε να τον επουλώσει ζώντας πολιτικά, με τρόπο καίριο και ουσιαστικό. Ήταν κάποτε ένας άντρας που ζούσε σ’ έναν τραυματισμένο καιρό. Και προσπάθησε να τον επουλώσει γράφοντας ποίηση. Γιατί, τελικά, “ποίηση είναι αυτό που απομένει”.

Σύνθεση κειμένων: Γιώργος Φράγκογλου

Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρήγας

11 Αυγούστου

Παλιά Μουσική

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΡΑΛΛΗΣ

Ο δικός μου Σεφέρης
Δούναι και λαβείν: Περιδιαβάσεις και καταδύσεις στην ποίησή του

 “Έρωτας και φθορά έρωτας και θάνατος, μοτίβα διιστάμενα αλλά και συνταιριασμένα, αποτελούν το θέμα της “μελέτης” του φιλόλογου καθηγητή Δημήτρη Παπαράλλη με τίτλο: Ο έρωτας και ο θάνατος στην ποίηση του Γιώργου Σεφέρη (Στροφή, Μυθιστόρημα, Κίχλη).

Ταξίδι σε μιαν ενιαία και αδιαίρετη μεταφυσική διάσταση της ανθρώπινης φύσης. “Έρωτας, μνήμη, νοσταλγία, φθορά, θάνατος”, η κλίμακα της ποίησης και της ζωής του Σεφέρη.

Το βιβλίο παρουσιάζει η φιλόλογος Χάρις Χριστοφορίδου.

Με αφορμή το βιβλίο ο συγγραφέας θα μιλήσει για τον Σεφέρη με θέμα: Ο δικός μου Σεφέρης «Δούναι και λαβείν: Περιδιαβάσεις και καταδύσεις στην ποίησή του». Εξήντα περίπου χρόνια επικοινωνίας με το έργο του. Θα θυμηθεί πώς άρχισε η “μοιραία” συνάντηση με την ποίησή του. Θα σταματήσει σε κάποιες συλλογές και ποιήματα του Σεφέρη, προσωπικής του επιλογής. Θα επιχειρήσει κάποιες “καταδύσεις” στο ποιητικό του εργαστήρι, όπως τις κατάλαβε, τις μελέτησε και τις επαλήθευσε μέσα από τους στίχους του. Τι χρωστούμε στον Σεφέρη, πέρα από τα ίδια τα ποιήματά του; Τι μας δίδαξε με στοχασμό και ταπεινοσύνη αυτός ο σοφός γέρος;

Ποιήματα του Σεφέρη διαβάζει η Εύα Οικονόμου-Βαμβακά

Παράλληλα θα προβληθεί η εκπομπή του Γιώργου Σγουράκη «Γιώργος Σεφέρης: 80 χρόνια από τη γέννησή του».

 

17 Αυγούστου

Φρούριο

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ-ΦΩΤΕΙΝΗ ΔΑΡΡΑ-ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΛΩΡΑΚΗΣ
Τα αστέρια κρατούν έναν κόσμο δικό τους

Το αφιέρωμα στον Γιώργο Σεφέρη συνεχίζεται με τη συναυλία-ρεσιτάλ του Δημήτρη Παπαδημητρίου και της Φωτεινής Δάρρα με τη σύμπραξη του νέου τραγουδιστή Γιώργου Φλωράκη.  Ο συνθέτης θα εκτελέσει στο πιάνο ένα πρόγραμμα που έφτιαξαν ειδικά για το Φεστιβάλ Φιλίππων. Περιλαμβάνει τραγούδια από αγαπημένες όσο και  ιστορικές τηλεοπτικές σειρές που είναι μελοποιημένα ποιήματα (Σκάκι του Αναγνωστάκη, Χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια του Γκανά ή το Στάλσιμο του Διονύση Καψάλη)  αλλά και τραγούδια του Γκάτσου ή του Ελύτη – μερικές από τις μεγάλες τους επιτυχίες. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον θα παρουσιάσουν μέρος από το ανέκδοτο έργο του Δ. Παπαδημητρίου πάνω στον Γιώργο Σεφέρη Ο Άνθρωπος που του πήραν τον ίσκιο του. Από το Παντούμ, τη Στροφή και τη ΡίμαΚι όμως εκεί στην άλλη όχθη μέχρι το Θα σου πάρουν τον ίσκιο των δέντρων  ο συνθέτης θα εντάξει- τιμώντας τον θεματικό κύκλο του Φεστιβάλ, έξι τραγούδια από τα δεκατέσσερα που έχει συνολικά μελοποιημένα.

 18 Αυγούστου

khpourgos_passion theater

Οικόπεδο Κρέη

ΝΙΚΟΣ ΚΥΠΟΥΡΓΟΣ
Συμβουλές σ’έναν νέο μουσικό
Μία συνάντηση στις 13 Οκτωβρίου 1970

Μια ιδιαίτερη βραδιά όπου ο συνθέτης Νίκος Κυπουργός ξεκινώντας από τη σχέση του Σεφέρη με τη μουσική, όπως αυτή προκύπτει μέσα από τις Μέρες του, θα μας οδηγήσει στην ακρόαση αποσπασμάτων έργων του Beethoven , του Schubert και του Debussy για βιολί, βιολοντσέλο και πιάνο. Στη συνέχεια θα μας αποκαλύψει για πρώτη φορά μια άγνωστη συνάντησή του με τον ποιητή με αφορμή την μελοποίηση ενός ποιήματός του. Μια ενδιαφέρουσα αφήγηση/συζήτηση για την έμπνευση του δημιουργού, τη μελοποιημένη ποίηση, την ξενιτιά εντός και πολλές άλλες σκέψεις.

19 Αυγούστου

Joy Break _passion theater

Οικόπεδο Κρέη

ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ
Διάλειμμα χαράς

 «΄Ημασταν χαρούμενοι όλο εκείνο το πρωί, Θεέ μου πόσο χαρούμενοι…», « πόσο παράξενα βαθιά αγαπηθήκαμε και τόσο ξαφνικά και τόσο άθελα… Διαφορετικοί, από άλλον κόσμο ο καθένας, από άλλη ράτσα σχεδόν, χωρίς να έχουμε ιδωθεί περισσότερο από τρεις φορές, και θα ‘λεγα πως σ’ έχω αναθρέψει».

Μια ωδή στον Έρωτα, στην καμπύλη του, στη διαδρομή του. Το πέρασμά του απ’ τη ζωή μας είναι ένα Διάλειμμα Χαράς, μια ένεση “παραμυθιού της Χαλιμάς”, που λέει κι ο ποιητής, πιο γήινο, πιο χειροπιαστό από την καθημερινότητα ακόμα. Η ανάσα του Έρωτα δίνει νόημα στην ύλη.  Ένα δρώμενο βασισμένο αποκλειστικά σε κείμενα και ποίηση του Γ. Σεφέρη.

