Blog

3ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων

Χορός στη Στέγη

3° φεστιβάλ νέων χορογράφων
23 – 24 ΜΑΡΤΙΟΥ 2016

Ευαγγελία Κολύρα, 10,000 litres (Μικρή Σκηνή | 19:00)
http://www.sgt.gr/gre/SPG1618/

Χάρης Κούσιος, lacrimal (Κεντρική Σκηνή | 20:30)
http://www.sgt.gr/gre/SPG1619/

Ιωάννα Αγγελοπούλου, Παλάμη με Παλάμη (Μικρή Σκηνή | 22:00)
http://www.sgt.gr/gre/SPG1620/
Όπως και στις δύο προηγούμενες διοργανώσεις του Φεστιβάλ, σταθερή παρουσία έχουν και αυτή τη χρονιά οι Έλληνες της διασποράς, που δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους στην καλλιτεχνική σκηνή της Ευρώπης, αλλά και εγχώριες δυνάμεις που καταθέτουν το στίγμα τους διαμορφώνοντας τις τάσεις στο σύγχρονο ελληνικό χορό. Στην ίδια λογική, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στρέφεται για πρώτη φορά στο καλλιτεχνικό δυναμικό της Κύπρου, προσδοκώντας να ανοίξει ένα διάλογο που πριμοδοτεί και υποστηρίζει τα ανοιχτά σύνορα στην τέχνη.
Οι τρεις παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ, στις 23 και 24 Μαρτίου στην Κεντρική και στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, με διαφορετικό ύφος και προσανατολισμό η καθεμία, καλύπτουν ένα ευρύ θεματικό φάσμα. Με αφετηρία το διεπιστημονικό ενδιαφέρον της, η Ευαγγελία Κολύρα επικεντρώνεται στην αναπνοή για να ερευνήσει, όχι μόνο τις τεχνικές πρόσληψης του σώματος, αλλά και τις συνδηλώσεις που προκύπτουν από τη διαχείριση μιας τόσο οργανικής λειτουργίας. Η δουλειά της Ιωάννας Αγγελοπούλου, από την άλλη, έχει φιλοσοφικό και μυθολογικό υπόβαθρο, καθώς μέσα από το πρίσμα της Θεογονίας του Ησίοδου πειραματίζεται με τις έννοιες του χώρου, της σωματικής επαφής, της αντίστασης και της παραίτησης. Τέλος, ο Χάρης Κούσιος συμπράττει με έναν σπουδαίο μουσικό της γενιάς του, τον Δημήτρη Σκύλλα, σε ένα τολμηρό εγχείρημα στη Μεγάλη Σκηνή της Στέγης, στο οποίο επαναπροσδιορίζουν την έννοια του μοιρολογιού, της αέναης περιπλάνησης και του πάσχοντος σώματος.
Για τρίτη χρονιά, λοιπόν, νέες παραγωγές αλλά και δείγματα γραφής που έχουν υλοποιηθεί με την υποστήριξη αναγνωρισμένων κέντρων χορού της Ελλάδας και του εξωτερικού παρουσιάζονται σε ένα διήμερο Φεστιβάλ που επιχειρεί να αφουγκραστεί τον παλμό της εποχής, να προβληματίσει σε σχέση με την αναγκαιότητα της τέχνης και να εντείνει το διάλογο με τον θεατή.

Σύλληψη και Καλλιτεχνική Διεύθυνση Φεστιβάλ: Κάτια Αρφαρά

Passion theater_vraveio Xorn 1

Απονομή του “Θεατρικού Βραβείου Δημήτρης Χορν” για το 2016

Τη Δευτέρα 7 Μαρτίου και ώρα 20:00 (είσοδος ελεύθερη για το κοινό), στο Θέατρο Χορν (Αμερικής 10, Αθήνα) θα κληθεί να παραδώσει τον χρυσό σταυρό του Δημήτρη Χορν, ο περσινός νικητής του “Βραβείου Χορν”, Μιχάλης Σαράντης στον νέο βραβευθέντα.

Ο πρόεδρος της επιτροπής Κώστας Γεωργουσόπουλος θα ανοίξει την εκδήλωση και θα χαιρετήσει ο Σταμάτης Φασουλής ως μέλος (τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής είναι η Ξένια Καλογεροπούλου, η Λυδία Κονιόρδου και η δημοσιογράφος Αντιγόνη Καράλη). Σκηνοθετική επιμέλεια Γιώργος Λύρας.

Οι τέσσερις υποψήφιοι του 2016 (με αλφαβητική σειρά) είναι οι κάτωθι :

  • Κωνσταντίνος Ασπιώτης για το ρόλο του Φρανκ-ν-Φέρτερ (Frank ‘n’ Furter) στο μιούζικαλ του Richard o’ Brien «Rocky Horror Show», σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου (Rex)Passion theater_Aspiwths-Dr Frunk
  • Κωνσταντίνος Γώγουλος για: το ρόλο του Φρανκ Χάντερ στην «Εκδοχή του Μπράουνινγκ» του Τέρενς Ράττιγκαν, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη (Εμπορικόν) και το ρόλο του Τζιμ Ο΄Κόνορ στον «Γυάλινο Κόσμο» του Τεννεσσή Ουίλλιαμς, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη (Εμπορικόν)Passion theater_Konstantinos Gwgoulos
  • Αργύρης Πανταζάρας για την ερμηνεία του: στον μονόλογο «ΑΩ» σε διασκευή και σκηνοθεσία δική του (Θέατρο της Οδού Κυκλάδων –Λευτέρης Βογιατζής) και για το ρόλο του Τρελλού στο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ «Βασιλιάς Ληρ», σε σκηνοθεσία Τομάζ Παντούρ (Πειραιώς 260)Passion theater_Argyris Pantazaras
  • Γιώργος Παπαγεωργίου για το ρόλο του Babe (Μπέμπης) στο έργο του Τζεζ Μπάτεργουορθ «Mojo», σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου (Πόρτα)Passion theater_George Papageorgiou

    May the best man win

Για την ιστορία οι προηγούμενοι νικητές ήταν:

  • 2001 Δημήτρης Ήμελλος (για την ερμηνεία του στο έργο Φρεναπάτη του Τ. Κούσνερ, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού)
  • 2002 Αργύρης Ξάφης (για την ερμηνεία του στο έργο Το στρίψιμο της Βίδας του Χένρι Τζέιμς, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου)
  • 2003 Χρήστος Λούλης (για την ερμηνεία του στο έργο Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη)
  • 2004 Κώστας Βασαρδάνης (για την ερμηνεία του στο έργο Ο Ξεριζωμός του Μπράιαν Φρίελ, σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα)
  • 2005 Νίκος Καρδώνης (για την ερμηνεία του στο έργο δραματοποιημένης ποίησης Αυτό που δεν τελειώνει-Eκδοχή ΙΙ, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού)
  • 2006 Κώστας Γάκης (για την ερμηνεία του στο έργο Κατσαρίδα κείμενο και σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου)
  • 2007 Γιάννος Περλέγκας (για την ερμηνεία του στο έργο Το Γάλα του Βασίλη Κατσικονούρη, σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη)
  • 2008 Θανάσης Αλευράς (για την ερμηνεία του στο έργο Ήρωες κείμενο και σκηνοθεσία της Ελένης Γκασούκα)
  • 2009 Μάκης Παπαδημητρίου (για την ερμηνεία του στο έργο Motortown του Σάιμον Στίβενς, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου)
  • 2010 Μιχάλης Οικονόμου (για την ερμηνεία του στο έργο Το σφαγείο του Ιλάν Χατσόρ σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου)
  • 2011 Θάνος Τοκάκης (για την ερμηνεία του στο έργο Δωδέκατη νύχτα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου)
  • 2012 Δημήτρης Λάλος (για την ερμηνεία του στο έργο Λα Τσούνγκα του Μάριο Βάργκας Λιόσα, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη)
  • 2013 Χάρης Φραγκούλης (για την ερμηνεία του στο έργο Όταν έκλαψε ο Νίτσε του Ίρβιν Γιάλομ, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου)
  • 2014 Γιώργος Χρυσοστόμου (για την ερμηνεία του στο έργο Mistero Buffo του Ντάριο Φο, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου)
  • 2015 Μιχάλης Σαράντης (για την ερμηνεία του στο έργο Φλαντρώ και για τον ρόλο του Αγγελιοφόρου στον Ιππόλυτο του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία και τα δύο της Λυδίας Κονιόρδου).
Passion theater POKA (2)