Σύνθεση – Ερμηνεία: Μαρία Πρωτόπαππα , Γιώργος Παπανδρέου

 

21 Αυγούστου

Παλιά Μουσική

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Ο Σεφέρης κατά μόνας. Προσωπικές εξομολογήσεις

To ηλεκτρονικό περιοδικό για το βιβλίο και τις τέχνες Ο Αναγνώστης συμμετέχει με τους «βόρειους»  φίλους του στο φετινό Φεστιβάλ Φιλίππων. Ο τίτλος του Φεστιβάλ «Γιώργος Σεφέρης – Χορηγός Αισιοδοξίας» εμπνέει ποιητές και πεζογράφους από τη Δράμα  και την Καβάλα για να παρουσιάσουν τη δική τους,  ιδιαίτερη σχέση με τον νομπελίστα ποιητή. Ποιητές και πεζογράφοι θα εξομολογηθούν  την προσωπική τους εμπειρία επαφής με το έργο και την προσωπικότητα του ποιητή. Ποια ήταν η πρώτη στιγμή γνωριμίας με το έργο του, τις αντιρρήσεις τους, την απομάκρυνση και την εκ νέου επαφή, το νόημα που έδιναν τότε και που δίνει τώρα ο καθένας προσωπικά. Συμμετέχουν οι : Κυριάκος Συφιλτζόγλου, Δημήτρης Πέτρου, Κοσμάς Χαρπαντίδης, Γεωργία Τριανταφυλλίδου, Αλέξανδρος Αραμπατζής κ.α Τη μουσική επιμέλεια έχει ο συνθέτης  Δημήτρης Δοξάκης .Στην εκδήλωση συμμετέχει και ο Αργύρης Μπακιρτζής με  το συγκρότημά του παρουσιάζοντας τον Έρωτικό λόγο του Σεφέρη. Συντονίζει ο Γιάννης Μπασκόζος.

22 & 23 Αυγούστου

gonis_passion theater

Οικόπεδο Κρέη

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΙΠΠΩΝ – ΔΗΠΕΘΕ ΚΑΒΑΛΑΣ
Προς τον κύριο Φράνκλιν Α. Φορντ, 27/12/67

Παράσταση με τέσσερις ηθοποιούς, έναν χορευτή και έναν μουσικό επί σκηνής.

Η θέση μιας άρνησης.

Η παράσταση ξεκινά με ένα όχι. Μια άρνηση. Ένα όχι και τόσο γνωστό γράμμα του Σεφέρη, απάντηση στον Κοσμήτορα της Σχολής Τεχνών κι Επιστημών του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, Φράνκλιν Α. Φορντ, όπου αρνείται να αποδεχτεί έναν ετήσιο διορισμό ως καθηγητής της ποιήσεως της έδρας Charles Eliot Norton για το ακαδημαϊκό έτος 1969-1970 με μισθό 28.000 δολάρια.  Ο Σεφέρης σπεύδει να δηλώσει με τη στάση του ότι δε θεωρεί την ποίηση μια «ιδιωτική υπόθεση» αλλά ακριβώς το αντίθετο. Μια «δημόσια υπόθεση».  Αυτό  ακριβώς είναι που μας  ενδιαφέρει.  Πάνω σ’ αυτή του τη θέση θα εργαστούμε μέσα από τα κείμενά του- ημερολόγια ιδιωτικά και πολιτικά, Δοκιμές, αλληλογραφία αλλά και την ποίησή του. Η παράσταση κρατιέται μακριά από αδικαιολόγητες βιογραφικές περιέργειες. Ενδιαφέρεται όμως, εκεί που το θεωρεί αναγκαίο και απαραίτητο για τα βιώματα που αποτελούν αναφορά αναπόσπαστη από το έργο του.

Δραματουργική επεξεργασία/Κείμενο παράστασης: Θοδωρής Γκόνης-Ελένη Στρούλια
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Σκηνικά-κοστούμια: Ελένη Στρούλια
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Συμεωνίδου
Παίζουν οι ηθοποιοί: Ναταλία Βασιλέκα, Δημήτρης Κοντός, Εύα Οικονόμου-Βαμβακά, Παύλος Σταυρόπουλος

Στην παράσταση συμμετέχει ο χορευτής Δημήτρης Σωτηρίου

 

24 Αυγούστου

7ο Δημοτικό Σχολείο-Φάρος

Ν. ΒΑΓΕΝΑΣ-Δ. ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ-Μ. ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ-Γ. ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ
Γιατί ο Σεφέρης σήμερα;

Σχεδόν μισό αιώνα από τον θάνατο του Σεφέρη, και σε μια χρονική στιγμή τραγική για τη χώρα μας, η σπουδαιότητα του έργου του – ποιητικού και δοκιμιακού – παραμένει ακέραια, ενώ η επικαιρότητά του είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Κοσμοπολίτης και ταυτόχρονα ελληνικός, ο Σεφέρης μας δίνει με τα κείμενά του εκείνο το μάθημα της αισθητικής και ηθικής ισορροπίας ανάμεσα στην πρωτοπορία και την παράδοση, στην ιθαγένεια και τον κοσμοπολιτισμό, στην ατομική επιθυμία και τη συμμετοχή στο συλλογικό, χωρίς την οποία ο άνθρωπος μπορεί να μείνει ένα βαρίδι θλιβερό ή να γίνει φτερό στον άνεμο.

Σε μιαν εποχή που η μεταμοντέρνα αντίληψη για τη λογοτεχνία και τη λογοτεχνική κριτική έχει υποκαταστήσει την αισθητική και κοινωνική αξιολόγηση των καλλιτεχνικών έργων με αφηρημένα και ανιστόρητα ορθοπολιτικά κριτήρια, οι τέσσερις σύντομες ομιλίες σημαντικών μελετητών του Σεφέρη απαντούν στο ερώτημα γιατί επιβάλλεται να διαβάζουμε σήμερα το έργο του.

Νάσος Βαγενάς Η ποιητική γενιά του ’30 και ο Σεφέρης
Δημήτρης Δασκαλόπουλος  Γιατί ο Σεφέρης;
Μαρία Στασινοπούλου  Ο Σεφέρης της μνήμης και της προσφυγιάς
Γιώργης Γιατρομανωλάκης  Θέατρο, θέατρα και θεατρίνοι στον Γιώργο Σεφέρη

25 Αυγούστου

Οικόπεδο Κρέη

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΜΠΡΑΣ
Στο μεταξύ η Ελλάδα ταξιδεύει…
Οι μελοποιήσεις του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ, σαν ραδιοφωνική εκπομπή, επί σκηνής!