Περί έρωτος και άλλων δαιμονίων συζήτηση με την Κέλλυ Πήλιουρα, σκηνοθέτη της παράστασης “ΠόΚα”

10945870_10153054393364691_3752937194273345367_oΥπεύθυνη Συνέντευξης: Άννα Μαύρου (Anna Black)

Στο φουαγιέ του φιλικού θέατρου 104 στο Γκάζι, συναντήσαμε την σκηνοθέτη και υπεύθυνη για το κείμενο της παράστασης «ΠόΚα», Κέλλυ Πήλιουρα, που ξεκίνησε να παρουσιάζεται στις 10 Φεβρουαρίου και παίζεται κάθε Τετάρτη και Πέμπτη.

Καλησπέρα Κέλλυ! Το έργο σου καταπιάνεται με την αγάπη δύο σημαντικών ανθρώπων και λογοτεχνών, της Μαρίας Πολυδούρη και του Κώστα Καρυωτάκη (από τις πρώτες συλλαβές των επιθέτων τους φτιάχνεται η λέξη ΠόΚα που βάφτισες και την παράσταση σου). Πόσο και πώς σε έχει επηρεάσει η ζωή και το έργο τους ώστε να θελήσεις να αφιερώσεις ένα έργο σε εκείνους;

Κέλλυ Πήλιουρα: Η ΠόΚα γεννήθηκε μέσα από την εποχή της. Κοιτάζοντας πίσω, είδα στοιχεία του παρελθόντος, να ταιριάζουν τόσο πολύ στο σήμερα και να εγκλιματίζονται εύκολα στην εποχή μας. Επηρεασμένη κυρίως από τον Καρυωτάκη, θέλοντας να γράψω ένα έργο για εκείνον, συναντούσα μέσα του, κυρίως υποσυνείδητα, συνεχώς την Πολυδούρη. Περνώντας ο καιρός και συλλέγοντας όλα τα στοιχεία που θα με οδηγούσαν στην γραφή του έργου, ανακάλυψα πόσο σημαντικός ήταν ο ένας για τον άλλον και πόσο η ζωή τους επηρέασε, το έργο τους. Συνεπώς με κάποιον τρόπο επηρεάστηκα και η ίδια. Η ΠόΚα πήρε ζωή, μέσα από την ζωή τους. Δύο προσωπικότητες σαν αυτές που έντυναν, την Πολυδούρη και τον Καρυωτάκη δεν μπορούν, παρά να σου προκαλέσουν, τόσο δυνατά συναισθήματα και να σε οδηγήσουν, οι ίδιοι στα μονοπάτια της ιστορίας τους, ατομικά ο καθένας αλλά ταυτόχρονα και οι δύο μαζί.

Μάλλον «δεν σε σκοτώνουν διαρκώς οι θεατές» γιατί το έργο σου παίζεται ξανά και ξανά. Θέλεις να μας μιλήσεις λίγο για την διαδρομή του, πότε και πού πρωτοξεκίνησε να παίζεται, πού παίχτηκε ακολούθως;

Κέλλυ Πήλιουρα: Ξεκινήσαμε τον περασμένο Φεβρουάριο στο ”Από Μηχανής Θέατρο”. Στη συνέχεια με μεγάλη μας χαρά, δεχτήκαμε την πρόταση, να συμμετέχουμε στο πρώτο IN PORT FESTIVAL που διοργάνωσε το ”Δημοτικό Θέατρο Πειραιά”. Η απήχηση του κόσμου ήταν μεγάλη και έτσι συνεχίσαμε ως θεατρικό αναλόγιο στο OPEN SEPTEMBER 4, στα πλαίσια του φεστιβάλ που διοργανώνει το ”Θέατρο VAULT”. Μετά ήρθε το ”Θέατρο 104”. Άνθρωποι αγαπημένοι, που τους ήξερα και με ήξεραν, κάτι σαν θεατρικό σπίτι, έτσι το βλέπω, μιας και ξεκίνησα από εδώ την πρώτη μου συνεργασία με την ”Ομάδα Τεχνικό”. Φυσικά και η χαρά ήταν μεγάλη και το μέρος το κατάλληλο για να κλείσει εδώ αυτός ο κύκλος, σκέφτηκα. Έτσι λοιπόν συνεχίζουμε και κάθε παράσταση που περνάει μας φέρνει όλο και πιο κοντά, σ’ ένα ευχαριστώ.

Είναι η πρώτη σου σκηνοθετική δουλειά αλλά παίζεται χρόνια, θεωρείς ότι το έχεις εξελίξει σκηνοθετικά ή ακολουθείς πιστά την ίδια σκηνοθετική γραμμή με την οποία ξεκίνησες;

Κέλλυ Πήλιουρα: Το χρόνια είναι λίγο βαρύγδουπο και με αγχώνει κάπως. Είναι η πρώτη μου σκηνοθετική δουλειά, πάνω σε δικό μου κείμενο και ομολογουμένως κάθε χρόνος, φέρνει μαζί του και νέες απαιτήσεις. Μαζί με το έργο που ωριμάζει, ωριμάζουμε και οι ίδιοι, το υλικό αλλάζει, αυτά που συμβαίνουν γύρω μας αλλάζουν, με αποτέλεσμα, οι απαιτήσεις να γίνονται μεγαλύτερες και να δημιουργούν από μόνες τους, την κινητήρια δύναμη να συνεχίσεις. Στο Θέατρο, δεν υπάρχει μία γραμμή, δεν υπάρχει καν γραμμή, όλα μετατοπίζονται και όλα αλλάζουν, ακόμη και εμείς οι ίδιοι πρέπει να αλλάζουμε, να βγαίνουμε από τον εαυτό μας και να βλέπουμε τα πράγματα κάθε φορά, από άλλη οπτική γωνία. Πρέπει να βράζουμε στο καζάνι της σκηνής, όπως το φαΐ στην κατσαρόλα. Η μόνη αρχή που προσπαθώ να κρατάω πάντα σαν οδηγό μου, είναι να μην ξεχνάω. Δεν πρέπει να ξεχνάμε τις εποχές και τα γεγονότα του παρελθόντος, είναι ο φωτεινός σηματοδότης της μνήμης που ορίζει την προσωπικότητα μας.