Από το 1960 μέχρι τις μέρες μας, είναι λίγο περισσότερα από 50 τα τραγούδια που έχουν στηριχτεί στο λόγο του Γιώργου Σεφέρη
Κάποια από αυτά,  κυρίως του Μίκη Θεοδωράκη, του  Γιάννη Μαρκόπουλου και του Δήμου Μούτση, έχουν τραγουδηθεί αλλά και έχουν ακουστεί πολύ…
Είναι και άλλα, των ίδιων, του Κουγιουμτζή, του Μαμαγκάκη, του Ανδριόπουλου  κ.α. που ακούστηκαν λιγότερο…
Τα τελευταία χρόνια, στο λόγο του Σεφέρη, έχουν σκύψει – έστω, στιγμιαία –  νεότεροι τραγουδοποιοί – από τον Χάρη και τον Πάνο Κατσιμίχα και τον Μίλτο Πασχαλίδη μέχρι τα «Μωρά στη φωτιά» και τον Θάνο Ανεστόπουλο…
Η παράσταση σταχυολογεί στιγμές απ’ αυτή την – 50άχρονη – διαδρομή της ποίησης του Σεφέρη στο τραγούδι, με «παρατηρήσεις» που έχουν να κάνουν με τα ποιήματα, με τις μελοποιήσεις τους, με την αντιμετώπιση της εποχής που πραγματοποιήθηκαν αλλά και με τη σημερινή ματιά σ’ αυτά. Έτσι, όπως θα γινόταν σε μια ραδιοφωνική εκπομπή…

Στο πιάνο ο συνθέτης Νεοκλής Νεοφυτίδης | Τραγούδι: Ζαχαρίας Καρούνης

 

27 Αυγούστου

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

 ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΓΑΡΑΝΤΟΥΔΗΣ

Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει.
Ένας δια-λογος με τον Γιώργο Σεφέρη

Ένας σύγχρονος και ανώνυμος αφηγητής απευθύνεται στον Γιώργο Σεφέρη, για να του υπενθυμίσει το ποίημά του Με τον τρόπο του Γ.Σ. και ιδίως τον στίχο του «Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει» και να του υπενθυμίσει την τύχη τους, ύστερα από τον θάνατο του Σεφέρη. Ο αφηγητής αναλογίζεται τη σύνδεση του περίφημου στίχου με το διαχρονικό βίωμα των ελλήνων ποιητών για τον τόπο τους. Τα κείμενα του Σεφέρη και άλλων προσώπων διαβάζονται από τις Μαρία Διαμαντοπούλου – Αμαλία Τσουκαλά.

Αφηγητής: Ευριπίδης Γαραντούδης

28 Αυγούστου

1ο Γυμνάσιο Καβάλας

ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ ΜΠΑΚΑ
Ρινγκ: Άνθρωπος
vs Πραγματικότητας

«Σ’ αυτό τον κόσμο που ολοένα στενεύει, ο καθένας μας χρειάζεται όλους τους άλλους. Πρέπει να αναζητήσουμε τον άνθρωπο όπου κι αν βρίσκεται.»

Γιώργος Σεφέρης  (από την ομιλία του κατά την απονομή του Νόμπελ)

ΡΙΝΓΚ – μουσικό δρώμενο, που συνδυάζει  πειραματικούς ήχους ηλεκτρονικών μουσικών οργάνων με ξεχωριστές και βαθύτατες σκέψεις του μεγάλου Έλληνα ποιητή Γιώργου Σεφέρη, δίνοντας άλλη διάσταση στους αφορισμούς του, με τους οποίους σχολιάζει τη μάχη του ανθρώπου με την πραγματικότητα.
ΡΙΝΓΚ – ο πλανήτης μας, που αιώνια τώρα είναι ένα μεγάλο πεδίο αναμέτρησης του ανθρώπου με την πραγματικότητα.
ΡΙΝΓΚ – ο τόπος μας, που έγινε εργαστήρι πειραμάτων για μια ατέρμονη παραγωγή  καταστροφών από ¨κάποιους¨ που έχουν απεριόριστη ανάγκη έκφρασης της μοχθηρία τους, εξυπηρετώντας  σκοτεινά συμφέροντα.
ΡΙΝΓΚ – η ζωή μας, που είναι μια διαρκής πάλη με την πραγματικότητα, η οποία ξέφυγε από τον έλεγχο των δημιουργών της και πήρε αυτοβούλως αυτόνομο ρόλο και ανεξέλεγκτη πορεία.
ΡΙΝΓΚ – το μέλλον μας, που ενώ συνεχίζουμε να παλεύουμε, προσπαθούμε να δημιουργούμε όμορφες ¨μελωδίες¨.
ΡΙΝΓΚ – η νίκη μας, που παραδόξως διαψεύδουμε το γεγονός ότι η ανθρωπότητα είναι το μεγαλύτερο λάθος του Δημιουργού της – όπως και αν Αυτός λέγεται.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

eikastika_passion theater

1-28 Αυγούστου

Δημοτική Καπναποθήκη

Ο φωτογράφος Γιώργος Σεφέρης

Το αφιέρωμα του Φεστιβάλ στον Γιώργο Σεφέρη ξεκινάει σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας, με μια έκθεση φωτογραφιών του ίδιου του ποιητή, αποτελώντας αδιάψευστη μαρτυρία της έγνοιας με την οποία ο Σεφέρης περιέβαλλε κάθε του δραστηριότητα. Όπως αναφέρει ο Διευθυντής του ΜΙΕΤ Διονύσης Καψάλης στον κατάλογο αυτής της έκθεσης: «Η ανάγκη του Σεφέρη να δει τα πράγματα καθαρά —τους τόπους, τα περιστατικά και τους ανθρώπους που σημάδεψαν το ταξίδι της ζωής του— είναι ίσως η κύρια διαπλαστική δύναμη πίσω από το έργο του Σεφέρη ομοούσια με την επιθυμία του να “μιλήσει απλά”, όπως την είχε εκφράσει σ’ ένα του ποίημα γραμμένο το 1942, εν καιρώ πολέμου. Και το πόσο “σωστά κανονισμένη” ήταν συχνά η φωτογραφική μηχανή του Σεφέρη ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να το διαπιστώσει στην παρούσα έκθεση, μικρό αλλά αντιπροσωπευτικό δείγμα της γόνιμης και μακροχρόνιας ενασχόλησης του ποιητή με την τέχνη της φωτογραφίας».

2-28 Αυγούστου

Δημοτική Καπναποθήκη

 Με τον τρόπο του Γ.Σ.

Στο πλαίσιο του φετινού αφιερώματος του Φεστιβάλ στον Σεφέρη, φιλοξενείται μια έκθεση εικαστικών για τον Έλληνα Νομπελίστα ποιητή από τη Μικρή Άρκτο και τον Ιανό. Στην έκθεση τοπία της ζωής και της έμπνευσης, απόπειρες προσωπογραφίας-πορτρέτου του ιδίου, σκηνές από την Ελλάδα των δύο μεγάλων πολέμων και της ταραχώδους πολιτικής και κοινωνικής καθημερινότητας που τους ακολούθησε, έμπνευση από συγκεκριμένα ποιήματα και εικονογραφήσεις στίχων, αλλά και αξιόλογες συνεργασίες του καλλιτέχνη, προβάλλουν ένα ικανό πλέγμα εικόνων που «σκιαγραφεί» την προσωπικότητα του σημαντικού Έλληνα ποιητή.

Συμμετέχουν: Νεκτάριος Αποσπόρης, Σίσσυ Βαμβακά, Ανδρέας Γεωργιάδης, Σάββας Γεωργιάδης, Δημήτρης Γιαννέλος, Δικαία Δεσποτάκη, Κωνσταντίνος Έσσλιν, Λένα Ζευγαρίδου, Ανδρέας Μαράτος, Βαρβάρα Μαυρακάκη, Στέλλα Μελετοπούλου, Τίμος Μπατινάκης, Παναγιώτης Μπελντέκος, Άννα Μπίλη, Μάρκος Μπλάτσιος, Γεωργία Μπλιάτσου, Γεύσω Παπαδάκη, Μαίρη Παππά, Μαρία Πάστρα, Στέλιος Πετρουλάκης, Άντζελα Πετροχείλου, Νίκη Πρόκου, Γιώργος Σαλταφέρος, Βασίλης Σούλης, Πηγή Σπυράτου, Μαρίνα Στελλάτου, Γιώργος Ταξίδης, Ελευθερία Τσέικο, Κατερίνα Τσεμπελή, Βιργινία Φιλιππούση, Στεφανία Χαρσούλα, Αθηνά Χατζή, Αριστείδης Χρυσανθόπουλος

10-28 Αυγούστου

seferis01_passion theater (4) seferis01_passion theater (2) seferis01_passion theater (3)

Δημοτική Καπναποθήκη

Δέκα ζωγραφικά σχόλια του Γιάννη Μόραλη πάνω στα Ποιήματα του Γιώργου Σεφέρη

Το Φεστιβάλ Φιλίππων σε συνεργασία με την Γκαλερί Ζουμπουλάκη φιλοξενεί την έκθεση Δέκα Ζωγραφικά Σχόλια του Γιάννη Μόραλη για την εικονογράφηση της έκδοσης Ποιήματα του Γιώργου Σεφέρη, Ίκαρος 1965.  Ο ίδιος ο Σεφέρης είχε πει για τα συγκεκριμένα έργα: «Σπάνια μου πέτυχαν τα ζευγαρώματα των τεχνών. Ήταν πάντα για μένα κάτι σαν δυο άλογα ζεμένα στο ίδιο αμάξι που ξαφνικά τραβούν προς αντίθετες κατευθύνσεις. Έτσι άκουσα με πολύ δισταγμό την ιδέα του Ίκαρου να ζητήσει από το Γιάννη Μόραλη να εικονογραφήσει τα ποιήματά μου. Ωστόσο όταν, ύστερα από αρκετούς μήνες, ο Μόραλης μου έδειξε τις ζωγραφιές του, κατάλαβα πως μπορεί κάποτε να μην υπάρχει διόλου αμάξι, παρά μόνο δυο ελεύθερα άλογα καλπάζοντας ανεξάρτητα σ’ ένα πράσινο λιβάδι.(…) Έτυχε να με ρωτήσουν αν αυτές οι εικόνες είναι η σωστή ζωγραφική ερμηνεία των ποιημάτων μου. Ο επαρκής παρατηρητής εύκολα βλέπει πως δεν υπάρχει περιεχόμενο σ’ ένα τέτοιο ερώτημα. Η ερμηνεία κάθε έργου είναι ερμηνεία του εαυτού μας, όχι εκείνου που το δημιούργησε, αλλά εκείνου που το διαβάζει, το βλέπει ή το ακούει…                                               

 

  • Το εικαστικό υλικό που συνοδεύει το φετινό πρόγραμμα, αποτελείτε από φωτογραφίες του Γιώργου Σεφέρη που ζωγράφισε ψηφιακά για το 59ο Φεστιβάλ Φιλίππων ο σκιτσογράφος Δημήτρης Χαντζόπουλος.

 

Alkiviadis agios_passion theater

“Αλκιβιάδης Άγιος” στο Φεστιβάλ Κηφισιάς

Μετά την τεράστια επιτυχία που είχε πέρυσι το θέατρο ΡΟΔΑ στο δήμο μας με το «Έπος του Γκιλγκαμές» επιστρέφει με την ακόμα πιο εντυπωσιακή παράσταση «Αλκιβιάδης Άγιος» για δύο βραδιές (18 & 19 Ιουλίου) στο Ζηρίνειο Δημοτικό Στάδιο Κηφισιάς (Λεωφ. Κηφισίας, 192) και ώρα 21:00.

Μέσα από τη διαχρονική παράσταση και την πρωτοποριακή της οπτική, η θεατρική ομάδα ΡΟΔΑ μπαίνει στη σημερινή πολύπλοκη πραγματικότητα και παρουσιάζει τις προοπτικές της, συνδέοντάς την με την Πλατωνική Φιλοσοφία και την αλήθεια για τον επεκτατισμό της Αθηναϊκής δημοκρατίας.

Ποιοι είναι οι λόγοι που κάνουν ένα ολόκληρο πολιτικό και κοινωνικό σύστημα να παρακμάσει; Η παρεξηγημένη προσωπικότητα του Αθηναίου στρατηγού Αλκιβιάδη αναδεικνύεται ως κεντρική δραματική μορφή για την κατανόηση της εποχής της δημοκρατικής Αθήνας του 5ου αιώνα π.Χ. που έχοντας εγκλωβιστεί στην ανευθυνότητα των πολιτικών και στην αδυναμία τους για συνεννόηση και συντονισμένη δράση, οδηγήθηκε στην κατάρρευση.

Πώς μπορεί κανείς να προσεγγίσει την Ελληνική Φιλοσοφία με έναν νέο τρόπο που δίνει τη δυνατότητα στο πραγματικό ζωντάνεμα του Ελληνικού πνεύματος σε μια εποχή βαθιάς χρεοκοπίας ιδεών. Με τη ζωντανή αναπαράσταση επί σκηνής τριών αρχαίων Μυστηρίων, των Ελευσίνιων, του Πάνα και των Καβείρων, η Πυθαγόρεια και Πλατωνική φιλοσοφική σκέψη επανασυνδέεται με τις ρίζες της, στις μυστηριακές τελετές της αρχαιότητας.

Συμπληρώνοντας 25 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας με σκοπό τη δημιουργία της παράδοσης του Θεάτρου του Ιερού, η θεατρική ομάδα ΡΟΔΑ, με την καθοδήγηση της κυρίας Μαρίας Περετζή, μελετά και αναδεικνύει τα φιλοσοφικά, πολιτικά και ιστορικά ερωτήματα που βρίσκονται στο επίκεντρο της σύγχρονης κρίσης θεσμών και αξιών.