Passion theater POKA (1)«Εἶναι ἐδῶ; Εἶναι ἐκεῖ; Ἔφυγε; Θά ῾ρθει; Ποῦ εἶναι; Ἡ τελευταία;» Ένας ανικανοποίητος έρωτας μιας γυναίκας και ενός άνδρα. Τι, κατά την γνώμη σου, τον κάνει τόσο μοναδικό ώστε να έχει χαραχτεί στην συνείδηση όλων μας;

Κέλλυ Πήλιουρα: Όλοι οι έρωτες κρύβουν μέσα τους το ανικανοποίητο. Η ολοκλήρωση είναι αυτή που αλλάζει την μορφή του και τον κάνει μοναδικό. Η συνείδηση απέναντι στον έρωτα είναι κάτι που καταλαβαίνουμε σε νεαρή ηλικία, παρόλο που τον γνωρίζουμε βρέφη ακόμα, χωρίς να μπορούμε να τον μεταφράσουμε. Από το πρώτο κλάμα της γέννησης του, ο άνθρωπος, μέχρι την τελευταία του πνοή, ζει από τον έρωτα για τον έρωτα. Έχει δημιουργηθεί από έρωτα και από έρωτα θα δημιουργήσει.

Κώστας Καρυωτάκης. Τον «φυλακίζεις» στο μεγαλύτερο μέρος της παράστασης σε αναπηρικό καρότσι. Τα παθολογικά θέματα της υγείας του ή της ψυχικής υγείας του ή συγκερασμός τους τον καθηλώνουν και τον καθιστούν ανάπηρο;

Κέλλυ Πήλιουρα: Τον καθηλώνω λέτε; Έχω εντελώς διαφορετική θέση απέναντι τον ορισμό της αναπηρίας. Πρώτος ο Ιπποκράτης το 400 π.Χ. ήταν η αιτία για την αποδοχής της αναπηρίας και το έναυσμα για τις πρώτες οργανωμένες προσπάθειες κατανόησης. Αργότερα ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης είχαν αναφερθεί πολλές φορές στην αναπηρία και πιο συγκεκριμένα στο πως θα μπορούσαν να αναπτυχθούν οι δεξιότητες αυτής. Τι στ’ αλήθεια είναι η αναπηρία και γιατί πρέπει να χαρακτηρίζεται καθηλωτική; Καθηλωτική είναι μόνο η σκέψη και η στάση ζωής μας, αυτό ορίζει την καθήλωση μας και όχι ένα αμαξίδιο. Για να απαντήσω στο ερώτημά σας και να γίνω πιο συγκεκριμένη, η δική μου ματιά απέναντι στην δράση του Καρυωτάκη επί σκηνής, είναι η απόλυτη ελευθερία. Από την θέση αυτή, δεν ορίζονται τα ψυχικά ή τα συναισθηματικά προβλήματα ενός ατόμου, άλλωστε στο έργο την θέση αυτήν την διεκδικούν και οι δύο με έναν τρόπο και με ένα άλλον τρόπο, κάνουν την καθήλωση-ελευθερία. Δοκιμάζουν και δοκιμάζονται, όπως όλοι μας άλλωστε.

Μαρία Πολυδούρη. Θα χρησιμοποιήσω μία κοινοτυπία «πολύ μπροστά από την εποχή της» αλλά ίσως είναι από τις λίγες γυναίκες που της αξίζει αυτή η προσφώνηση. Πώς μεταλαμπάδευσες στο έργο σου αυτή της την ιδιαιτερότητα;

Κέλλυ Πήλιουρα: Νομίζω πως η γνώση που άφησε πίσω της η Πολυδούρη, είναι ακριβώς ο ορισμός της λέξης μεταλαμπαδεύω. Υπάρχουν σημεία δράσης, στο έργο που φωτίζουν την πλευρά αυτή του χαρακτήρα της. Βασικό και τελικό στοιχείο όμως, θεωρώ πως είναι ο λόγος. Το κείμενο. Μέσα από το κείμενο ξεχωρίζει το διαφορετικό που είχε η ίδια, απέναντι στην εποχή της.

Ποιος ο ρόλος του έρωτα και της αγάπης στην ζωή σου;

Κέλλυ Πήλιουρα: Δύσκολος και ανήσυχος, πιστός και ακριβός. Τον αναζητώ και τον βρίσκω μέσα από τα πιο απλά πράγματα. Προσπαθώ να ζω από αυτόν και να τον ζωντανεύω συνέχεια. Άμα κοιμηθεί ο έρωτας, κοιμάται και η ψυχή μας. Κατά τον μύθο, ο Έρως, είναι ο μυστικός εραστής της Ψυχής.

Θέλεις να μας μιλήσεις για τα υπόλοιπα επαγγελματικά σου σχέδια;

Κέλλυ Πήλιουρα: Υπάρχουν μελλοντικά σχέδια, τα οποία δεν είναι ανακοινώσιμα. Αυτό που μπορώ να πω, είναι πως θα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από την ΠόΚα. Με χαρά να ξανανταμώσουμε και να τα συζητήσουμε.

Σου ευχόμαστε τα καλύτερα και πάντα δουλειές τόσο επιτυχημένες σαν αυτή.

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση Εδώ

Passion theater_PoKa

 

TAXIDI DEYTERH ATOMIKH EK8ESH ZWGRAFIKHS MIMH PLESSA ,passiontheater

ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ Δεύτερη ατομική έκθεση Ζωγραφικής με τίτλο «Ταξίδι»

ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ
Δεύτερη ατομική έκθεση Ζωγραφικής με τίτλο
«Ταξίδι»

Εγκαίνια έκθεσης: Τρίτη 22 Μαρτίου στις 19:30
Διάρκεια Έκθεσης: Από την Τρίτη 22 Μαρτίου έως το Σάββατο 16 Απριλίου

Η Γκαλερί Έρση την Τρίτη 22 Μαρτίου 2016 και ώρα 19:30 παρουσιάζει τη δεύτερη ατομική έκθεση Ζωγραφικής του Μίμη Πλέσσα με τίτλο «Ταξίδι».
Ο Μίμης Πλέσσας συνεχίζει την προσωπική του διαδρομή στην πλαστικοζωγραφική, όπως την αποκαλούσε ο ακαδημαϊκός, Χρύσανθος Χρήστου, και ως εικαστικός συνθέτει υλικά του περιβάλλοντος χώρου του, δίνοντας σε αυτά μια δική του πνοή και δημιουργώντας ένα λεξιλόγιο του δικού του ονείρου. Βάρκες και ιστιοφόρα που αρμενίζουν, κήποι που ανθίζουν πίσω από τις νησιώτικες ξερολιθιές, βράχοι στην θάλασσα που δέχονται την μανία της φύσης με εγκαρτέρηση.
Αυτά που όλα μαζί μορφοποιούν το Ταξίδι του.

Ο ποιητής Δημήτρης Χιωτόπουλος γράφει για αυτό:

Ταξίδι
Το καράβι έσχιζε την υδάτινη επιφάνεια.
Κάρφωνε τη σελήνη με το κατάρτι
– μια χούφτα τριαντάφυλλο –
άβουλο φως που ξεθωριάζει
στο αλμυρισμένο φινιστρίνι.
Μια παράξενη νυχτιάτικη γυαλάδα
λευτέρωσε το πουλί.
Πέταξε μαζί του ψηλά.
Ξημέρωσε.

Από την ποιητική συλλογή Λευκή Γραμμή, 1989 , Εκδόσεις Δωρικός .

Στην έκθεση συμμετέχει και η Ελεάνα Πλέσσα με ένα έργο εμπνευσμένο από την επικαιρότητα και τα πρωτοσέλιδα των ημερών, με τίτλο “Ταξίδι στην Ελπίδα”.