Η παράσταση «Αλκιβιάδης Αγιος» είναι ένα μεγαλειώδες υπερθέαμα με 30 ηθοποιούς, εντυπωσιακά κουστούμια, υψηλής αισθητικής φωτισμό και ζωντανή μουσική από μία εξαιρετική ορχήστρα, που πλαισιώνει και αναδεικνύει τη δράση, δημιουργώντας μία μοναδική οπτικο-ακουστική  ατμόσφαιρα.

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 12 €, Ειδικές ομάδες: 7 €, Προπώληση: 10 €

Η Προπώληση εισιτηρίων πραγματοποιείται στα: www.viva.gr,
Καταστήματα:
PUBLIC, My Market, MediaMarkt, Πρατήρια Βενζίνης: ECO, BP, SHELL.

Χορηγοί Επικοινωνίας: ΕΡΤ1 – ΕΡΤ2 – ΕΡΤ World, – Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7 – Free Sunday – To Ποντίκι

Χορηγοί Διαδικτυακής Επικοινωνίας: artandlife.gr – clickatlife.gr – diaskedasi.info – in2life.gr – kulturosupa.gr – monopoli.gr – palo.gr – passiontheater.gr – streetradio.gr – ogdoo.gr – theatrikaprogrammata.gr – theatromania.gr – zougla.gr – Web Music Radio

Ραδιοφωνικός Χορηγός Επικοινωνίας: Athina 9.84 fm – Love Radio 97.5 και Menta fm 88

Αναβολή της συναυλίας Αρβανιτάκη-Πορτοκάλογλου

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ & ΝΙΚΟΣ ΠΟΡΤΟΚΑΛΟΓΛΟΥ
«Δυνατά… το Καλοκαιράκι»

ΝΕΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΤΡΙΤΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 21:00

H συναυλία με την Ελευθερία Αρβανιτάκη και τον Νίκο Πορτοκάλογλου που ήταν προγραμματισμένη την Τετάρτη 13 Ιουλίου στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αμαρουσίου 2016, στη Λεωφ. Κηφισίας 219 στο Αμαλίειο, αναβάλλεται για λόγους υγείας (οξείας λαρυγγίτιδας) της κυρίας Αρβανιτάκη.

Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 19 Ιουλίου στον ίδιο χώρο, και ώρα 21:00

Τα εισιτήρια που έχουν ήδη πωληθεί ισχύουν κανονικά  για τη νέα ημερομηνία και η προπώληση συνεχίζεται από τα ίδια   σημεία.

Εισιτήρια προπωλούνται:
www
.viva.gr  και στο τηλ. 11876
Στα Public, MediaMarkt, Reload Stores, Seven Spots, Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης, BP, EKO, My Market, Metro Cash & Carry
Στο Vivashop στο The Mall Athens
Στο Δημαρχείο Αμαρουσίου, Βασ. Σοφίας 9
Στην Λεωφ. Κηφισίας 219 στο Αμαλίειο την ημέρα της εκδήλωσης και βάσει διαθεσιμότητας

Φεστιβάλ Δήμου Αμαρουσίου 2016
Διοργάνωση:          

Epoca Productions
Πάρνηθος 57-59, 11146 Αθήνα

τηλ:    210.8611212

email: info@epoca.gr

www.festivalmaroussi.gr
http
://facebook.com/festivalmaroussi
http
://twitter.com/festivalmaroussi

Επτά ώρες στο μυαλό της Σάρα Κέιν (αγρύπνια από το Φεστιβάλ Αθηνών)

10945870_10153054393364691_3752937194273345367_o Από την Άννα Μαύρου (Anna Black)

Passion theater_Sara Kein_Psyxwsh (7)Σάββατο 9 Ioυλίου, λίγο πριν τα μεσάνυχτα, τρύπωσα βιαστικά στο κτίριο Η της Πειραιώς 260, πανέτοιμη για την επτάωρη χωρίς διάλειμμα, αντισυμβατική παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών. Η πρώτη ανάλογη του Κακλέα πάλι, τρία χρόνια πριν, ο 24ωρος Μπέκετ, στο πλαίσιο πάντα του Φεστιβάλ Αθηνών, ήταν πραγματικά μία μοναδική εμπειρία τόσο για τους θεατές όσο και για τους ηθοποιούς τους ίδιους, ένας άθλος που στεφανώθηκε στον τότε θεατρικό απολογισμό ως νικητής.

Η σημερινή αγρύπνια είναι αφιερωμένη στην Sara Kane (3 Φεβρουαρίου 1971 – 20 Φεβρουαρίου 1999), την 28χρονη αυτόχειρα Βρετανή ποιήτρια, που άφησε το στίγμα της στο θέατρο με την προσωπική της γλώσσα: «Blasted» (1995) «Phaedra’s Love» (1996), «Cleansed» (1998), «Crave» (1998) και το κύκνειο άσμα της ή σημείωμα αυτοκτονίας «Ψύχωση  4:48» (1999), ώρα όχι τυχαία αφού σύμφωνα με έρευνες, ξημερώματα πρωί στις 4:48 σημειώνονται οι περισσότερες αυτοκτονίες ανά τον κόσμο.

13615396_597751313729544_7391785316821963531_n(Φωτογραφία Μαριλένα Σταφυλίδου https://www.facebook.com/marilena.stafylidou?fref=ts)

Με υποδέχτηκε το σκηνικό του Σάκη Μπιρμπίλη, ατμοσφαιρικό και ρεαλιστικό, μια συμμετρική σύνθεση του εσωτερικού ενός κλασικού μεσοαστικού διαμερίσματος (αποτελούμενο από ένα σιδερένιο διπλό κρεβάτι, μία ντουζιέρα, ένα μεγάλο ξύλινο τραπέζι, μία φορητή σιδερένια σκάλα, ένα γραφείο, μία πολυθρόνα, ένας διπλός δερμάτινος καναπές, μία κουζίνα με φούρνο υγραερίου φυσικά, ένα παμπάλαιο ψυγείο, ένα πλυντήριο, μία ξύλινη καρέκλα). Το καθένα από αυτά τα αντικείμενα θα εξελιχθεί αργότερα στο interaction για τους μονολόγους των πρωταγωνιστριών. Για την καλύτερη θέαση και για λόγους συμβολισμού έδωσε μία κλίση κατηφορική σε κάποια από τα έπιπλα, ειδικά το κρεβάτι ήταν καταπληκτικό, σαν να ήθελε να το ρουφήξει η κόλαση. Το Obstacle 2 των Ιnterpol ήχησε στα ηχεία, ένα ηλεκτρονικό ρολόι ξεκίνησε στην γιγαντοοθόνη βιντεοπροβολής να μετράει τον χρόνο. Στην ίδια οθόνη, θα παρακολουθούσαμε παράλληλα αρτιστίκ ασπρόμαυρα υπέροχα βιντεάκια του Νίκου Δημητριάδη που επέτειναν ακόμη περισσότερο το άμετρο δράμα.
13615304_598993406938668_4513245477611789491_n(Φωτογραφία Μαριλένα Σταφυλίδου https://www.facebook.com/marilena.stafylidou?fref=ts)

15 ερινύες μοιράστηκαν ισομερώς στην θεατρική αρένα. Τα κορίτσια της θεατρικής ομάδας Citizens Cane ανέλαβαν το δύσκολο έργο να μας εισάγουν στα γραπτά της Σάρας και στο μυαλό της, ένα μυαλό που νοσεί, ένα μυαλό εξόχως ευφυές, ένα μυαλό που αγρυπνά, αγαπά, πονά, βασανίζεται, φοβάται, ξεγυμνώνεται, υποφέρει, παραληρεί και καταφέρνει να τα αποτυπώνει όλα αυτά στο χαρτί. Αγάπη, σεξ, θάνατος: το αγαπημένο τρίπτυχο που επικεντρώνεται η Σάρα, όπως εξάλλου και η ίδια η ζωή. Τα καλλιτεχνικά σώματα των ηθοποιών στο επίκεντρο, σε δομημένους αυτοσχεδιασμούς χωρίς φτιασίδια και περιττές φαρφάρες, με ή χωρίς ρούχα, διηγούνται την βιαιότητα του κόσμου και της μοναξιάς.
Πολύ καλές και οι εντάσεις του φωτός, δέσμες φωτός αγκάλιαζαν τρυφερά την κάθε πρωταγωνίστρια, προκειμένου να την βοηθήσουν να προχωρήσει στην εξομολόγησή της.

Αντιπροσωπευτικά τραγούδια από την ερωτική πανκ και grounge μουσική σκηνή (Scout Niblett, Τindersticks, Sixteen horsepower, Babes in Toyland, Joy Division, Bauhaus), ένα μπράβο στον Γιώργο Μιχαλόπουλο για τις μουσικές επιλογές του.

Psychosis1@Marilena_Stafylidou(Φωτογραφία Μαριλένα Σταφυλίδου https://www.facebook.com/marilena.stafylidou?fref=ts)

Το ρολόι δείχνει 4:48 και η Ψύχωση έρχεται.
Αλλαγή σκηνικού από προσωπικό χειρουργείου (με μάσκες, γάντια, σκουφιά και ρόμπες) που εισβάλουν στο χώρο και μετατρέπουν την σκηνή ζωντανά για τις ανάγκες της 2ης πράξης, κάθε φορά σε δωμάτιο ή διάδρομο ψυχιατρείου, απομόνωση, γραφείο ψυχιάτρου, ή σε χώρο ψυχοθεραπείας. Γυμνά κορμιά που πάλλονται την αλήθεια τους. Λαβωμένα κορμιά που αγωνίζονται μάταια να ζήσουν και να ευτυχίσουν. Πόνος. Η Σοφία Μιχαήλ με την επιμέλεια κίνησης καθοδήγησε άρτια τα κορίτσια της, δούλεψαν σκληρά όλοι για ένα αποτέλεσμα εκπληκτικό που δεν γίνεται παρά να το εισπράξει ο θεατής.

Psychosis7@Marilena_Stafylidou(Φωτογραφία Μαριλένα Σταφυλίδου https://www.facebook.com/marilena.stafylidou?fref=ts)

Εν κατακλείδι, εμπειρία μοναδική! Πολύ δυνατή σκηνοθεσία, σε ένα δύσκολο έργο, με ένα κοινό συνειδητοποιημένο που ήξερε τι ήρθε να δει και αναγνωρίζει ότι η τέχνη δεν εξηγεί τη ζωή ή μήπως όχι; Ομολογώ ότι μου έλειψε πολύ ένα πρόγραμμα της παράστασης.

13612193_597751123729563_8668664057920464261_n(Φωτογραφία Μαριλένα Σταφυλίδου https://www.facebook.com/marilena.stafylidou?fref=ts)

Όταν τελείωσε, έμεινα καρφωμένη στο sleeping bag μου λίγο παραπάνω αφενός να συνειδητοποιήσω τι είδα και εκεί σημείωσα σε ένα χαρτί και της πέταξα προς τη σκηνή:
Θα ήθελα να είμαι φίλη σου για να σου επαναλαμβάνω μέχρι να ματώσω ότι δεν είσαι χοντρή.
Γεννήθηκες το σωστό φύλο, ότι γουστάρεις είσαι και σε όποιον αρέσει, στο σωστό σώμα, με τη σωστή μύτη, τη σωστή κοιλιά, τα σωστά μπούτια, τους σωστούς γοφούς, είσαι όλη τέλεια.
Είσαι ποιήτρια και ας μην το πιστεύεις.
Η αγάπη πάντα πονάει και οι περισσότεροι είμαστε φτιαγμένοι να αγαπάμε μέχρι να ξεψυχήσουμε.
Μείνε, θα παλέψουμε μαζί την απανθρωπιά, τον ρατσισμό, την ομοφοβία, την βία, την μοναξιά.
Δεν χρειάζεται ν’ αγαπάς τον Θεό κατά γράμμα, σ’αγαπάνε ούτως ή άλλως οι δικοί σου Θεοί από Β, ο Bond, ο Beckett, ο Brecht, ο Berkoff, ο Barker και ο Pinter.
Σταμάτα να λες σε όλα ναι, για να καταλαβαίνεις αργότερα ότι ήταν ένα μεγάλο όχι.
Σταμάτα να σκέφτεσαι παραπάνω, να είσαι αισθηματοκλόπος και να ενσωματώνεις τον πόνο των άλλων μέσα στον δικό σου.
Σταμάτα να σκάβεις βαθειά μέσα σου συνέχεια, σιγά σιγά με τα χρόνια θα τα ανακαλύψεις όλα.
Υπάρχει γαμώτο λόγος να ζεις, όχι ένας, πολλοί.

Πάω να πάρω την φλουοξετίνη μου να μουδιάσω και σήμερα μερικά συναισθήματα. Καληνύχτα Σάρα γλυκειά μου…

Passion theater_Sara Kein_Psyxwsh (8)

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση “Σάρα Κέιν – Ψύχωση 4:48 – Κοίτα με” Εδώ

Ανακοίνωση του Ελληνικού Φεστιβάλ για την απώλεια του Δημήτρη Μαρωνίτη

Το Ελληνικό Φεστιβάλ και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος εκφράζουν τη βαθύτατη θλίψη τους για το θάνατο του σπουδαίου δασκάλου, φιλoλόγου, μεταφραστή, αρθρογράφου και δοκιμιογράφου Δημήτρη Μαρωνίτη. Η προσφορά του στα ελληνικά γράμματα και στον πολιτισμό υπήρξε καθοριστική και ανεκτίμητη. Οι μεταφράσεις του Δημήτρη Μαρωνίτη συχνά πλαισίωσαν με τρόπο μοναδικό τις παραστάσεις του Φεστιβάλ Επιδαύρου και όχι μόνο.