Γκαλερί Έρση
Κλεομένους 4 – Κολωνάκι
Τηλ.-Φαξ: 2107220231
www.ersi.gr
galersi@ath.forthnet.gr, galleryersi@gmail.com (press),
Ώρες λειτουργίας ׃ Δευτέρα – Παρασκευή 11.00 – 14.30 & 17.00-20.00
Σάββατο 11.00 – 14.30
Κυριακή κλειστά

 

texni-site-banner

Ημερίδα στη Στέγη

Τέχνη, Ελευθερία, Λογοκρισία

8 MΑΡΤΙΟΥ 2016, Κεντρική Σκηνή, 17:00

Για άλλη μία φορά σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ευρώπη, γινόμαστε μάρτυρες μιας «σκλήρυνσης» της στάσης απέναντι στην καλλιτεχνική ελευθερία. Άλλοτε αφορμή είναι ένα «άσεμνο» ή «βλάσφημο» έργο, άλλοτε αφορά το πολιτικό περιεχόμενο παραστάσεων, ταινιών ή άλλων έργων τέχνης. Μήπως η πολιτική ορθότητα έχει φτάσει να οδηγεί σε αυτο-λογοκρισία; Είναι επικίνδυνο να ενσωματώνονται ακραίες ιδέες ή δηλώσεις σε ταινίες, θεατρικά έργα και εικαστικές εγκαταστάσεις; Μήπως κάποιοι ταυτίζουν καταχρηστικά το έργο τέχνης με τις ιδέες ή τις εικόνες που ενσωματώνει ως υλικό; Μήπως αδυνατούν να κατανοήσουν την απόσταση που χωρίζει το έργο τέχνης από τη δήλωση ιδεολογικής τοποθέτησης; Μήπως η διαρκής επίκληση της ατομικής ευθύνης του καλλιτέχνη μπορεί να οδηγεί σε αυτο-λογοκρισία; Πώς και από ποιον τίθενται εντέλει τα όρια στην ελευθερία της έκφρασης;
Τα ζητήματα αυτά έχουν έρθει (ξανά) στο προσκήνιο πρόσφατα, τόσο στην Ελλάδα όσο και αλλού. Γι’ αυτό, στις 8 Μαρτίου, σας προσκαλούμε σε μια δημόσια συζήτηση με θέμα «Τέχνη, Ελευθερία, Λογοκρισία», στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Εκεί θα προσεγγίσουμε αυτά τα ζητήματα σε εθνικό επίπεδο, αλλά και μέσα από μια διεθνή οπτική.
Τη συζήτηση συνδιοργανώνουν η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και η Γενική Γραμματεία Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

 

Συντονισμός

Κωστής Παπαϊωάννου: Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Ξένια Κουναλάκη:
Αρχισυντάκτρια διεθνών ειδήσεων και αρθρογράφος στην εφημερίδα Καθημερινή
Ηλίας Κανέλλης: Δημοσιογράφος, εκδότης του περιοδικού The BooksJournal

Ομιλητές

Νίκος Αλιβιζάτος: Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών
Χρήστος Γραμματίδης: Δικηγόρος
Πηγή Δημητρακοπούλου: Σκηνοθέτρια
Σταύρος Ζουμπουλάκης: Συγγραφέας, Πρόεδρος του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος
Ηλίας Κανέλλης: Δημοσιογράφος, εκδότης του περιοδικού The Books’ Journal
Κυριάκος Κατζουράκης: Εικαστικός, σκηνοθέτης
Κώστας Κωστάκος (Old Boy): Blogger
Εύα Στεφανή: Επίκουρη Καθηγήτρια στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, σκηνοθέτρια
Δημήτρης Χριστόπουλος: Αναπληρωτής Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
Χρήστος Χωμενίδης: Συγγραφέας
Vicky Baker: Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Index on Censorship
Caroline Fourest: Φεμινίστρια συγγραφέας, σκηνοθέτρια ντοκυμανταίρ, δημοσιογράφος, ραδιοφωνική παραγωγός στο France Culture και εκδότρια του περιοδικού ProChoix
Lemine Ould M. Salem: Συν-σκηνοθέτης του ντοκυμανταίρ Salafistes
John Ralston Saul: Πρόεδρος της PEN International (2009-2015)
Kris Verdonck: Καλλιτέχνης που δραστηριοποιείται στη μεταβατική ζώνη μεταξύ εικαστικών τεχνών και θεάτρου, μεταξύ εγκαταστάσεων και περφόρμανς, μεταξύ χορού και αρχιτεκτονικής. Παρουσίασε το έργο του, Stills, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών, το 2015
Και ο Daniel Wetzel των Rimini Protokoll, με μια μαγνητοσκοπημένη δήλωση σε βίντεο

Επιμέλεια: Χρήστος Καρράς, Αφροδίτη Παναγιωτάκου, Κωστής Παπαϊωάννου 

Για τις ομιλίες των ξένων ομιλητών θα υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107
Πληροφορίες: 210 900 5 800
Τρίτη 8 Μαρτίου 2016 ώρα 17:00
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Απαιτείται κράτηση μέσω της ιστοσελίδας της Στέγης
www.sgt.gr/gre/SPG1622/

 

Don DeLillo by Joyce Ravid_p

Λέξεις & Σκέψεις

DΟΝ DELILLO

16 Μαρτίου 2016 | Κεντρική Σκηνή | 19:00

Ο Ντον Ντελίλο, ένας από τους πιο επιδραστικούς συγγραφείς των τελευταίων 30 ετών, επιστρέφει στην Ελλάδα –αγαπημένο τόπο της νιότης του– για μία συζήτηση με τον δημοσιογράφο Ηλία Μαγκλίνη στις 16 Μαρτίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
Γνήσιος ανατόμος της παράνοιας της εποχής μας, των φανερών μα και αφανών σχέσεων εξουσίας, των συλλογικών φοβιών και ατομικών εμμονών, με σπουδαία ψυχολογικά και συνάμα πολιτικά μυθιστορήματα στο ενεργητικό του, όπως τα Ζυγός, Υπόγειος κόσμος, Λευκός θόρυβος, Κοσμόπολις (που πρόσφατα μετέφερε στο σινεμά ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ), ο Ντον Ντελίλο δικαίως θεωρείται ένας από τους κορυφαίους σύγχρονους Αμερικανούς συγγραφείς.
Έχοντας εργαστεί για ένα διάστημα ως κειμενογράφος σε διαφημιστική εταιρεία της Madison Avenue στη Νέα Υόρκη (την ίδια περίοδο με τους τηλεοπτικούς Mad Men), ο Ντελίλο αφοσιώθηκε πολύ γρήγορα στην πεζογραφία, ειδικά μετά τη μεγάλη «αμερικανική τραγωδία», όπως ορίζει ο ίδιος τη δολοφονία του Προέδρου Κένεντι, με το περίφημο ερασιτεχνικό φιλμ της στιγμής του φόνου να αποτελεί θέμα ανάλυσης από τον ίδιο το συγγραφέα σε κατοπινά του έργα, στα οποία θίγει με υπόγειο, ανησυχαστικό τρόπο τη σκοτεινή δύναμη της εικόνας στην εποχή μας, πολύ συχνά σε κόντρα με αυτό που εκλαμβάνουμε ως πραγματικό ή απλώς λογικό.