Το Ελληνικό Φεστιβάλ εκφράζει τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια και τους οικείους του.

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ one man show «ΟΛΟΙ ΕΝΑ» στην Τρίπολη και στο 26ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΧΑΙΑΣ ΗΛΙΔΑΣ

«Όλοι ένα» Φίλα με

Μετά το  Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, μετά τη Θεσσαλονίκη, μετά το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ο Σταμάτης Κραουνάκης στην Τρίπολη (Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016) και στο 26ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΧΑΙΑΣ ΗΛΙΔΑΣ στο Θέατρο Αρχαίας Ήλιδας (Τρίτη 19 Ιουλίου 2016)!

«Όλοι Ένα» Φίλα με, η βραδιά που έγραψε στις καρδιές μας!
«Όλοι ένα» Φίλα με.

Το ζήσανε και το χειροκρότησαν όλοι.
Το κοινό μας, οι φίλοι, οι δημοσιογράφοι, τα social media, πολιτικοί, έγιναν Όλοι Ένα.
Η δυναμική συμμετοχή και το ταλέντο των πέντε νέων καλλιτεχνών Χρήστου Γεροντίδη, Σάκη Καραθανάση, Κώστα Μπουγιώτη, Γιώργου Στιβανάκη, Χάρη Φλέουρα, του μαέστρου μας  Άρη Βλάχου και των εξαιρετικών μουσικών μας Βάϊου Πράπα και Γιώργου Ταμιωλάκη, οι φωτισμοί του Κώστα Μπλουγουρά και το σκηνικό του Γιάννη Μουρίκη που μάγεψαν το κοινό, τα υπέροχα κοστούμια της Μαρίας Καραπούλιου, όλοι οι τεχνικοί  και συνεργάτες, οι χορηγοί μας, όλοι μαζί όλοι ένα κατάφεραν αυτή η παράσταση να είναι μία μικρή νίκη Αγάπης.

Όλοι ένα.
Αρχηγός ο Έρωτας.
Τρεις γενιές τραγούδια.
Κοινή πορεία με τα αισθήματα και τα όνειρα των ζευγαριών, των μοναχικών, των ερωτευμένων.
Όλα αυτά τα τραγούδια που μας κάνανε συνοδοιπόρους στα χρόνια και μου δώσανε διαβατήριο στις παρέες των νέων, στις συντροφιές, στα σπίτια των Ελλήνων.
Ας πούμε σώζω στο σκληρό δίσκο εκείνα που θα ‘παιρνα μαζί μου.
Τα απαραίτητα για ένα παγκόσμιο ταξίδι..
Επιλογή από λατρεμένα αλλά και κρυφά ενωμένα με ρετσιτατίβα και σπουδαία μικρά ποιητικά κείμενα βαφτισμένα στη μουσική που δε σταματάει ποτέ.
Σουΐτα αισθημάτων, λειτουργικό της Αγάπης..
Τόσα βράδια μια ζωή..
Για δύο ώρες στο πιάνο μου και παντού, ανάμεσά σας, με καλεσμένους τρεις θαυμάσιους συνεργάτες, Άρης Βλάχος μουσική διεύθυνση-πλήκτρα, Βάϊος Πράπας  λαϊκά έγχορδα-κιθάρα, Γιώργος Ταμιωλάκης βιολοντσέλο και πέντε αγγέλους συμπαραστάτες, δυνατούς καλλιτέχνες και δοσμένους στην τέχνη τους ολόψυχα.

Αλφαβητικά: Χρήστος Γεροντίδης, Σάκης Καραθανάσης, Κώστας Μπουγιώτης, Γιώργος Στιβανάκης και ο Χάρης Φλέουρας.

«Ότι και να γίνει, όσο και μοντέρνοι να μας νοιάζει να γίνουμε, αυτό που μας ενώνει με τη ρίζα ενός κινήματος, είναι αυτό που χωρίς να το επιδιώξουμε… κρυφά και ταπεινά μας ένωσε με τα όνειρα των διπλανών μας…»

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :
Σκηνικό : Γιάννης Μουρίκης
Φωτισμοί : Κώστας Μπλουγουράς
Κοστούμια : Μαρία Καραπούλιου
Ήχος : Δημήτρης Σωτηρόπουλος + Κώστας Χριστοφής
Βοηθός σκηνοθέτη: Χρήστος Μουστάκας
Παραγωγή :  Ομάδα Ελληνικού Μουσικού Θεάτρου –Σπείρα Σπείρα
Οργάνωση παραγωγής : Ελένη Συροπούλου
Προβολή & Επικοινωνία : Δέσποινα Κραουνάκη
Σχεδιασμός προγράμματος : Χρήστος Μουστάκας

Το τραγούδι  «Για σένα» που ανοίγει την παράσταση και  γράφτηκε ειδικά γι αυτήν, αγαπήθηκε μέσα σε λίγες μέρες από όλα τα μέσα και καταχειροκροτήθηκε από τους θεατές.

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016
Θέατρο Άλσους Αγίου Γεωργίου, Τρίπολη

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21.15
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ : Γενική Είσοδος  16€, Νεανικό/φοιτητικό έως 26 ετών, άνεργοι, ΑΜΕΑ 12 €
Ηλεκτρονική προπώληση Viva.gr – 11876 & Music Center Τ. 2710224545

Τρίτη 19 Ιουλίου 2016
Αρχαία Ήλιδα
26ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΧΑΙΑΣ ΗΛΙΔΑΣ
Θέατρο Αρχαίας Ήλιδας

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21.15
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ : Γενική Είσοδος  16 €, Νεανικό/φοιτητικό έως 26 ετών, άνεργοι, ΑΜΕΑ 12 €
Ηλεκτρονική προπώληση Viva.gr – 11876 &
“Βιβλιοπανόραμα” Διάκου Αθανάσιου 4 & Ερμού Αμαλιάδα T.2622021221
“Βιβλιοχώρος” Φιλικής εταιρείας 2, Αμαλιάδα Τ. 26220 21770
Βιβλιοπωλείο Κορκολής Ερμού 3 Πύργος  Τ. 2621022674
Οπτικά Zoel Εθνικής Αντιστάσεως 1 Λεχαινά Τ. 26230 22888
Βάρδα Πατρών Πύργου 78 Τ. 26230 73727

BA5Y1915

Ανοικτή ακρόαση για το έργο «Tres» του Juan Carlos Rubi

Ανοικτή ακρόαση θα πραγματοποιηθεί για τις ανάγκες του έργου «Tres» του Juan Carlos Rubio που πρόκειται να παρουσιαστεί από τα μέσα Νοεμβρίου στο Θέατρο Όλβιο, σε σκηνοθεσία Γιάννη Λασπιά κάθε Τετάρτη και Πέμπτη.

Η ακρόαση θα πραγματοποιηθεί στις 19 Ιουλίου από τις 10.00 π.μ ως τις 16.00 μ.μ στο θέατρο Γκλόρια Μικρό (Ιπποκράτους 7, πλησίον μετρό Πανεπιστημίου) και αφορά επαγγελματίες ηθοποιούς, άντρες ηλικίας 30 με 35 και γυναίκες 35 με 40.

Δεν απαιτείται προετοιμασία μονολόγου, θα αναγνωστούν αποσπάσματα από το έργο. Η προσκόμιση βιογραφικών και φωτογραφιών απαραίτητη.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Πληροφορίες στο τηλ: 6974063551

Το έργο
Η Ισπανική κωμωδία “Tres” έκανε παγκόσμια πρεμιέρα εκτός Ισπανίας. Ανέβηκε για πρώτη φορά στο Σαντιάγο της Χιλής στις 21 Μαρτίου του  2005, κι από τότε έχει διαγράψει μια λαμπρή πορεία: έχει μεταφραστεί σε επτά γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά, βασκικά, πολωνικά, πορτογαλικά και ελληνικά) κι έχει παρασταθεί, εκτός από την Ισπανία, στο Πουέρτο Ρίκο, τις ΗΠΑ, την Κόστα Ρίκα, τη Βενεζουέλα, την Αργεντινή και την Ιταλία.

Αυτή την εποχή, το “Tres” παίζεται στην Ισπανία και την Αργεντινή, ενώ για τη σεζόν 2016-2017, έχουν προγραμματιστεί παραγωγές του έργου, εκτός από την Ελλάδα, στη Βραζιλία, την Κολομβία και τη Δομινικανή Δημοκρατία. Το βραβευμένο έργο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μετάφραση Δημήτρη Ψαρά.

Για περισσότερες πληροφορίες για το έργο, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του θεατρικού συγγραφέα στο διαδίκτυο www.juancarlosrubio.com, η οποία διατίθεται στα ισπανικά, τα γαλλικά και τα αγγλικά.

Η υπόθεση
Η Ροθίο, η Νούρια και η Άντζελα, τρεις γυναίκες που μόλις μπήκαν στα 40, παλιές φίλες και συμμαθήτριες στο σχολείο, βρίσκονται μετά από είκοσι τρία ολόκληρα χρόνια  σ’ ένα reunion με απρόβλεπτη εξέλιξη.

Επιτυχημένες επαγγελματικά, αλλά μόνες στην προσωπική τους ζωή, αποφασίζουν να πάρουν την τύχη στα χέρια τους και να θέσουν σε εφαρμογή το σχέδιό τους: να βρουν τον ιδανικό άντρα που θα τις βοηθήσει να πραγματοποιήσουν το μεγάλο τους όνειρο που δεν είναι άλλο απ’ το να γίνουν μητέρες πριν είναι πολύ αργά.

Η αναζήτηση ξεκινά, o τέλειος άντρας, σε εμφάνιση και χαρακτήρα, εντοπίζεται και το μόνο που μένει είναι να μπορέσουν να τον πείσουν να τους χαρίσει μερικά… σπερματοζωάρια, ώστε να μείνουν έγκυες και οι τρεις!

«Xoρεύοντας στο σκοτάδι» με την Pavlina Styl στο Νομισματικό μουσείο Πέμπτη 21 Ιουλίου 2016

Η περφόρμερ Παυλίνα Στυλιανού με το τζαζ κουαρτέτο της θα μας παρασύρει με την αισθαντική φωνή της σε μια βραδιά αφιερωμένη στον έρωτα, το απαγορευμένο και τη διαφθορά, την Πέμπτη 21 Ιουλίου, στον κήπο του Νομισματικού Μουσείου (Ιλίου Μέλαθρον), στην τελευταία της μουσική πρόταση για αυτή τη σεζόν με τίτλο «Danser dans le Noir».

Από τα ακούσματα της Μπέλ Επόκ και του μεσοπολεμικού Βερολίνου ως το Dark Cabaret του σήμερα, το πρόγραμμα θα ταξιδέψει τους θεατές στους ρυθμούς του swing-cabaret, του tango, του valse και της jazz μέχρι η ψυχή τους να επιστρέψει ξανά στην φανταστική χώρα της επιθυμίας και να χορέψει μαζί με τους J. Brel, Ε. Piaf, Μ. Dietrich, Κ. Weill, J. Kander, Σ. Κραουνάκη, Γ. Σπανό κ.α.

Συντελεστές :
Παυλίνα Στυλιανού / Pavlina Styl: φωνή
Μάνος Κιτσικόπουλος: πιάνο
Παναγιώτης Καψαμπέλης: κιθάρα
Αντώνης Αρβανίτης: κοντραμπάσο
Σεραφείμ Τουρίκας: ντραμς

Επιμέλεια παραγωγής : Παυλίνα Στυλιανού
Facebook page: https://www.facebook.com/Παυλίνα-Στυλιανού-Pavlina-Styl-471372359699429/timeline/

Παράσταση:
“Danser dans le Noir”
Swing
Cabaret Live

Στο Νομισματικό μουσείο
Διεύθυνση
: Πανεπιστημίου 12, Αθήνα

Ημέρα: Πέμπτη 21 Ιουλίου 2016
Ώρα έναρξης: 21:00

Πληροφορίες – Κρατήσεις: Tηλέφωνο: 2103610067–email: nma.garden@gmail.com
Facebook: Nomismatiko Mouseio Garden

Είσοδος ελεύθερη

Ευχαριστούμε πολύ τους Χορηγούς Επικοινωνίας της παράστασης

GALAXY 92 FM http://www.galaxy92.gr/,

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ http://www.naftemporiki.gr/,

LIFE http://www.life.gr,

CULTURENOW http://www.culturenow.gr/,

WEBMUSIC.GR http://webmusic.gr/,

ALL4FUN http://www.all4fun.gr/,

POLISPRESS http://www.polispress.gr/,

ART AND PRESS http://artandpress.gr/,

JAZZ ON LINE http://jazzonline.gr/,

PASSIONTHEATER http://passiontheater.gr/,

KALLITEXNES http://www.kallitexnes.gr/,

ROCKANDROLL http://www.rockandroll.gr/,

NYXTOSCOPIO http://nuxtoskopio.blogspot.gr/,

MUSICCAFE http://www.musicafe.gr/

ΑΦΙΣΑ PAVLINA STYL