Ο Ντον Ντελίλο γεννήθηκε στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης το 1936. Έχει εκδώσει μυθιστορήματα, διηγήματα και θεατρικά έργα. Είναι ο πρώτος Αμερικανός που τιμήθηκε με το Jerusalem Prize, το 1999, για το συνολικό του έργο. Άλλες σημαντικές διακρίσεις: National Book Award για το μυθιστόρημα Λευκός θόρυβος, PEN/Faulkner Award for Fiction για το Μάο ΙΙ, ενώ το μυθιστόρημα Υπόγειος κόσμος απέσπασε το Howells Medal της Αμερικανικής Ακαδημίας Γραμμάτων και Τεχνών ως το σημαντικότερο λογοτεχνικό έργο των τελευταίων ετών. Στη χώρα μας, τα βιβλία του κυκλοφορούν από τις εκδόσεις της Εστίας και τις εκδόσεις Χατζηνικολή. 

Πληροφορίες
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107
Πληροφορίες – κρατήσεις: 210 900 5 800

Κεντρική Σκηνή
Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016 | 19:00
Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις του Κύκλου «Λέξεις & Σκέψεις» είναι δωρεάν και τηρείται σειρά προτεραιότητας.
Η διανομή των δελτίων εισόδου ξεκινά 1 ώρα πριν από κάθε εκδήλωση.
Για τις ομιλίες των ξένων προσκεκλημένων υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία.

http://www.sgt.gr/gre/SPG1541/

 

 

 

stage door_passion thater

Stagedoor

Μια Ανοιχτή Πλατφόρμα για το Μουσικό Θέατρο
με στόχο την παρουσίαση στο κοινό νέων ταλαντούχων ερμηνευτών

Το Θέατρο 104, η Βαρβάρα Δούκα, η Πέννη Ρίζου και η Cindi Triantos Τrent,  παρουσιάζουν το STAGEDOOR , μια ανοιχτή πλατφόρμα για το μουσικό θέατρο, η οποία εντοπίζει, ερευνά και στηρίζει τα ταλέντα και τις δεξιότητες των νέων ερμηνευτών, ηθοποιών, τραγουδιστών, χορευτών, και όλων όσων ασχολούνται με το μιούζικαλ και με την μουσική σκηνή.

Στόχος μας είναι η διαμόρφωση μιας καλλιτεχνικής δεξαμενής ταλέντων, (talent tank) με σκοπό την ανάδειξη και την αξιοποίηση των δεξιοτήτων και των επιδόσεων των ερμηνευτών, στην υποκριτική, στο τραγούδι, στο χορό και  κίνηση, δηλαδή στο Triple Threatτου Μουσικού Θεάτρου.

Το  STAGEDOOR ανοίγει τις πύλες του την Άνοιξη του 2016, ξεκινώντας έναν πρώτο κύκλο, που περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές δράσεις, ανοιχτή ακρόαση, workshop, παράσταση:

  1. μια ανοιχτή ακρόαση , όπου κάθε ερμηνευτής, ή μικρή ομάδα καλλιτεχνών, καλείται να παρουσιάσει, ένα τραγούδι από το ρεπερτόριο του Μουσικού Θεάτρου. Η ακρόαση αφορά solo performers, ζευγάρια ή μικρή ομάδα καλλιτεχνών. Το τραγούδι μπορεί να είναι σόλο, ντουέτο ή ομαδικό. Πρέπει να περιέχει μια μικρή σκηνή, (υποκριτικό μέρος, “leadin”), μαζί με την ανάλογη κίνηση-χορογραφία, που έχει ετοιμάσει ο κάθε καλλιτέχνης. Το τραγούδι και το κείμενο μπορεί να είναι σε οποιαδήποτε γλώσσα.
    Ημερομηνία διεξαγωγής: Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016
  2. Workshop : Oι παρουσιάσεις που θα επιλεγούν, θα προχωρήσουν αμέσως στον δεύτερο κύκλο, όπου μέσα σε τέσσερις συναντήσεις – πρόβες εφαρμογής (rehearsals in workshop format), oι συμμετέχοντες με τους συντονιστές της πλατφόρμας STAGEDOOR, θα δουλέψουν από κοινού για να δημιουργήσουν ένα ενιαίο πρόγραμμα.                                                                                                  Ημερομηνίες διεξαγωγής: Παρασκευή 18 Μαρτίου και 1 & 8 Απριλίου 2016
  3. Παράσταση: το πρόγραμμα που θα προκύψει από το workshop σε καλλιτεχνική επιμέλεια των τριών συντονιστών Βαρβάρα Δούκα, η Πέννη Ρίζου και η Cindi Triantos Τrent θα παρουσιαστεί στο κοινό σε παράσταση στην Κεντρική Σκηνή του ‘Θεάτρου 104’.                                                               Ημερομηνία διεξαγωγής: Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

Φιλοδοξία και όραμα του  STAGEDOOR  είναι:
Να γνωρίσει και να αναδείξει το πολύ δυναμικό κομμάτι των νέων καλλιτεχνών που ασχολούνται με το Μουσικό Θέατρο.
Να το βοηθήσει να δημιουργήσει το δικό του κοινό και με την κατάλληλη βοήθεια να δώσει το στίγμα του στο σημερινό θεατρικό γίγνεσθαι.
Να δημιουργήσει ένα εκπαιδευμένο σύνολο που μέσα από νέα αυτοσχεδιαστικά μονοπάτια, θα κατορθώσει στο μέλλον να δημιουργήσει τη δική του πρωτότυπη παράσταση.
Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στην ανοιχτή ακρόαση του  STAGEDOOR  πρέπει να στείλουν το βιογραφικό τους σημείωμα με φωτογραφία, και οπωσδήποτε κάποιο οπτικοακουστικό υλικό, με εκτέλεση κάποιου κομματιού από μουσικό θέατρο ή τραγούδι, (link, dvd, video, videoclip, ή showreel) έως Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016 στο  mail: 104.auditions@gmail.com

Πληροφορίες στο τηλέφωνο: (210) 3455020
Επισημαίνεται ότι δεν υπάρχει περιορισμός στην εθνικότητα, καταγωγή, καθώς και στη γλώσσα των συμμετεχόντων, καθώς και των τραγουδιών που θα παρουσιαστούν.
Κοινό σημείο συνεννόησης μπορεί να είναι η αγγλική γλώσσα. 

  ΟΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ   STAGEDOOR :

Βαρβάρα Δούκα –  Σκηνοθέτης
Πέννη Ρίζου  –  Καθηγήτρια Φωνητικής και Ορθοφωνίας, Soprano – Λυρική Καλλιτέχνης.
Cindi Triantos Τrent  –  Χορογράφος, Καθηγήτρια Χορού και Μουσικού Θεάτρου.
Ακολουθούν συνημμένα τα βιογραφικά τους

 Θέατρο 104 http://www.104.gr/Official Facebook Page

Πληροφορίες
Θέατρο 104: Ευμολπιδών 41, Γκάζι, Αθήνα (μετρό Κεραμεικός) –  Τηλ. 210 3455020 – 6940290312

Η Βαρβάρα Δούκα είναι σκηνοθέτις.
Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες, Θέατρο (Υποκριτική και Σκηνοθεσία) και Ανθρωπολογία Θεάτρου.
Yπήρξε ιδρυτής και καλλιτεχνική διευθύντρια επί 10ετία [1990-2000]  της ‘Εταιρείας Θεάτρου Σελάννα.
Μερικά από τα έργα που έχει σκηνοθετήσει στην Ελλάδα και το εξωτερικό:

‘Τime Madness(κείμενα Βeckett,Ionesko,Kundera), For a piece of paper…’(τρία από τα Chamber Plays του Στρίνμπεργκ), ‘Παρέλαση’ της Λούλας Αναγνωστάκη,‘Amargaσύνθεση τριών έργων της Μαργαρίτας Λυμπεράκη, ‘Ο Στρατηγός με ςστον λαβύρινθο του’ του Γκ.Γκαρσία Μάρκες, ‘Γυναίκες και Πόλεμος’ (Ευρ.Πρόγραμμα ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ), ‘Σκοτώνουν τ’ άλογα όταν γεράσουν’ του Ο.Μακόυ, ‘Πηνελόπη’ του Τζ.Τζόυς, ‘Πασχαλινά Παιχνίδια’του Β.Ζιώγα, ‘Ατύχημα’ του Γ.Χρυσούλη, ‘Η νύχτα της Ιγκουάνα’ του Τ.Ουίλλιαμς, ‘Ο Τοίχος’ του Α.Σεβαστάκη,(Εθνικό Θέατρο),  ‘Trainspottingτου Ι.Welsh, ‘Την Ωρα που δε γνωρίζαμε τίποτα ο Ενας για τον  Αλλον’ του Πέτερ Χάντκε,  ‘Handbagτου M.Ravenhill,  ‘4 EVERτου Γ.Ηλιόπουλου, ‘Μοσκώβ- Σελήμ’ του Γ.Βιζυηνού, ‘ Θεσμοφοριάζουσες’ του Αριστοφάνη, ‘ Τάισε με , Εμμα’ του Ζ.Ρόχα, ‘ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΔΙΠΛΑΝΗΣ ΠΟΡΤΑΣ’ του Νηλ Σάιμον με τον Γ.Καπουτζίδη στο θέατρο Ιλίσσια – Μίνως Βολανάκης, ‘5 gynaikes.com,’ΠΕΡΣΕΣ’ του Αισχύλου , Διεθνές Φεστιβάλ IIFUT, Τεχεράνη, κ.ά.
Διδάσκει σε σχολές και σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό: Σκηνοθεσία Παραστατικών Τεχνών, καθώς και Υποκριτική, Αρχαία Τραγωδία και Ανθρωπολογία Θεάτρου, τa οποίa τελευταία συστηματοποίησε στην μέθοδο Performance Personal Development Training– Ολιστική Θεώρηση για ηθοποιούς και χορευτές .
Η Πέννη Ρίζου είναι επαγγελματίας τραγουδίστρια και performer, Καθηγήτρια Μουσικής και Vocal Coach.  Ειδικεύεται στην Ορθοφωνία, την ελευθέρωση της φωνής και τη φωνητική εξέλιξη και σκηνική παρουσίαση,  στο κλασσικό, μοντέρνο και musical theater ρεπερτόριο.
Διδάσκει σε σχολές,  Ωδεία και στούντιο χορού και υποκριτικής και ταυτόχρονα έχει ιδρύσει δικό της Κέντρο  εκπαίδευσης καλλιτεχνών του θεάματος και της μουσικής.
Γεννήθηκε στην Μελβούρνη. Σπούδασε μουσική στο Πανεπιστήμιο Μελβούρνης και πήρε το πτυχίο Bachelor of Education, με διάκριση. Στην Ελλάδα τελείωσε το Δίπλωμα Μονωδίας στο Ωδείο Athenaeum με την Μαρίνα Κρίλοβιτς. Συνέχισε την εκπαίδευσή της με την Βέρκα Στογιαννίδου και παρακολούθησε το Bel Canto Masterclass της Mirella Freni στην Ιταλία.
Στην Αυστραλία τραγούδησε στο επαγγελματικό γυναικείο γκρουπ Τζαζ, Five Floors Up, ήταν σολίστας  και μαέστρος στην εκμάθηση της χορωδίας για τις παραγωγές MikadoRuddigore, Gilbert & Sullivan, για το κέντρο  Gilbert Society. Τραγούδησε την Άννα στην Όπερα του Στραβίνσκι, Η Ζωή ενός Ακόλαστου, στο Θέατρο Γιούνιον, για το Φεστιβάλ Spolleto Fringe. Τραγούδησε τρεις άριες στο Ορατόριο του Χάντελ, Saul, στο Μέγαρο Μουσικής της Μελβούρνης και κέρδισε δύο βραβεία τραγουδιού στα Athanasios Karabatsos και John Apeitos Music Awards.
Στην Ελλάδα τραγούδησε με την Μαρίζα Κωχ σε σχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα.
Είναι υψίφωνος και μέλος της χορωδίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής από το 1997 και τραγούδησε ως σολίστ, την Lucy στου John Gay  το έργο, Η Όπερα του Ζητιάνου καθώς και μικρότερους ρόλους σε παραγωγές έργων όπως: Ligetti (Le Grande Macabre), Pucinni (Il Tabarro,Tosca), Βέρντι (Rigoletto),Χρήστου Γιαννούλη (Το Σκιάχτρο)
Έχει σκηνοθετήσει και  γράψει δικά της έργα, και διασκευές για Μουσικο- Θεατρικές παραστάσεις  όπως: – Zorba the Greek, Τα 7 Θανάσιμα Αμαρτήματα ,Τα Παιχνίδια του Έρωτα , Back Stage Black , Η Ιστορία της Βερόνικας και προσεχώς ολοκληρώνει ένα εκπαιδευτικό βιβλίο με την μέθοδο της για την ελευθέρωση της φωνής .

H Cindi Triantos Trent , γεννήθηκε στην Αμερική από Έλληνες γονείς. Σπούδασε χορό, μουσική και θέατρο και συμμετείχε σε παραστάσεις του Θιάσου των Νέων της Βοστόνης..Οι επαγγελματικές της σπουδές ξεκινήσανε στο BOSTON CONSERVATORY OF MUSIC και αποφοίτησε από το EMERSON COLLEGE της Βοστόνης με Bachelor of Fine Arts σε Χορό και Θεατρική Εκπαίδευση με ειδικότητα στο Μουσικό Θέατρο.
Στην Ελλάδα διδάσκει στο επαγγελματικό τμήμα χορού του DereeThe  American College of Greece Αμερικανικού Κολεγίου της Ελλάδος σε τεχνικές χορού Jazz, Κλακέτες (Tap Dance) Musical Theater, Kinesiology,καθώς επίσης δημιούργησε και διδάσκει τα μαθήματα “Αναγνώριση του Σώματος και Κίνηση”, “Εισαγωγή στο Μουσικό Θέατρο” και πρόσφατα “Εργαστήρι και Παράσταση για το Μουσικό Θέατρο”. Στο Αμερικανικό Κολέγιο έχει σκηνοθετήσει και χορογραφήσει τα musicals του Andrew Lloyd Webber, “Jesus Christ Super Star” και “Song and Dance”, καθώς και τα έργα , “America on Broadway – Α Musical Revue” – αποσπάσματα από Αμερικάνικα musical που απεικονίζουν την ιστορία του μουσικού θεάτρου στην Αμερική, “From Hollywood to Broadway” – αποσπάσματα από pop και rock musicals, “Laughing Through Our Τears”, αποσπάσματα από πρόσφατα έργα του Broadway, το έργο της Οlga Emmanuel :”Chryssothemis“,και τα έργα :“Dare To Dream”και “The Disney Project”.
Έχει διδάξει στον ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Μουσικό Τμήμα του Ιονίου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα.

 Από το 1995 έως σήμερα διδάσκει χορό και κίνηση στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη

anastasakis_passiontheater

The Sound of Color

The Sound of Color

Γιάννης Αναστασάκης
featuring Φλώρος Φλωρίδης | Γιώργος Δημητριάδης | Ανδρέας Καραουλάνης
@Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Παρασκευή 11 Mαρτίου 2016 | 21.30 | γενική είσοδος: 5 ευρώ

Μία βραδιά κάθε μήνα, ο Γιάννης Αναστασάκης (Εlektronik Meditation) προσκαλεί στο χώρο διαφορετικούς μουσικούς και visual artists για να συμμετάσχουν αυτοσχεδιαστικά ή προμελετημένα στη δημιουργία ενός in situ, οπτικο-ακουστικoύ project. Στην πέμπτη αυτή παράσταση προσκεκλημένοι είναι οι Φλώρος Φλωρίδης (πνευστά, ηλεκτρονικά), Γιώργος Δημητριάδης (ντραμς) και Ανδρέας Καραουλάνης (live animation).

Γιάννης Αναστασάκης
Ο Γιάννης Αναστασάκης χαρακτηρίζεται για την ιδιαίτερή του προσέγγιση στην κιθάρα, ως γεννήτρια πρωτότυπων και ατμοσφαιρικών ήχων, καθώς και για την ενασχόλησή του σε βάθος με τα εφέ (είναι επίσης o σχεδιαστής και κατασκευαστής των JAM pedals). Η μουσική του είναι ένα κράμα ambient και ψυχεδέλειας που ισορροπεί μεταξύ μελωδίας και θορύβου, ξεπερνώντας πολλές φορές τα “επιτρεπτά” όρια. Ως μέλος του ντουέτου Εlektronik Mediation μαζί με την εικαστικό Nτενίζ Αγγελάκη, δημιουργούν παραστάσεις οι οποίες είναι μια μοναδική εμπειρία, καθώς μπορεί να βιώσει κανείς τη δύναμη της σύμπραξης μεταξύ των δύο διαφορετικών τεχνών, αλλά και τη δύναμη του αυτοσχεδιασμού. Στις τελευταίες τους παραστάσεις συνεργάζονται αυτοσχεδιαστικά με τον Θοδωρή Ρέλλο (βαρύτονο σαξόφωνο, φλάουτο), τον Αντρέα Πολυζωγόπουλο (τρομπέτα), τον Χάρη Λαμπράκη (νέυ) και τον Νίκο Σιδηροκαστρίτη (drums). Το Μάρτιο του ’14 συνεργάστηκαν επί σκηνής με τον νορβηγό Arve Henriksen και τον Μάιο του ’15 παρουσίασαν τη δουλειά τους στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών.
Έχουν κυκλοφορήσει τρια άλμπουμ και έχουν δώσει συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, Κύπρο,Νορβηγία, Ολλανδία και Τουρκία.

Φλώρος Φλωρίδης
Από τους μουσικούς που «άνοιξαν» το πεδίο του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού στην Ελλάδα, ο σαξοφωνίστας και κλαρινίστας Φλώρος Φλωρίδης δημιουργεί στην εγχώρια και τη διεθνή σκηνή για περισσότερο από 30 χρόνια, έχοντας εμφανισθεί με πάσης φύσεως σχήματα – από συμφωνικές ορχήστρες μέχρι wedding bands και όλους, εννοείται, τους ενδιάμεσους συνδυασμούς (σόλο, ντούο, τρίο, κουαρτέτα κ.λπ.) – έχοντας συνθέσει μουσικές για ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, θεατρικά δρώμενα, παραστάσεις χορού κ.ά.
Περισσότερες πληροφορίες : www.florosfloridis.com

Γιώργος Δημητριάδης
Ο Γιώργος Δημητριάδης (γ.1964) είναι ντράμερ, αυτοσχεδιαστής από την Θεσσαλονίκη που ζει και εργάζεται στο Βερολίνο, στο χώρο της τζαζ και της αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής. Παίζει solo χρησιμοποιώντας ντραμς, κρουστά, αντικείμενα, μικρόφωνα και ηλεκτρονικά. Τα τελευταία του projects είναι: τρίο GRIX με τους Αντώνη Ανισέγκο και Φλώρο Φλωρίδη, GLUE με τους Tom Arthurs και Miles Perkin, FABRIC με τους Frank- Paul Schubert και Mike Majkowski. Συμμετέχει στο RED DAHL SEXTET με τους Alexander von Schlippenbach, Paul Dunmall, Hillary Jeffery, Frank-Paul Schubert και Mike Majkowski και το ensemble αυτοσχεδιαστών Berlin Improvisers Orchestra.
Μουσική του έχει κυκλοφορήσει από τις εταιρίες Jazz Werkstatt, Creative Sources, NoBusiness και FMR. Εχει εμφανιστεί μεταξύ άλλων με τους Αmir Elsaffar, Αchim Kaufmann, Axel Dörner, Tristan Honsinger, Michael Thieke, Tobias Delius, Μarc Turner, Sirone. Έχει ζήσει για δώδεκα χρόνια στο Παρίσι όπου δραστηριοποιήθηκε στην τζαζ και αυτοσχεδιαστική σκηνή της πόλης. Εκεί ξεκίνησε το Trikyklo, ένα τρίο σύγχρονης τζαζ με τούς Stéphane Payen και Philippe Lemoine, ενώ παράλληλα συμμετείχε σε πολυάριθμες ηχογραφήσεις και περιοδείες σε φεστιβάλ World Music ανά τον κόσμο, μεταξύ άλλων με τους Minino Garay, Nedim Nalbantoglou και Mano Solo. Σπούδασε jazz drums στη Βοστώνη με τους Bob Moses και Alan Dawson.
Περισσότερες πληροφορίες : https://yorgosdimitriadis.wordpress.com/

Ανδρέας Καραουλάνης
Ο Ανδρέας Καραουλάνης ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Προέρχεται από το χώρο του προγραμματισμού και του animation. Η πιο πρόσφατη δουλειά του επικεντρώνεται στο σχεδιασμό διαδραστικών μέσων και animation. Η εργασία του έχει παρουσιαστεί σε μουσεία και γκαλερί, στο Λονδίνο, στη Μόσχα, στο Παρίσι και σε πολλά άλλα ευρωπαϊκά κέντρα. Δημιουργίες του έχουν εμφανιστεί στο μετρό του Λονδίνου και στο Μουσείο Μπενάκη. Ένα από τα πιο πρόσφατα πρότζεκτ του είναι το bestbefore, ένας διαδυκτιακός χώρος που παρουσιάζει τη δουλειά του.
Περισσότερες πληροφορίες : www.bestbefore.gr

Περισσότερες πληροφορίες και οπτικο-ακουστικό υλικό:

http://l.facebook.com/l/7AQHbdXcvAQH0Q0sq1vLkfKE9AmVzc3HlnH2K0cLMirG-ew/www.jannisanastasakis.com
www.elektronikmeditation.com
https://www.youtube.com/watch?v=d_Z8mBrzGMY
https://soundcloud.com/elektronikmeditation/sets/featuring-harris-lambrakis

 

Πολυχώρος Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, 11361, Κυψέλη, Αθήνα
Τηλ: (00 30) 213 00 40 496
Κινητό: (00 30) 69 45 34 84 45
Ώρες τηλεφωνικών κρατήσεων: 11:00-14:00 και 18:00-21:00
Email: info@polychorosket.gr
http://tvcontrolcenter.com/
https://www.facebook.com/kentron.el
https://www.instagram.com/tvcontrolcenter/

Πρόσβαση
Αυτοκίνητο: άνετο παρκάρισμα.
Λεωφορείο (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8
Τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14 | (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4
ΗΣΑΠ: Άγιος Νικόλαος (12 λεπτά με τα πόδια)

καλλιτεχνική διεύθυνση, οργάνωση παραγωγής:
Φωτεινή Μπάνου, Δημήτρης Αλεξάκης
Κ.: 69 45 34 84 45 / 69 45 07 51 24
Email: info@polychorosket.gr

Passion theater_omnira vortex (1)

Δυο ομάδες χορού εξερευνούν την υπέρβαση στο Σύγχρονο Θέατρο, επιπλέον παράσταση Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Mία επιπλέον παράσταση: Κυριακή 27 Μαρτίου 2016 στις 21.30

Σύγχρονο Θέατρο
Ευμολπιδών 45, Γκάζι 

Μετά τη θερμή ανταπόκριση του κοινού με αποτέλεσμα δύο sold out βραδιές, προστίθεται μία ακόμα παράσταση στις 27 Μαρτίου.

óMNIRA-VORTEX
Δυο ομάδες χορού εξερευνούν την υπέρβαση
Μαριάννα Βαρβιάνη  _  Στέλλα Σπύρου

Τετάρτη 16 & Κυριακή 20 Μαρτίου 2016 στις 21.30
Σύγχρονο Θέατρο
Ευμολπιδών 45, Γκάζι

Δυο έργα σύγχρονου χορού απο τις νέες χορογράφους Μαριάννα Βαρβιάνη και Στέλλα Σπύρου συναντιούνται στην σκηνή για να πραγματευτούν τις έννοιες του εγκλωβισμού και της υπέρβασης. Με πρωτότυπη μουσική, δημιουργούνται δύο χορογραφίες εμπνευσμένες από κινησιολογικά στοιχεία της καθημερινότητας και της παράδοσης. Με κοινό γνώμονα το ρυθμό και τη φυσική ροή της κίνησης, οι χορογραφίες συναντιούνται ακριβώς στο σημείο καμπής που οδηγεί προς την αλλαγή.

óMNIRA σημαίνει απελευθέρωση. Με αφετηρία το έργο Αποχαιρετισμός του Γιάννη Ρίτσου χτίζεται μία κινητική αλφάβητος εμπνευσμένη από τον αφρο-βραζιλιάνικο χορό.

VORTEX είναι η συνεχόμενη ροή μέσω δίνης. Ξεπερνώντας τα όρια της καθημερινότητας και της σωματικής αντοχής, επαναπροσδιορίζουμε τη θέση μας εντός της δίνης.

óMNIRA
“Θα μπορούσα να βολευτώ στον ίσκιο μιας γωνιάς με σταυρωμένα τα χέρια
γύρω στα σταυρωμένα γόνατα σα μνησίκακη, μεμψίμοιρη ή αμέτοχη αράχνη
που πλέκει μόνο με το σάλιο της τα δίκτυα της;”
Γ. Ρίτσος

Το έργο εμπνέεται από το μονόλογο του Γιάννη Ρίτσου Αποχαιρετισμός που γράφτηκε το Μάρτη του 1957, όταν ο ηρωικός θάνατος του κύπριου αγωνιστή Γρηγόρη Αυξεντίου συγκλόνισε όλους τους ανθρώπους με δημοκρατικά ιδεώδη.

Σε αυτόν τον υποθετικό μονόλογο, ο ποιητής αφουγκράζεται το στοχασμό και την εσωτερική πάλη του Γρηγόρη Αυξεντίου, μέσα στο κρησφυγετό του, το σπήλαιο της Μονής Μαχαιρά στην Κύπρο. Ο κύπριος αγωνιστής κατακτά την αυτογνωσία και επιλέγει την αυτοθυσία, υπερβαίνοντας την ανθρώπινη ανάγκη για επιβίωση.

Το έργο óMNIRA εμπνέεται από τον αφρο-βραζιλιάνικο χορό και βασίζεται στη σωματική, συναισθηματική απελευθέρωση και στην πηγαία δύναμη που χαρακτηρίζει αυτό το είδος.

Οι θεατές καλούνται να συντονιστούν με τον παλμό των ερμηνευτών και να ανακαλύψουν τον τρόπο με τον οποίο ένας κοινός παλμός διέπει την καθημερινότητα μας και μπορεί να γίνει ο κινητήριος μοχλός για την αλλαγή.

VORTEX
{VORTEX} είναι η οργάνωση των υλικών μέσα από τη δίνη.

Εμπνευσμένη από παραδοσιακούς χορούς κυκλικής μορφής, χτίζεται μια χορογραφία σύγχρονου χορού που αφορά το σημείο καμπής προς την αλλαγή.

Καθημερινά κινούμαστε συνεχώς, αναπνέουμε, περπατάμε, εργαζόμαστε.Η καρδιά πάλλεται στο σώμα μας και το αίμα κινείται στις φλέβες μας. Στη φύση και στην κοινωνία, θα πρέπει να συνεχίσει κανείς να κινείται προκειμένου να υφίσταται.

Τί συμβαίνει, όμως, όταν η συνεχής μας κίνηση/δράση δεν μας ικανοποιεί, όταν κάποιος δεν μπορεί ή δε θέλει να συμβαδίσει με το ρυθμό των υπολοίπων;

Μέσα από κυκλικές κινήσεις, καθημερινές χειρονομίες και γεωμετρικά μοτίβα, παραλληλίζεται ένα σώμα μέσα σε μια δίνη με ένα άτομο στο κοινωνικό του περιβάλλον, με σκοπό να καταδειχθεί το σημείο αλλαγής της πορείας του, το σημείο  αφετηρίας προς την αλλαγή.

Εξερευνούμε τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα της ζωής ενός ατόμου, τα κομμάτια όπου κυριαρχεί το ένστικτο της επιβίωσης, η ιδεολογία, η ανθρωπιά και  αναζητούμε από πού αντλεί κάποιος ελπίδα και δύναμη για να συνεχίσει να κινείται σε ένα περιβάλλον που δεν σταματά ποτέ.

Υπάρχουν σχήματα και ρυθμοί με τα οποία μπορούμε να ταυτιστούμε και μέσα από αυτά να δημιουργήσουμε μια καινούρια ροή.

Το Vortex ψάχνει την αόρατη ισορροπία που υπάρχει ακόμα και μέσα στο χάος.

Περισσότερες Πληροφορίες:
https://www.facebook.com/omniravortex/?ref=bookmarks
Σχεδιασμός Φώτων: Νίκος Βλασσόπουλος Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου Γραφιστική επιμέλεια: Δάφνη Κουγέα Επικοινωνία: Δάφνη Ανέστη dafni_anesti@hotmail.com / 6977618434

Συνολική διάρκεια παράστασης : 75 λεπτά (με διάλειμμα)
Eίσοδος: 12 ευρώ, 8 ευρώ (φοιτητικό, ανεργίας, κάρτας ΣΕΗ, Σ.Ε.ΧΩ.ΧO)
Τηλέφωνο κρατήσεων: 210 3464380
Online αγορά εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/dance/sygxrono-theatro/omnira-vortex/

óMNIRA
Χορογράφια: Στέλλα Σπύρου
Ερμηνεία-Συνδημιουργία υλικού: Μαριάννα Βαρβιάνη, Χριστιάνα Κοσιάρη, Κωνσταντίνα Μπάρκουλη, Μαρία Πασχαλίδου, Μαργαρίτα Τρίκκα
Μουσική: The Bitzpan
Ενδυματολογική επιμέλεια: Νατάσσα Δημητρίου

VORTEX
Χορογραφία: Μαριάννα Βαρβιάνη
Ερμηνεία-Συνδημιουργία υλικού: Ερατώ Χατήρα, Στέλλα Σπύρου, Νάντυ Γώγουλου, Λία Χαμηλοθώρη, Κατερίνα Φώτη
Μουσική: Vs Srg
Ενδυματολογική επιμέλεια: Βασιλική Σύρμα

Trailer: